{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Efter det her skoleår skal jeg på gymnasiet (HTX) for jeg vil gerne uddanne mig til dyrlæge ( min helt store drøm).. Men er blevet meget i tvivl nu! for jeg har også altid gerne ville designe værelser, som indretnings arkitekt.. lige nu hælder jeg mest som designer, men vil også utrolig gerne være dyrlæge.. jeg vil jo ikke være færdig med en uddannelse og vide at jeg skulle have gjort det andet. Er der nogle som har stået i en situation magen til?

Hvad gør man hvis man nu har gennemgået HTX og gerne vil være designer? skal må starte på noget nyt? for hvis jeg nu starter på en anden skole og finder ud af at jeg gerne vil være dyrlæge, hvad gør jeg så? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg?
  • #1   3. jan 2014 Dyrlæge kræver utrolig høje karakter så du kan jo starte med at spørge dig selv om dit gennemsnit overhovedet er højt nok

  • #2   3. jan 2014 Altså jeg er den i klassen med højeste karrekter, jeg får kun 10 og 12 i karrekter smiley og ved at hvis jeg beslutter mig for nået, så vil jeg øve og øve og træne til jeg kan det.:-)

  • #3   3. jan 2014 Man kan, hvad man vil. Men hvad med at komme i studiepraktik eller studerende for en dag på begge uddannelser? Så kan du jo få en fornemmelse for hverdagen på uddannelserne osv.
    Det er et rigtigt hårdt studie på veterinærmedicin, vil jeg sige. Du skal være klar til at tilsidesætte en masse og gøre studiet en del af dit liv. Så du skal altså synes, det er interessant.


  • #4   3. jan 2014 Jeg var sidste år på brobygning ved alle gymnasierne, hvor det også var HTX der fangede mig bedst smiley det var der jeg havde det bedst, hvor jeg på de andre gymnasier følte at det var helt kaotisk at være.. skal forstås sån at ved HTX er der ikke så mange elever, hvor man kender hinanden, der er ro og trygt:-) hvor der ved de andre gymnasier, var der mennesker over det hele ( går på en friskole med ikke så mange elever) og jeg ville ikke tro at jeg ville have det rart med så mange mennesker, på et lille område.. Det var det hvad jeg syntes. smiley

  • #5   3. jan 2014 Godt, du har taget stilling til det. Så vil jeg så, når du engang er startet på ungdomsuddannelse, komme i studiepraktik hos de to videregående uddannelser, som du er interesseret i - så du ved, hvad du skal stræbe efter smiley
    Ved ikke hvor mange, der er på designer studiet, men der er ret mange på veterinærstudiet (185 i år mener jeg), så der vil du i hvert fald skulle vænne dig til en del mennesker omkring dig smiley


  • #8   3. jan 2014 Det vil jeg så gøre:-)
    Det jeg også tænker på er på jobmuligheder til når jeg er færdig, for du skriver også selv at der mange som søger ind som dyrlæge, og så mange job er der jo ikke. Og jeg gider ikke spilde mange år i mit liv på at studerer, også bagefter ikke kunne få noget job, og skal lave noget helt andet. Hvor der som designer ikke er så mange der søger ind:-) Jeg har heldigvis 10. klasse til gode, hvis jeg ikke finder ud af det smiley


  • #9   3. jan 2014 Sara: Det kan godt være at jeg kun er 15 smiley Men jeg vil gerne være forberedt smiley Det jeg tænkte var om man overhovedet kunne blive designer ( hvis det er det jeg vælger) hvis man har taget HTX, eller skal man på en hel anden gymnasium? smiley og omvendt, hvis jeg nu starter på det almindelige gymnasium, om jeg så kan blive dyrlæge? smiley så derfor spurgte jeg om råd og hjælp smiley

  • #11   3. jan 2014 Jeg ved ikke meget om, hvilke muligheder HTX åbner op for, men hvis du er meget i tvivl, kunne STX måske være en mulighed. Jeg går i 3.g på STX, og vil også selv gerne være dyrlæge. Med en studieretning med matematik på A-niveau og fysik og kemi på B-niveau, kan man sagtens opfylde adgangskravene til veterinærmedicinuddannelsen med en STX smiley Vil dog også tilføje, at jeg selv synes, at fagene på gym er helt anderledes end i folkeskolen, og man kan nemt komme til at finde nye interesser.

  • #12   3. jan 2014 Om to uger kommer min klasses uu- vejleder på besøg, så vil lige snakke med hende om det smiley men ellers vil jeg helt klart også kigge på STX smiley
    - tak for rådene:-D


  • #13   4. jan 2014 en HTX åbner lige så meget som en STX.

    at være designer kræver at du selvfølgelig er kreativ, og så skal man være dygtig. og ofte er det et job som kræver meget opsøgende arbejde. hvis jeg var dig ville jeg gå efter dyrlæge uddannelsen


  • #15   4. jan 2014 altså det gode hvis HTX er jo at det er meget projekt orienteret - hvilket er rigtigt godt hvis man vil noget design/KEA noget smiley På min skole har vi en kommunikations/IT og designs linje, måske de har det på den HTX du kigger på? smiley Ellers mener jeg at de fleste linjer lukker op for noget designer lignende, men at dyrlæge skal være mere specifik. Mit råd er for dig at kigge lidt på adgangskravene på de udannelser du kigger på, men vælg en linje du syntes er spændende! smiley

    Jeg ville også være dyrlæge i 1. G og valgte derfor en biotek linje. Den dag i dag gider jeg ikke være dyrlæge, og føler jeg har valgt den forkerte linje, da det egentligt ikke var så spændende som jeg troede, og jeg nok skulle have fokuseret på noget biologi og kemi hver for sig d:


  • #16   4. jan 2014 Jeg står i den præcis sammen situation som dig! Jeg vil ind på en design uddannelse, men lige pt tænker jeg desværre mest på dyr!:s Jeg ved det heller ikke selv, problemet er, at jeg kun har 1 år til at finde ud af det:/ Som dyrlæge skal man have et højt gennemsnit, men jeg vil bare gerne noget med dyr:/

Kommentér på:
Hvad gør jeg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce