{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har før oprettet et indlæg nogenlunde omkring dette og alligevel ikke.
Jeg har jo part på denne skønne Welsh cob, Omega men jeg føler ikke og ved at han ikke ser mig som en leder og derfor er lidt svær for mig at håndtere. Og jeg vil ikke ændre på ham, især ikke på nogen negativ måde, da han går med i rideskolen også. Så derfor spørger jeg om råd til hvad jeg kan gøre.
Jeg har overvejet at bruge Mia Lykke Nielsens metode men er lidt usikker på om jeg så ville risikere at ændre ham på en forkert måde?
Jeg har virkelig brug for nogen råd, for jeg vil jo gerne have en god oplevelse ud af det med at have part. (Det skal siges at det er min første part, så er ny til det hele med part osv smiley )
Men tilbage til mit spørgsmål. Kan i give mig nogen råd til hvordan jeg får ham til at vælge/se mig som en leder/ven, uden at ændre ham for meget?

Tak på forhånd for jeres svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg?
  • #1   22. okt 2013 Han skal jo ikke se dig som leder? Men som en ven, der vil samarbejde. Jeg plejer selv for at opbygge et bedre forhold til den pågældende hest at trække den ind i stalden og bare hygge om den, give den en masse godbidder. Eventuelt sidde med den inde i boksen. Samvær generelt er rigtig godt for at opbygge et venskab.

  • #3   22. okt 2013 Okay. Det er bare lidt svært. Og han har også lidt af en separationsangst. Han kan sagtens være alene på stalden osv men når man vil ride på tur med ham alene så kigger han hele tiden efter andre heste og når man er på ridebanen sammen med nogen andre så skal han hele tiden være i den ende hvor de er og hvis de går, så vil han med. Hvis han så ikke må følge med, så begynder han at stejle.
    Så jeg har sådan lidt brug for at få ham til at se mig som en ven som han kan stole lige så meget på som sine hestevenner og så jeg kan ride ham ud på tur eller på ridebanen, uden at andre heste skal forhindre det.


  • #4   22. okt 2013 Og der hjælper jordtræning, hvis du eventuelt kan få en veninde til at gå med en af hans foldkammerater, ved siden af dig med ham, så skal hun blot sakke bagud, imens du fortsat går frem med ham, en blid måde at adskille dem på.

  • #5   22. okt 2013 Okay. Tak, det vil jeg prøve smiley

  • #6   22. okt 2013 Du kan også longere ham, og på den måde lære ham at blive på en volte ved dig, mens de andre er længere væk.

  • #7   22. okt 2013 Du skal ikke være en leder! Men en van den tør stole på, hos mig krævede det bare dressur, gå ture, godbider, ros og en glad stemme smiley

Kommentér på:
Hvad gør jeg?

Annonce