464 visninger
|
Oprettet:
Hvordan varmer i op? {{forumTopicSubject}}
Jah, hvordan varmer i op? for at få hesten til at gå bedst i ridetimen?
jan 2004
Følger: 159 Følgere: 133 Heste: 4 Emner: 46 Svar: 2.325
derefter samler jeg langsomt lidt op men har stadig hesten til at søge dybt
efter ca 10 min sætter jeg i trav og rider dybt, finder et jævnt tempo og når jeg har redet lidt rundt begynder jeg at lave en smule versader til begge sider - først dybt og sidenhen mere samlet
så er jeg ihvertfald klar efter ca 15 min
timen varer ca 30 min alt efter hvordan han går.. er han dygtig får han lidt tidligere fri
aug 2004
Følger: 69 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 239 Svar: 2.754
samle tøjlerne op og bøje hende lidt igennem i skridt.
trav letridning 10 min (5 min. på hver volte) med mange volteskift på blødebuer, versader, kontraversader, schenkelvigninger og lige linjer.
galop 10 min. bøjer hende i gennem, volter, lige linjer, kontragalop. øgning afkortning.
jeg når dog sjældent at ride så længe, før den ½ times undervisning, men får stadig lavet de samme ting for det meste. plejer at ride en times tid med skridt i hverdagen.
rider hende ALTID dybt i opvarmningen (:
jul 2006
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 3 Emner: 31 Svar: 303
jan 2007
Følger: 50 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.161
laver lidt øvelser hvor hesten bliver stillet så den får løsgjort halsmusklerne, ca 10-15 min ,
så trav og let letning, og det er på samme måde, med at hesten ska gå dyb, fremadsøgning og ned, og stilles og sån d; og det er også ca 10-15 min d;
alt sammen med store, bløde buer og ofte volteskift (:
dec 2005
Følger: 65 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Når jeg varmer mine heste op.. plejer jeg at starte med at skridte hesten godt varm i 10 mins tid... og derefter samler tøjlerne og for bøjet hesten af i ca 5 mins tid... Derefter sætter jeg i trav.. og får hesten redet dybt... efter jeg har redet lidt rundt i letridning begynder jeg på versadere/kontraversadere mv... laver også nogle overgange til skridt hvor jeg også laver nogle øvelser..
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Men altså det er jo ret vigtigt at få sin hest varmet godt op.. for ikke at give hesten stive muskler... og blive øm her og der.. det er jo det samme med alt andet sport der skal man også have varmet godt op inden man begynder på nogen form for overanstrengelse.. hvor det er mindst lige så vigtigt at få hesten skridtet godt af, så mælkesyren kan forsvinde..:)
Hvordan varmer i op?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside