{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

hvordan varmer du op ? xD {{forumTopicSubject}}

øhm jeg kom lige til at tænke på om jeg måske er for pyldret.

Jeg skridter altid i en evighed, traver et godt stykke tid, og så begynder jeg først at galopere.

Eller ik pyldret, måske bare en gammel vane der hænger ved ? smiley

hvor længe skridter du, og begynder du så i galop eller trav efter skridten ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan varmer du op ? xD
  • #1   12. jun 2008 skridter omkring 10 min for lange tøjler, så samler jeg laver diverse sidebevægelser for at løse det hele op, galoppere så i 15 min også traver vi ellers derud af (:

• #2   12. jun 2008 skridter 15 min. traver ca. 10-15 min. og så galop smiley

• #3   12. jun 2008 skridter ca 5-10 min og trav og galop er forskelligt.

• #5   12. jun 2008 skridter 5 ca, og traver varm 5 min..
    nogle vil måske nu kalde det synd og skadeligt for min hest, men sådan har jeg altid gjordt, og han lever altså indnu..

• #6   12. jun 2008 Skridt, omkring 10 min for løse tøjler, 10 min hvor jeg bøjer af osv. smiley så traver jeg i et kvarter, hvor jeg løsner og rider meget fremad. Så tager jeg en galop runde på hver volte, i sammen princip som i traven.
    Så lige lidt skridt igen..
    Derefter samler jeg mere, og laver nogle øvelser osv, og så begynder konditionstræningen, osv osv i 100 år smiley

• #7   12. jun 2008 Mosekonen 4
    ror det er en vane fra sidste år, hvor jeg fandt ud af at jo mere jeg skridtede Amigo varm jo bedre var an xD men altså tingene ændre sig jo, måske jeg burde prøve noget NYT xD

• #9   12. jun 2008 Jeg skridter i 10-15 minutter. Så en masse trav for løse tøjler, indtil han ligger sig til, så samler jeg op på tøjlen og får ham gjort lidt højere i nakken. Han ligger sig efterhånden til efter 2-3 runder smiley Evt. lidt galop til sidst smiley

• #10   12. jun 2008 J&C
    Tror vi bruger nogenlunde samme metode, hehehhe! smiley

• #11   12. jun 2008 Jeg laver ALDRIG Schenkelvininger, versader, travers osv. før hesten er varm. Det belaster jo kun. Det er fuldstændig ondsvagt at lave alle de øvelser inden hesten er varm/musklerne er varme.

• #12   12. jun 2008 Jeg skridter 20 min inden jeg begynder i letridning og
    videre frem ..

• #13   13. jun 2008 Skridter omrking 10 min. Nogle gange længere tid :o)

Trav og galop er forskelligt. Men traver også godt varm.

Skridter af, indtil min hest ikke sveder og puster.

• #14   13. jun 2008 tja jeg har jo en tur på 2 km for at komme til ridebane, ridehus og spring. sååå...
    men den tur forgår i alle tre gangarter, den tur tager ca 20 min

når så jeg kommer til banen, begynder jeg at samle så smådt og løsgøre osv..

• #15   13. jun 2008 Skridt 5-10 min, med noget forskelligt arbejde.
    Derefter trav og galop..

• #16   13. jun 2008 Skridter i 5-10min. , alt efter hvor hårdt hesten er trænet dagen inden, og om den er lidt stiv osv (:
    Det meste af tiden for løse tøjler, og så eller bare rundt og volter, øver lidt parader osv.
    Så traver jeg løs i 5-10min. ( lang og dyb) , i store volter, bøjer evt. lidt igennem hvis hesten er meget stiv.
    Så gallopere jeg også løs i nogle runder til hver side.
    Så holder vi evt. en lille skridtpause :o)
    Og så begynder vi på den seriøse træning, hvor vi arbejder på de ting som hesten ikke har styr på, og selvfølgelig også øvelser den kan (;
    Til sidst traver jeg af og løsner hesten op igen. Og så selvfølgelig skridt ;D

<i> - Jette

• #17   13. jun 2008 jeg skridter 10-15 min, så traver jeg lidt uden at samle, galopere lidt igen uden at samle, så laver vi nogle sidebevægelser i trav og letridning stadig, og så bliver hesten stille og roligt samlet mere og mere ind smiley

• #18   13. jun 2008 Til jer der opvarmer UNDER 15 min. er i klar over at der skal skridtet 15 min FØR AL mælkesyre er væk. Kender det selv når man løber. har man ikke varmet ordentligt op. så syre ens ben og det gør pisse ondt. tænk over det næste gang i kun skridter 5 min

skridter selv 15-20 min.
    løsgør i 20 min i skridt, trav og galop.
    laver samlede øvelser i 10-15 min
    rider hesten ned og frem et par min
    skridter af i +++15 min

• #19   13. jun 2008 Det er da kun godt Anette :o)
    Jeg skridter ca 15 min, traver 5 min, skridter lidt, traver i 10 min., skridter lidt igen, traver i 5 min og sætter i galop, galloperer i 5 min, traver, skridter, traver og gallopperer i 5 min igen, traver af i 5 min, skridter af i et kvarter ca ;o)

• #20   13. jun 2008 Jeg skridter varm i mindst 10 min. Først for helt lange tøjler, tager dem derefter gradvist op, så hesten bliver i en afslappet holdning. .

Så traver jeg varm i ca. 10 min. først rundt på store volter - lang og dyb, så øgning&afkortning og til sidst bøjning til indvendige&udvendige .

Så galoperer jeg 5-10 min. på hver volte, lidt efter samme princip som i trav.. Så lige en lille skridtpause, og bagefter i gang med den mere seriøse træning..

Når jeg skrdter af, er det også mindst 10 min. smiley

• #21   13. jun 2008 skridter ca. 15min, traver 5min letridning og så en masse galop ;D

• #22   13. jun 2008 Jeg gør en dyd ud af min opvarmning smiley Mener generelt at størstedelen af rytterne man ser rundt omkring forcerer opvarmningen ret kraftigt, og det vil jeg ikke byde hesten der skal slæbe rundt på mig.
    Procerduren for opvarmningen er varierende, alt efter hvad vi skal træne, hvor længe og hvor hårdt vi skal træne, og selvfølgelig også efter hvilket humør Sally lige er i smiley
    Men skridter ALTID mindst 10 minutter. Som regel varer min opvarmning ca en halv time. Det "virkelige" arbejde varer for det meste kun 10-20 minutter.

• #23   13. jun 2008 A A: Nu håber jeg ikke du synes jeg misbruger dit glimrende emne, så skal du bare slette det her indlæg smiley
    Nu bliver jeg nemlig nysgerrig, for der snakkes jo altid meget om vigtigheden i opvarmning, men hvordan nedkøler folk herinde så hesten igen? Alle eliteidrætsmænd ved jo hvor vigtig nedkølingen er, så det må jo også gælde for heste smiley
    Hvordan slutter i så træningen af?

• #24   13. jun 2008 Jeg skridter for lange tøjler 15 min, hvorefter jeg forkorter tøjlerne lidt efter lidt, og går ham til at gå i et pænt tempo.. Derefter traver vi derud af i letridning på diverse volter, får ham bøjet af m.m... Galoperer faktisk først til sidst, hvis man kan kalde det det smiley Når vi har reddet vores galop (som gik rigtig god i dag - Kavello er altså hygghest med stort H) traver jeg af en ti mins tid - gradvist løsere tøjler.. Og til sidst skridter vi af i laaang tid - uden sadel smiley
    Det er der vi hygger, når vi har reddet dressur smiley
    Det fungerer helt fint for mig og Kavello smiley

- I morgen skal vi dog på en lille skridtetur i naturen uden sadel smiley Det lovede jeg ham nemlig, hvis han var dygtig i dag smiley

• #25   14. jun 2008 Nu er det sådan at jeg har fået at vide at jeg ikke må skridte længere end max. 5 min, for så begynder min hest bare at synes at det er kedeligt, og så er han enormt sløv at ride dressur på..
    Jeg ridder ikke på banen mere end max 25 min ialt (for det meste bare 20min), så det nytter ikke noget med så lang en opvarmning..
    Min hest fungere bedst sådan, så det nytter ikke noget at genaeralisere på den måde!

• #27   14. jun 2008 skridter altid i 20 ca.. 10 minutter for helt lange tøjler hvor den bare bliver redet godt igennem.. og så 10 minutter på hver sin vilte.. en masse parader og tilbagetrædninger.. men mest parader..

når jeg er færdig traver og galoppere jeg af for lange tøjler så den kommer ned og gå godt dybt og bliver vendt de´n rigtige vej.. så skridter jeg i 10 minutter og så bliver han kølet.. jeg rider altid i mindst en time.. og det er så med de 20 minutters skridt først og trav og galop til sidst.. så skridter eg så 10 minutter ud over det som afskrditning.. så han får ca 1 times og 10 minutters ridning hver dag smiley

• #28   15. jun 2008 skridter i ca. 15 minutter hvor eg først skridter for helt løse tøjler, og derefter samlet og schenkelvigninger, kontraversader.
    så traver jeg i letridning i 5 minutter, også nedsidning i 10 minutter.
    så galopere jeg i omkring 5 minutter.
    så traver jeg i omkring 10 minutter med evt. lidt galop.
    så traver jeg af hvor jeg lægger ham dybt, et par omgange - også tskridter jeg af i ti minutter for lange tøjler.(:

• #29   17. jun 2008 Puha, det må være der alle de sceneskader kommer fra smiley

Jeg er så heldig at have min hest stående hjemme, hvor vi ikke har nogen ridebane. Så når jeg skal træne dressur eller spring, foregår det på rideskolen som ligger 25 minutters skridt derfra. Så jeg skridter 25 minutter for løse tøjler og begynder så ligeså stille at samle op når jeg når rideskolen. Desuden får de samme skridttur hjem, hvorefter de altid får skyllet ben i koldt vand og kommer ud på marken igen. Selvfølgelig er det ikke alle der har mulighed for at bruge 50 minutter bare på at skridte, men dette har altså gjort at mine heste aldrig nogensinde har haft skader skyldet overbelastning.

Kommentér på:
hvordan varmer du op ? xD

Annonce