{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.965 visninger | Oprettet:

løs longering :) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen :))
jeg sidder her og søger og søger, men kan ikke finde nogle særlig gode svar på hvordan man lære sin hest at blive løs longeret smiley
jeg har en lille shetlænder som ikke er helt vild med det der at blive tvunget til noget, og jeg kan også bedst lide at han har et valgt.. og nu har jeg prøvet at longere helt normalt med longe torv, men han er godt nok ikke helt vild med det smiley han hiver meget i torvet og løber ret meget smiley men så tænkte jeg at løslongering kunne være godt smiley i dag prøvede jeg at longere kun i skridt i cordeo, og det gik faktisk okay smiley men ved ikke helt hvordan jeg skal få det lavet om til intet torv smiley
så vil høre om der er nogle der har nogle gode råd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løs longering :)
  • #1   13. feb 2014 Signalerne skal være på plads inden du smider torvet, det princip træner jeg hvert fald altid selv efter. Ellers kan man ende med en meget forvirret hest, da det er svære at guide en hest uden torv. smiley

• #2   14. feb 2014 Det er virkeligt svært at forklare. For mig handler det virkeligt om "connection". Nogen af de heste jeg løslongere har aldrig prøvet en alm. longe, og jeg føler bare at løslongering kommer af sig selv når man har en connection med hesten og man kan mærke de ønsker at være ved en, så de forstår gennem ens energi at signalerne ikke er "gå væk" men "bliv" også på afstand.

Gry jeg har, har ALDRIG haft en longe på og hun løs longeres fint i skridt og trav :). Jeg plejer at lade dem skridte lidt rundt om mig i starten hvor jeg holder connection med dem mentalt og beder dem så med min stick gå ud til "forenden" af den, også en grunde eller to, også stop & ros, også gentag smiley

For mig er løslongering ikke så meget en øvelse jeg træner på en bestemt måde med mange godbidder osv, men virkeligt noget om at være i en connection og forblive i den.

Alt held og lykke til jer og jeres træning! smiley

• #3   14. feb 2014 Har ikke som sådan lært min pony at løslongeres, hun kunne det mere eller mindre, da vi prøvede det for første gang. Hun kan løslongeres i alle tre gangarter. Jeg løslongere hende fordi, hun ikke kan lide longetorvet. Hun sparker ind efter mig, når vi gør det med torv. Til gengæld trives hun ganske fint løst smiley

• #4   14. feb 2014 Skriv en pb til mig - så skal jeg nok forklare det:)

http://www.youtube.com/watch?v=CQ474DrjUIg

• #5   14. feb 2014 mange tak for svar alle sammen smiley klart noget jeg vil tænke over smiley

Kommentér på:
løs longering :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce