{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

Løs-longering {{forumTopicSubject}}

Hej Groundwork mennesker smiley

Jeg vil rigtig gerne lære min pony (part) at løs-longere/reagere på komandoen skridt, trav, galop og stå! Jeg har lavet meget groundwork med hende og har "redet" hende i 4 år, så vi kender hinanden ret godt! smiley

Jeg har set dem som træner ved at sige "galop" og så knalde en longepisk i jorden så de springer frem, og "stå" og så trække af alle krafter i mundet/bidet smiley Det syntes jeg IKKE er den rigtige måde, og jeg søger derfor en anden! Problemet er bare at hun ikke er så opmærksom på mig som man kunne ønske, og er faktisk pænt ligeglad med om jeg knalder en pisk i jorden! (Selvom jeg ALDRIG ville gøre det for at få hende til at springe frem/skræmme hende!)

Nogen der vil hjælpe mig? De kan godt være lyder som et lidt "dumt" spørgsmål, men jeg har prøvet meget forskelligt og det virker ikke rigtigt syntes jeg smiley

Det skal også ligessiges at hun -desværre er rideskolepony smiley

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løs-longering
  • #1   31. okt 2012 altså jeg er godt igang med at lære min hest at blive løs longeret. Det første jeg lærte hende var når jeg siger "shhh" så går hun - Når jeg siger "brabra" så traver hun og "bruhaaa" så står hun stille og "gigi" så galop. når hun kunne det, så begyndte jeg at arbejde med hende, hvor hun ikke havde noget udstyr på. Jeg brugte kun en pisk for at støtte hende. Alt det, det kan hun nu, men jeg arbejder self. stadig med det, for at gøre det bedre. og så kan hun også longeres, og så har jeg lært hende et tricks - hvor hun går rundt om mig i en lille cirkel. det har hjulpet mig meget, at jeg har lært hende alt det, inden jeg gik igang med selve løs arbejdet. Så begyndte jeg med nogen lyde, når hun hørte en lyd så skulle hun gå rundt. og så skal du sørge for at hun hele tiden har fokus på dig, og ikke alt muligt andet. - håber det var en hjælp. undskyld hvis det er uforståligt. smiley

• #2   31. okt 2012 her er en trænings video af Fly, hvor jeg løs longerer hende!:-)
    Jeg vil gerne hjælpe dig. -Er din hest vant til at blive longeret med en longepisk?

• #3   31. okt 2012 Hesten skal jo ikke være bange for pisken, men respekterer den og de signaler du giver med den..

• #4   31. okt 2012 http://www.youtube.com/watch?v=swP_o8ZBROg&feature=plcp glemte lige linket. Haha!

• #5   31. okt 2012 En lille video med mig og min gamle hest:
    http://www.hestegalleri.dk/video/diverse_hest/192579-longering_uden_udstyr_med_mansen

Du kan træne signalerne med stemme og kropssprog

• #6   31. okt 2012 Jalousi ka kun opstå når der er kærlighed tilste p: Hihi smiley lidt uforståeligt ja smiley ej, jeg tror jeg fik fat i det! maen, det er mest det med komandoerne der er problemet, altså at longere uden pisk og bid! smiley fx kun i cordeo, men så hun lytter til min stemme smiley det er hun ikke så god til ;-D

Sebastian: Hvor ser det fint ud! elsker jeres bånd! smiley jeg har ikke longeret hende særlig meget, men jeg plejer at longere uden pisk. Men så smide torvet ud mod hende som du også gør (altså bare hvor jeg har fat i hende). men jeg longere faktisk kun når jeg skal tjekke om hun er halt smiley

• #7   31. okt 2012 Sofieøøh: Hvor er det dog imponerende at de bliver hos jer på den måde! Silja ville lige så stille traske ned til porten, og stå der og kigge til jeg kom ned og hente hende smiley endnu et problem...... Men igen, Det er nemlig hvordan jeg skal lære hende at stemmen betyder hvad den nu betyder smiley altså når jeg "galopere" at hun så også skal fx..... smiley

• #8   31. okt 2012 Altså løslongering betyder jo netop, at man longere helt uden reb eller andet, hvor du kan "holde fast i" hesten. Om du har bid og sadle på eller ej er fuldstændig lige meget i den sammenhæng smiley

• #9   31. okt 2012 Okay. Jeg har jo selv lært fly alt, så hun kender ikke andre metoder. Fly har lært, at pisken ikke er et drive middel. og at longebundet er en markering på min stemme.

Prøv når du longerer normalt, at lav drive kommandoen med den resterende longe bund, og så sig "skridt" hvis den står, og så gør det gentagende gange. Og det samme med trav. Det bare vigtigt, at du er sikker på, at den har opmærksomheden på dig, og ikke alt andet, for så overhører den måske din stemmekommando, og så bare retter sig efter longekommandoen. Evt. sig "skridt" før du slår med longebundet smiley Senere kan du tage galop med.:-)

• #10   31. okt 2012 Bruger eleverne/du pisk under ridningen?

• #12   31. okt 2012 Løs longering er jo bare en nærmere beskrivelse smiley Hesten løber jo rundt om dig, som om den var i longe smiley

• #13   1. nov 2012 Det er virkelig en kunst at longere. Har aldrig kunne finde ud af det før i år da jeg lærte det af hende der ejer stalden hvor min pony står, så jeg ville forslå du får en ud og hjælper dig som har forstand på det.

De mindste signaler kan forvirre hesten.

• #14   1. nov 2012 Ja jeg ville starte med at blive rigtigt god i longen med longeline på smiley pisk eller ej, det er sådan set ligegyldigt, så længe hesten forstår det. Giv et lille signal til det du ønsker, virker det ikke så giv et tydeligere signal. Når I bliver rigtigt dygtige, kan du prøve at tage linen af. Virker det ikke, så fortvivl ikke. Det er nok kun fordi din hest ikke har forstået det endnu, det kommer! smiley

Hvis du er meget i tvivl vil jeg ligesom Franciska, anbefale at få en dygtig erfaren underviser ud smiley

• #15   2. nov 2012 Hej igen smiley

Jeg tror at jeg har formuleret mig forkert.... Det var ikke Løslongering jeg mente som sådan, men mere stemmekommandoerne! At kunne longere (med torv) uden brug af pisk! og fx i coreo smiley
    Håber det gav mening smiley Jeres forklaringer er et skridt for langt, i forhold til hvad vi kan endnu ;D
    Men mange tak for al hjælpen alligevel! Håber i kan hjælpe mig lidt endnu smiley

Ps. Sebatian: Jeg bruger kun pisk til galopanspringene (de er MEGET svære ;-P) når jeg rider, men jeg ved at andre bruger den meget smiley

• #16   2. nov 2012 Der er jo intet i vejen med brug af pisk som guide!? smiley

• #18   2. nov 2012 Hihi, Hønsi xD

Men ja, til TS, brug pisken som du plejer (der er absolut INTET i vejen med at bruge pisk som støtte/guide!), og så sæt kommandoer på.
    Du kan så efter lang tid, bruge kommandoen et øjeblik før du bruger pisken.
    Når hesten reagere på kommandoen inden du bruger pisken, ligger du pisken fra dig, og bruger udelukkende den nye kommando.
    Et tip kunne være også at sætte en kropslig kommando på sammen med stemmen. Fx Når den skal i galop, siger du "galop", samtidig med du sætter/stamper foden i jorden foran dig (markeret), og et sekund efter giver lyd med pisken eller hvordan du nu gør smiley

• #20   6. nov 2012 TS: så sig stemmekommandoen inden du driver hesten frem eller bremser den smiley

• #21   9. nov 2012 Mange tak smiley Jeg vil prøve lidt forskelligt smiley

Kommentér på:
Løs-longering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce