{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Min klik-træning {{forumTopicSubject}}

jeg vil da lige oprete det første "rigtige" emne...

jeg er begyndt i denne uge at klik træne min hest. jeg srtatede med at lavet et "target", ud af en pind, og en masse sammelrullet sølv papir og noget tape (en midlertidig target)

isabella fandt ret hurtigt ud af at når hun rørte ved den, så betød det en godbid... men hun forsøgte også tit at komme uden om, ved bare at røre pinden.. så måtte jeg jo lige vise hende "kuglen"

jeg trænede også at gå lidt væk fra hende mens hun stod, og så sige KOM, og så skulle hun komme hen til mig.

flere gange lykkedes det.. andre gange var andet mere spændende.. for eks. hø smiley

hun bakkede også væk fra mig når jeg sagde BAKKE og trykkede let på bringen...

men hun kørte dog rimelig hurtig træt i gulerods stykkerne.. fordi jeg måske roser hende for meget????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min klik-træning
  • #1   19. jan 2007 Sparrow jah det kan godt ske jeg trak den for længe... smiley men var så ivrig efter at komme igang....

    og så er det svært med hele klubbens tøser stående ved siden af og griner, fordi de synes det er åndsvagt smiley


  • #2   19. jan 2007 jeg har nu haft klikkeren længe...

    og det ærger mig at jeg ikke tog mig sammen i starten da isabella stod "sygemeldt", for så kunne jeg da have gjort et eller andet med hende smiley

    men nu er vi i fuld gang. dog har hun nogle total fridage, da jeg har 24 timers vagter på arbejdet...


  • #3   21. jan 2007 idag trænede jeg lidt med isabella igen...

    og idag begyndte hun at "bide" i target... jeg klikkede, og gav godbid for det... da det skulle være det føste skridt på at lære hende at hente ting smiley

    jeg prøvede så at ligge target et par meter væk fra hende, og så sige TARGET... og hun gik sku hen, og rørte.. ikke tog det op.. men hun rørte.. klik og godbid for det smiley

    hun bliver også bedre og bedre til at følge mig i stalden osv når jeg går med target...

    det virker som om hun synes det er sjovt... og jeg synes det er en spændende udfordring


  • #4   25. jan 2007 jeg har så dårlig samvittighed... jeg er gået lidt i stå med klik træningen...

    det er fordi at isabella ikke rigtig laver flere "fremskridt"

    det hun kan, kan huntil gengæld.. men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme videre med hende smiley


  • #5   1. feb 2007 ja det kunne da være en rar måde at læsse hende på smiley

Kommentér på:
Min klik-træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce