{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

Når ens mor svigter.. :-/ {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Hvordan er jeres forhold til jeres mødre? Er din mor til at stole på? Accepterer hun dig for den du er og det liv du lever?
Hvis ikke.. Hvordan takler du det?
Træffes I?
Hvor længe har det stået på?

Vel mig og min mor kan ikke sammen efter jeg blev voksen smiley hun kritiserer mig og mit liv og mine valg konstant. De første tre dage går men så begynder hun.
Jeg går også utroligt meget op i ærlighed og så sidder hun og lyver i kortspil.. Ja det er bare bagateller men en princip sag for mig. Hun har også løjet om andre ting både til mig og mine søstre. Den eneste årsag til at jeg overhovedet gider hende er pga børnene.
Synes det er SÅ utrolig trist at hun er sådan..

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når ens mor svigter.. :-/
  • #1   9. jul 2015 Jeg er altid haft et super forhold til min mor..
    Hun har altid givet en plads til at leve livet som det nu bedst fungerede. Og selv efter jeg er flyttet sammen med min kæreste er vi nok hos mine forældre 2-3 gange om ugen.
    Vi har nogle gode diskussioner af og til, men det er faktisk altid om en konkret sag, og ikke noget med os selv personligt at gøre.

    Min kæreste har også fundet sig en god en at snakke problemer med, når han lige trænger til at få nogle spekulationer ud af hovedet. Han ved min mor altid er til at snakke med, og det ikke kommer længere end til hende..


  • #3   9. jul 2015 Jeg har et MEGET anstrengt forhold til min mor smiley Det er dog ikke på samme måde som dit. Jeg blev nødt til at flytte sammen med hende med min mand og to små børn. Det skulle kun være midlertidigt, men vi er nu fanget i, at hun vil give mig skylden for at ødelægge hendes drømme ved at flytte + at nægte at få behandling for brystkræft. Vi har INTET privatliv, og alt vi prøver at foretage os som kernefamilie uden for grunden... invaderer hun... Vi arbejder på at få vores eget, men pengene er små, så det er svært når det kommer til et indskud. Jeg tæller... ikke bare til 10 men til 1000. jeg har jo så muligheden for at arbejde på at ændre situationen. I din situation har du vel muligheden for at sige "vi tager afsted og besøger hende i 3 timer" og så sid i de 3 timer og sig "ja, aha mmm" det er ikke værd at hidse sig op over og slet ikke værd at blive såret over. Lad det ikke gå dig på, tag det ikke personligt. gør det et par gange om måneden. Med mindre der er noget jeg ikke har fanget smiley

  • #4   9. jul 2015 Min mor bor i Norge så tre timer er ikke en mulighed.. smiley hun tror jeg straffer hende fordi vi valgte at flytte til Dk smiley det er slettes ikke tilfældet.. Min søster har faktisk lige ringet og ønsker at bryde kontakten med hende fuldstændig.. smiley (lang historie)

    Mvh TT


  • #5   9. jul 2015 Jeg havde også et anstrægt forhold til min mor en overgang. Jeg følte ikke hun tog del i mit liv. Til tider var vi ikke i kontakt over et år. Men jeg lærte at man ikke vælger sin familie. Min mor havde også nogle vrangforestillinger og kunne ikke altid finde ud af fantasi og virkelighed. Blandede opdigtede ting og virkelighed sammen. Men for hende var det virkelighed. Hun blev mega sur når vi forsøgte at forklare hende tingendes rette sammenhæng. Som jeg blev ældre lærte jeg at det var en del af hendes sygdom, som jeg nylig fik kendskab til efter flere år som voksen. Sygdommen havde hun skjult for alle os børn. Jeg havde 5 søskende. Livet gjorde også sit til at slide på hende. Hun blev enke som 41 årig, da vores far døde af kræft 45 år gammel. 8 mrd senere blev min mor, samt mine 3 yngere søskene skuppet ud foran en lastbil af en bagfra kommende bil i et krys. Min yngste søster døde og min yngste lillebror blev meget alvorligt kvæstet. Min mor fik et alvorligt slag i hovedet og det kan ha forvoldt at hun ikke rigtig kunne skældne fantasi og virkelighed. Oven i det led hun af epilepsi i svær grad og hun kunne ikke behandles medicinsk for det, da medicinen virkede modsat af hvordan den ellers virker på andre. I en alder af 66 år døde hun. Det er nu snart 5 år siden.
    Men jeg lærte med tiden at leve med at hun ikke var helt 10/4 og fik et nogenlunde forhold til hende. Men en af mine søstre fik aldrig et godt forhold til hende og hun var heller ikke med til at sige farvel, den dag lægerne forlangte at respiratoren blev slukket, da al behandling var nytteløs.
    Så prøv at leve med din vanskelige mor. Hold kontakten på et minimum du kan holde ud. Tal hende efter munden. Eller så skal du tage tyren ved hornene og få talt ud med hende. Men der risikere du at gøre ondt værere. Så vælg mellem pest eller kolera.
    Held og lykke


  • #6   9. jul 2015 Mange tak smiley så utrolig trist at høre om din mor smiley jeg forsøger bare at synes syndt på hende men ikke nemt når vi er sammen og hun er over mig konstant smiley hun taler efter som vinden blæser og når man forsøger at konfrontere hende så får vi at vide at vi skal holde op med at manipulere smiley og at hun i hvert fald aldrig har sagt de ting... Hun har også i rigtig mange år (så længe jeg kan huske) haft et behov for at synes syndt på nogen og skal have folk til at have det dårligere end hvad de faktisk har smiley pga alt dette taler min søster nu om at kutte kontakten ud til hende..

    Mvh TT


  • #7   9. jul 2015 Mange tak for din deltagelse.

    Måske i sammen skal indgå, din søster og dig, en aftale om at tale med hende. Aftale at i ikke vil blive vrede på hende. Men at i vil tælle til ... Ja 1000 hvis det bliver nødvendigt og så se om det kan hjælpe. Hvis ikke må i bare leve med at man ikke vælger sin familie, kun sine venner og så holde fast i det. Måske det tråds alt hjælper


  • #8   9. jul 2015 Jeg klarer som oftest at holde hende ud. Men min søster blev psykisk syg sidste år og forsøgte i April at tage sit eget liv. Jeg tog til Norge og arbejdet med hende og havde møder med hendes psykolog (er socialpædagog) min søster fik det utroligt meget bedre da mit arbejde hjalp utrolig meget og er nu inde i en god periode hvor hun har klart at starte på arbejde igen i 20% stilling. Min mor har dog et stort behov for at gøre hende mere syg end hun er og før jeg rejste til Norge troede jeg at min søster var meget meget dårligere end hvad hun var. Min mor kan ikke glæde sig over fremgangen men påpeger hele tiden at hun ser ikke godt ud, hun har det ikke godt. Dette til trods for at hun har gjort utrolig store fremskridt og har det meget bedre. Min mor minder mig mere og mere om en der har Munchausen by Proxy syndrom smiley
    Jeg kan godt forstå at min søster har svært ved at rumme hende..

    Mvh TT


  • #9   9. jul 2015 Ja jeg forstår ikke hvorfor nogen har så stort et behov for at tale sygdom smiley

    Jeg håber I finder en go løsning


  • #10   9. jul 2015 Jeg har et meget tæt forhold til min mor. Hun kan også være ekstremt kritisk overfor mig og mine valg, holdninger osv. ind imellem, men som regel lader jeg kritikken gå ind ad det ene øre og ud ad det andet... og når det bliver for slemt, kommer bødekassen frem. smiley Så koster det 5 kr., for hver gang hun siger noget kritisk/negativt om mit hjem, min kæreste, mine dyr eller mig. smiley

    Og til gengæld har min mor og jeg også haft et forhold til hinanden, hvor vi kan snakke om stort set alt. Jeg ved, at selv om min mor af og til kan være lidt for kritisk og måske blande sig i lidt mere, end jeg synes om, så gør hun det ikke i nogen ond hensigt. Hun har bare ikke helt opdaget, at jeg nu er en voksen kvinde, som er i stand til selv at leve mit liv. smiley
    Og jeg ved, at uanset hvad så vil hun ALTID være der til at støtte og hjælpe mig og give mig en skulder at græde ud ved, hvis jeg får brug for det, ganske som hun har gjort gennem hele mit liv. smiley

    Jeg er ked af, at du har det så svært med din mor, TT. Familien skal jo gerne være dem, der altid er der, selv når andre svigter.
    Måske bødekasse-løsningen også kan hjælpe jer? Det skal naturligvis gøres med humor og et glimt i øjet, men så det alligevel skinner tydeligt igennem, at du ikke synes, hendes kritik er ok.


  • #11   9. jul 2015 Hun er fuldstændig klar over at jeg ikke synes hendes kritik er ok. Jeg har sagt til hende at vi gør tingene sådan og sådan da det fungerer her hos os. Men da vi ikke gør som hende så er det ikke godt nok og hun bliver ved med at kritisere smiley jeg sagde til hende pænt her i weekenden at jeg ville blive glad hvis hun de to sidste dage vi var sammen kunne lade være med at kritisere mig da jeg ønskede at vi skulle have det hyggeligt. Så blev hun vred og sagde jeg var utaknemmelig Osv.. smiley

    Mvh TT


  • #12   9. jul 2015 Jeg har et godt forhold til min mor og det er jeg også nød til at have, vi arbejder sammen og kører sammen til og fra arbejde og mor 5-10 min fra hinanden. Så jeg ser næsten min mor hver da og snakker om alt mellem himmel og jord med hende.



  • #13   9. jul 2015 Jeg har fra jeg var ca 9 og frem til jeg var 20år haft et meget anstrengt forhold til min mor, som skyldes dårligsamvittighed fra min side. Jeg tog afstand fra min mor, hun har alle dage været en hjertevarm og støttende kvinde. Hun har altid elsket mig betingelsesløst og støttet op om mine valg, interesser, ja generelt om mig.
    Fra mit tyvende år fik jeg talt ud med hende, og siden har vi været meget tætte, min mor har ikke ændret sin kærlighed eller sin måde at omgåes mig. I dag er min mor min bedste veninde og ja min mor med alt hvad det indebærer. Hun lytter når jeg har brug for det, hun sparker mig bagi når det er det jeg har brug for, hun udviser stor respekt for både mit hjem, min kæreste og mig som person. Jeg kunne ikke ønske mig en bedre mor.

    Jeg har alle dage været velsignet med gode kærlige forældre, der har givet os børn tryghed, forståelse, opdragelse og plads. Ingen af mine forældre har nogensinde forsøgt at leve vores liv for os, de har støttet op om vores valg, forklaret os hvis vi har været på afveje, men stadig ladet os træffe egne valg, og når det så er gået galt, har begge mine forældre været der til at støtte os og samle os op hvis det har været nødvendigt

    Jeg har alle dage kunne tale med mine forældre om alt, jeg har kun haft en hemmelighed for dem, og det var den der skabet min afstandtagen fra min mor


  • #14   9. jul 2015 Rikke - utroligt dejligt at høre.. Det er sådan en mor jeg selv føler jeg er for mine børn. Og samtidig giver det mig et lille stik af jalousi da jeg så inderligt skulle ønske at min mor var mere som din smiley

    Mvh TT


  • #15   9. jul 2015 TT min mor føler så at hun ofte gør noget forkert, at hun er i vejen og træder ind over vores enemærker, hun er meget bange for at gå for langt, og uanset hvem af os (vi er 5) der prøver at fortælle hende at hun ikke gør noget forkert går hun alligevel altid med følelsen af det.
    når hun feks inviteres med på ferie, af svigerdøtre og børnebørn, har hun mange spekulationer, og har behov for at fortælle dem at hun jo skal op og tisse om natten, at hendes hals driller så hun hoster og harker meget, at hun snorker osv.
    ting som vi alle ved at hun gør, men som ikke har betydning for os, andet end det er træls for min mor.
    når hun besøger os er hun bange for at være i vejen, bange for at hendes ting roder osv osv osv. jeg ville ønske min mor kunne slappe af i at hun er en god og hjertevarm mor, og at hun gør alt det rigtige, og altid har været der for os. Jeg ville ønske hun kunne slappe af og bare være sig selv når hun er ved os og med os.


Kommentér på:
Når ens mor svigter.. :-/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce