{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Hvorfor en skræk for jordarbejde? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg. Jeg vælger at oprette dette emne da der har været nogle "mod emner " her inde for en stund siden der nu har fået mig til at undres smiley

Hvorfor har det blevet lidt sådan at hvis man arbejder en del fra jorden af så bliver man stemplet som hygge rytter eller useriøs omkring sin ridning?
Hvad er det der gør at I er så "bange" for at arbejde med jeres heste fra jorden af?

Jordarbejde lægger jo et rigtigt godt og stabilt grundlag for den videre træning fra ryggen af, men det er ligesom om at det er lidt lige meget da det kun er ridningen der betyder noget så da gider man ikke at "spilde tiden " på at lave et godt og grundigt arbejde fra jorden først der ville forenkle ridningen.

Hvad er jeres tanker omkring dette?

Hold en pæn tone eller smut et andet sted smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor en skræk for jordarbejde?
  • #2   26. jul 2015 Jeg er helt enig...

    Sidste år i maj købte jeg en dressurhest (med henblik på de højere M-klasser), den blev aflivet for 6 måneder siden, simpelthen fordi den aldrig havde lært hvordan man opførte sig fra hånden og desværre kunne være til fare, ikke noget ondsindet, men hans reaktion var for farlig (vender 180 grader og smide begge bagben mod en i hovedhøjde...).

    Mange tror desværre ikke at arbejde fra jorden er vigtig, men det er det smiley


  • #3   27. jul 2015 fuldstændig enig.

    tænker man over det er jordarbejde også en vigtig indlæring hos hesten. jordarbejde betyder en del for hesten da det jo er det første skridt i dens træning de første 3 år af dens liv. derfor er det også vigtigt at vedligeholde det resten af hestens liv så man har ligeså god kommunikation med hesten fra jorden som når man sidder på hesten.

    måske mener folk det er spild af tid, men jeg synes bestemt det er en vigtig træningsdel igennem hele ridehestens liv. smiley


Kommentér på:
Hvorfor en skræk for jordarbejde?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce