{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Skræk for ridning og Vito {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Jeg har 2 problemer som begge 2 er at jeg er bange

Ridning

Da der stadig var sne var jeg ude og ride Shrek, det gik fin nok, så tog vi lige en trav for kamaraets skyld men så gik han til side (hvorfor ved jeg ikke) så jeg væltede bag over og bankede hovedet i jorden så jeg fik en mindre hjernerystelse, men der var ingen problemer med lige at hoppe op igen og skridte ham af (dog ingen trav pga. svimmelhed). Så noget tid efter da jeg ikke havde problemer med hovedetpinen mere red jeg ham igen, jeg blev på men han panikkede et par gange. De 2 ting har åbenbart sat sig dybere i mig end jeg troede. I tordags prøvede jeg at ride min undervisers venindes rolige fjordhest det gik helt fint og fik også et par trav i longe (fordi jeg overhovedet ikke kan side på noget større end Shrek nu smiley ) men på et tidspunkt blev hun lige opmærksom på noget plastik, hun gjorde ikke andet end at løfte hovedet et par cm. Mere var det ikke men bare det fik mig til at spænde fuldstændig op og der gik det op for mig jeg ER blevet bange for at ride. Der er ingen problemer med at komme op og ride intet der fordi jeg VIL ride men bare en bævegelse jeg ikke er klar på skræmmer livet ud af mig. Så har i nogle gode tips til min rideskræk?


Vito

For efterhånden lang tid siden blev Vito bange for noget og sparkede så han fik agbenet i hegnet og ødelagde tråden, efter det blev han MEGET øm over sin røv. Men jeg fik det trænet med at stå uden for folden og ae ham med en pisk. Nu er jeg begyndta at træne ham men jeg har heletiden tanken ''nu sparker han mig'' i tankerne. Har i nogle tips til det problem.

Det skal lige siges at så vidt jeg husker har Vito aldrig sparket mig og han har før panikket i det jeg går bag ham men ventet med sparket til jeg er væk så han vil ikke gøre mig noget.

Tak for hjælpen på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skræk for ridning og Vito
  • #1   23. feb 2014 Ud fra det du skriver, forstår jeg det som om Vito er øm i lænden eller bæknet (over røven), måske har han lavet et vrid da han fik benet i hegnet, som har sat sig i bæknet eller lænden? Jeg vil nok forslå massage, hvis der er nogle spændte/låste muskler, eller noget der sidder i klemme smiley

  • #2   23. feb 2014 Louise: Så har du vidst misforstået dt jeg har skrevet smiley

    Vito er blevet rolig efter chokket og er den søde søde pony han var før men jeg er bare blevet SÅ bange for at han sparker mig


  • #5   23. feb 2014 Cecilie S: Vis jeg tænker på det skræmmer jeg bare livet af mig selv smiley

    og som sagt er der intet problem med at komme på hesteryg igen det er bare vis hesten gør noget uventet

    Tja det er ved rigtig nok er faldet af 4 gange ud af 1 års ridning så det har du egenlig ret i smiley

    Han er normalt også meget rolig men her i vintet månederne har han været bange for alt.


  • #6   23. feb 2014 Kan give dig et par tips til ride skrækken.
    Jeg har været panisk for at ride, efter min hest Clarissa kylede mig af flere gange, hun var som en tikkene bombe. Man vidste ikke hvornår hun kunne finde på at smide af. (Hun gjorde det pga. smerter og er idag aflivet, grundet heraf)
    Og alle de ting gjorde så desværre at jeg blev bange for at ride.
    Jeg ville dog have ny hest! Så jeg samlede mod til at komme og prøve en Fjordheste blanding, som skulle være meget rolig. Det gik over alt forventning, jeg gik fra at være rædselslagen i skridt til at kunne trave og gallopere.
    Og alt dette kun fordi jeg følte mig tryg ved ham. Så jeg endte med at købe ham, selvom han overhovedet ikke var min type hest.
    Jeg har stadig nogle små ting jeg kæmper med, som at jeg kigger efter ting som hesten evt. kunne blive bange for osv. men det bliver bedre og bedre.

    Men synes du skal ride lidt mere på din venindes hest, hvis du føler dig tryg ved den. God idé med longen, det giver en ekstra følelse af tryghed.
    Det handler om at få en masse succes oplevelser.
    Måske skal du lede efter en anden part, som er lidt mere nervefast end den du har nu. Det går jo ikke at du er nervøs for at du falder af den.
    Træk vejret helt ned i maven, forestil dig evt. at du fanger alle dine bekymringer i et net og ligger dem ned i en skattekiste, låser den og smider nøglen væk. Det hjælper faktisk!

    Håber det kan hjælpe dig lidt på vej igen. Beklager det blev lidt langt smiley


  • #8   23. feb 2014 Nåååårh.. Så forstår jeg bedre smiley
    Hmm.. Hvad med at starte med at løfte bagbene på ham, så du står ved siden og ikke bagved ham - så er du lidt uden for farezonen, men stadig tæt på bagbene, hvis du forstår?
    Og ellers så ligger jeg altid en hånd på siden af bagparten, og holder kontakten til hesten hele vejen rundt, hvis jeg går bag en hest, så den ved hvor jeg er, og ikke pludselig bliver overrasket smiley Men ja, husk på at han ikke forsøger at gøre dig ondt smiley

    Angående det med at ride, synes jeg altid det hjælper at synge - jeg kan godt være lidt nervøs når jeg skridter varm for lange tøjler, for min hest ser ret ofte spøgelser, og kan godt komme med et lille hop - ikke noget vildt, man får bare et lille chok smiley men det hjælper mig altid at synge - synger altid "Bamses julerejse" eller skråler med på radioen smiley Så slapper jeg af, og det smitter af på hesten smiley Det hjalp også min uerfarne veninde, da hun skulle ride tur for første gang smiley


  • #9   23. feb 2014 Isabella: Må jo prøve det med at forestille mig det.

    Jeg har ingen planer om at finde ny part da jeg er 100% på jeg ikke finder en med en ligeså god underviser smiley

    Pipfuglen: Hmm de kurser må jeg da lige kigge på smiley

    dog finder jeg ikke underviser til Vito da der ikke lige er penge til det


  • #11   23. feb 2014 Louise: Når jeg renser baghve så selvom jeg er ude af farve står jeg stadig konstant g ænker FUCK NU DØR JEG!

    for altid undervisning når je grider og der tør jeg ikke synge smiley (scene skræk)


    Tak for alle svarene alle sammen! smiley


  • #12   23. feb 2014 Pipfuglen: Hvorfor skulle jeg dog sælge ponyen han har det godt træning er jo intet behov for ham smiley

  • #14   23. feb 2014 Pipfuglen: Det har jeg også sagt derfor er jeg kommet op på hendes venindes rolige fjordhest

    selvom det er ment sådan syntes jeg stadig det er et ubrugligt svar fordi det ikke hjælper med noget


Kommentér på:
Skræk for ridning og Vito

Annonce