{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Tænker i over at ridning er farligt {{forumTopicSubject}}

Nogle gange kan jeg blive helt dårlig ved tanken om alt det der kan ske når man rider og i nogle perioder rider jeg med hjertet i halsen af skræk for alt dem som kan ske. Jeg har så også prøvet en del grimme ting med heste gennem tiden ( læs evt tråden med " hvad er din væreste ridetur) og i perioder tør jeg næsten ikke rider og overveje at droppe det, men et eller andet dirver mig alligevel.Tænker i aldrig over alt det der kan ske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænker i over at ridning er farligt
  • #1   10. maj 2008 Feks springer jeg ikke og har aldrig gjort det. Har set alt for mange rytter styrte ved springning, og det meste er ren uheld og ofte ser man nogle få hesten ned over sig. Uha

  • #3   10. maj 2008 Jeg prøver at sammenligne det med at der dør langt flere i trafikken hvert år. Har selv været med i en bilulykke.Der der i gennemsnittet en hver 3 år af ridning og det er heldigvis ikke mange i forhold til hvad der dør af folk i trafikken

  • #4   10. maj 2008 nej - aldrig smiley

  • #5   10. maj 2008 ja klart det er en farlig sport... men jeg vælger ikke at tænke så meget over det, selvom jeg dog fik en reminder for 1,5 mdr siden da jeg røg af min og fik piskesmæld... så ja, det kan gå galt...

  • #6   10. maj 2008 Nej det gør jeg ikke, har den overbevisning om at når man tænker for meget over det, så går det galt!!!
    Tænker først over det hvis jeg er faldet af og om hvad der kunne havde været sket!


  • #7   10. maj 2008 Til stine t, jeg fik et piskesmæld i 2005 pga en rideulykke samt et alvorligt et i 2006 pga en trafik ulykke så har mange gener af det i dag og må leve med hovedpine samt føleforstyrrelser resten af mit liv. Det kan nogle gange gøre at jeg er vildt mange for at skade nakken under ridning, for tænkt hvis man brækker nakken og dør eller falder af og gør ens nakke værre osv. Synes nemlig ofte det er hovedet og nakken man slår når man flyver lang pokker i vild. Jeg har altid forvredet nakkehvivler samt fået hjeenrystelser og en gang flækket en hjelm. Men jeg har aldrig brækket hverken arme eller ben.

  • #8   10. maj 2008 til anitta K:
    puha for en grim en du har været ude for... mit ser heldigvis ud til at være en forholdsvis mild omgang, da jeg kun var sygemeldt i 14 dage og er i fuld gang igen. jeg går dog stadig til ugentlig fysioterapi og kan ikke undvære det endnu... håber du kommer af med dine men...


  • #9   10. maj 2008 Jo, jeg tænker da regelmæssigt på hvad der kan ske, pga. nogle grimme ulykker jeg har været ude for med nogle ungheste.

    Men jeg vil sige at jeg nok har fået mere respekt med årene, og har lært af mine fejl.

    Så jeg plejer at tage det i stiv arm, medmindre jeg virkelig kan se at f.eks. "den hest skal jeg ikke op og ride, da det bare vil gå galt,, eller lig.

    Natascha Friis


  • #10   10. maj 2008 ALDRIG!
    Man skal jo bare passe på og respektere at det er et dyr man har med at gøre...


  • #11   10. maj 2008 Jeg venter pt på en erstatning men sagen har kørt i 2 år. Men jeg føler bare ikke mine men kan gøres op i penge. Er på kontanthjælp da jeg ikke kan passe en skole eller et arbjede pga det. Men når penge er erstatning må jeg sørge for at den er rimelig.

  • #14   10. maj 2008
    ja, tænker da på en gang imellem at det jeg render rundt og laver ikk er helt ufarligt. Min forsikring er hævet til det dobbelte pga revisoren sagde at når jeg lavede det jeg gjorde, skulle vi hæve min forsikring da der var mange grimme ulykker.

    Arbejde jo også meget med ungheste og 'problem' heste, så engang imellem bliver jeg mindet om det. smiley Har heldigvis -7-9-13 aldrig kommet til skade endnu, har været meget heldig tror jeg smiley


  • #15   10. maj 2008 aldrig! smiley

  • #16   10. maj 2008 Man kan jo også dø af at stå op om morgenen og gå i seng om aftenen. men livet skal jo leves.



  • #19   10. maj 2008 Ja, det gør jeg faktisk ret ofte.. Ved det er dumt, og det skræmmer mig hver gang. MEn på den anden side motiverer det mig til at have respekt for de dyr jeg omgås. For det er satme ikke ufarligt!

    Men altså, jeg vil ikke stoppe min ridning pga det. Elsker det, og vil altid have min passion for heste..


  • #20   10. maj 2008 ' jeg tænker ikke over det, jeg vender det til den positive side og ser, hvor skønt det er at ride, og føle sig ét med sin bedste ven :)!

  • #21   10. maj 2008 hvis jeg tænkte over det ville jeg leve i konstant frygt.. marquist har lært mig at hesten ikke smider af med vijle, og det har hjulpet meget.. nej jo efter jeg er væltet med ham, så tænker jeg mig om en ekstra gang.. men ikke direkte bange..

  • #22   10. maj 2008 Hm... indtil for ca. ½ år siden tænkte jeg aldrig over, at jeg kunne komme til skade ved at ride... Men så havde jeg en rigtig grim oplevelse i november, hvor jeg blev smidt af en løbsk hest, fik hjernerystelse, slog min ryg og forvred min venstre skulder. Det har givet mig nogle "ar" i hovedet; forstået på den måde, at nu er jeg pludselig langt mere bevidst om den risiko, jeg løber, når jeg sætter mig op på en hest. Er rigtig træt af, at jeg har fået det sådan, for jeg synes, det hæmmer mig som rytter. smiley

    Det ideelle (efter min mening) ville være at være bevidst om at passe på sig selv, men ikke at blive decideret bange. Så jeg håber, det en dag lykkes mig at komme angsten til livs, for jeg NÆGTER at holde op med at ride... det holder jeg simpelthen for meget af det til. smiley Og når jeg rider på en hest, jeg kender og stoler på, går det heldigvis og så helt fint. smiley


Kommentér på:
Tænker i over at ridning er farligt

Annonce