{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Budget til brugt sadel? {{forumTopicSubject}}

Mange emner fra mig... smiley

Men min underviser har anbefalet mig at skaffe mig en dressur sadel... Jeg har egentlig ikke pengene til det men tænker så lidt på at spare op.. Hvad synes I er en ok pris at give for en brugt sadel/hvad vil I lægge i en brugt?
Min sadelmager har de sadler jeg har brug for men prisen er alt for høj synes jeg..

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget til brugt sadel?
  • #1   27. sep 2015
    Hvis jeg en gang skal have bomsadel, så tænker jeg at et budget på 5000 kr er ok + sadelmager.


  • #2   27. sep 2015 Jeg havde et budget på max 7000 da jeg købte brugt sadel +tilpasning selvfølgelig

  • #3   27. sep 2015 Jeg gav 8550 kr for brugt sadel plus sadelmager til at justere. Sadlen var dog også næsten som ny, så jeg sparrede alligevel en del. Det synes jeg var meget rimeligt smiley

  • #4   28. sep 2015 Jeg har kigget på mange til 2500-3500kr. , og så har jeg lige fået en til 4000kr. smiley

  • #5   28. sep 2015 Du kan få en god sadel til 5.000kr.

    Har selv givet 4.500 for en rigtig god dressursadel.


  • #6   28. sep 2015 Tror det kommer meget an på behov - jeg selv købte en til 3500 som jeg har brugt på begge mine uden problemer. En kieffer wien. Udemærket sadel hvis ikke du som rytter har behov for at at sidde fastlåst eller "holdt på plads" - den ligger godt på langt de fleste heste smiley


  • #7   28. sep 2015 Nogen gange kommer det også bare an på hvordan din hest er udformet og hvilke krav du selv har. Selv havde jeg en del problemer med at finde en sadel, der lå godt på min hest og til en pris af kun 3-4000. Jeg ledte meget, og prøvede rigtig mange! Men det kunne bare ikke lykkedes. Jeg prøvede også en enkelt anden sadel som var billigere end den jeg endte med at købe, men der følte jeg dels at sædet var for bredt, men også at jeg slet ikke kunne lægge mine ben rigtigt.
    Derudover har prisen også noget at gøre med hvor gammel og brugt sadlen er. Jeg selv købte min sadel, da den var 2 år og havde meget få brugsmærker, hvilket betyder at jeg sparede godt og vel halvdelen i forhold til at købe en ny, hvilket jeg er godt tilfreds med. Jeg gav 6.500 for min.

    Bare fordi sadlen er dyrere er det ikke ensbetydende med at man er fastlåst eller bliver holdt på plads. Det gør jeg altså ikke i min. Jeg vil blot have en sadel jeg også føler komfortabel, og det gør jeg altså ikke med en Kieffer Wien - og den passer heller ikke min hest. Den er afprøvet, da min mor har en sådan. Men som rytter er vi alle forskellige og har alle forskellige præferencer og ønsker.


  • #8   28. sep 2015 Jannie - min sadelmager har den han kan passe til samme pris som din.. Men synes det er mange penge da jeg gav 10.000. For ny smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Budget til brugt sadel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce