{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Min hest er dum /: {{forumTopicSubject}}

I kender godt allesammen min dejlige lille Samigo pony (:.
Og den er lidt dum nu.
Se, først har han været halt nogle uger, så havde dyrlæge til ham d. 7/3, hvor vi så fik at vide det var vokseværk, og han skulle stå to uger, hvor han bare måtte skridtes. Og hvis det så ikke er gået over der om en uge nu, skal han ha' taget røngten. Men det så ikke det det her handler om.

Det faktisk ret trist..
For så i onsdags da jeg havde været ude at ride på dexter (amalies hest) og kom over i stalden så ligger min hest i boksen, hel flad ligesom han er død, og bare ryster over det hele /:. Vi får ham op, men han ligger sig ned igen og begynder at rulle sig inde i boksen, vi får ham op igen, efter lidt tid. og jeg begynder så at trække rundt med ham. Da jeg har gået ca. tre kvarter - en time med ham, og det stadig ikke er blevet bedre - han vil konstant ligge sig ned - ringer jeg efter dyrlægen. Hun kan så først komme en time efter, så jeg trækker så rundt med ham indtil der, mens det stadig ikke bliver bedre.

Da dyrlægen så kommer tager hun først hans puls, den er oppe på 80, og normalt er 50 højt. Så lytter hun til hans mave, som står HELT bom stille. og så putter hun så en hånd ind i ham, for at mærke forstoppelsen, som er kæmpe stor. hun kan faktisk ikke mærke hvor den stopper henne. og tror den er gået i blindtarmen. Hun siger med det samme, at hun tror han skal videre. (Kan misforståes, hun mener til dyrehospitalet, ikke dø, tror jeg.)

Men så får han 2 gange tarmafslappende og 2 gange smertestillende. Og får en rigtig masse olie ind igennem næsen, hvor han faktisk fik næseblod. Det virker også godt nok, og hun tager afsted igen, hun siger godt nok at hun regner med at komme tilbage igen senere, da hun tror det er meget alvorligt. Jeg skal blive derovre hele aftenen og kigge på ham. (kl. 18 tog hun afsted).

Kl. 20 skal jeg så ringe til hende og fortælle hvordan det går med ham, der er han begyndt at hænge lidt, men er stadig påvirket af medicinen. jeg planlægger at blive derovre hele natten, for at holde øje med ham. kl. 22 skal jeg så ringe til hende igen, og der står han stadig bare og hænger rigtigt meget, og dyrlægen vil lige komme forbi igen for at tjekke ham.

10-20 min efter vi havde snakket, lægger han sig ned igen /: . jeg ringer til dyrlægen med det samme, og hun siger hun vil skynde sig at komme (hun er 40 min væk), og at jeg skal ringe til min mor og sige, at hun skal være klar over en operation kan komme op og koste 25-30.000 kr. Jeg ringer så og siger det, det er også okay. Så skal jeg igang med at ringe til Christina, hende der passer stalden, om hun kan køre ham til ansager. Jeg skulle nemlig have trailer parat til når dyrlægen kom.

Hun kom så ca. kl. 23, og han vil bare så sindsygt gerne lægge sig. Men hun giver ham smertestillende, og udpumper ham. Det han havde nede i sin mave bevægede sig nemlig den forkerte vej - opad - og mavesækken kunne springe hvis han ikke kom afsted. Men hans puls var nede på skiftevis 52 - 72, så det var altid noget.

Men han fik så noget beroligende og vi får ham op i traileren, der er kl. så 23.30. Vi får en ekstra sprøjte med, til hvis han begynder at lægge sig ned i traileren. Vi kører så i 3 timer, indtil vi finder Ansager. Lige så snart han kommer derop får han drop da han er helt dehydreret. Dyrlægerne konkluderer at han skal stå med den natten over og så ser de om han har det bedre, ellers skulle han opereres.

Vi kommer hjem kl. 6.15 torsdag morgen, efter at have kørt hele natten. Jeg ringer til dyrlægerne ved 9. tiden, som heldigvis siger, at han ikke skal opereres. Og at han har det lidt bedre.

Så nu kan vi endelig hente ham imorgen.. det bliver skønt! så må han bare ikke blive mere syg.

Årh, det var bare uhyggeligt s;.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest er dum /:
Kommentér på:
Min hest er dum /:

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce