{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Nyt medlem siger hej {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Allerførst vil jeg sige tusind tak til Stald Damgaard for invitationen til denne gruppe. smiley Jeg er 100% Frieserfreak; forelskede mig hovedkulds i racen, da jeg første gang stiftede bekendtskab med den som teenager, og lige siden har det været min absolut største drøm at eje min helt egen Frieser... en drøm, som måske snart går i opfyldelse. smiley

Og hvem er jeg så ellers? Mit navn er Louise, og jeg er født i det herrens år 1982, hvilket tildeler mig den modne alder af 25 år i skrivende stund (med det 26ende år ventende lige rundt om hjørnet). Jeg bor i øvrigt på drømmegården; en dejlig lille gård med ca. 4 ha jord i Jammerbugten i det nordvestlige Jylland, sammen med min "eneste ene" og alle vores dejlige dyr bestående af 4 hellig birma katte, 1 hittekat af ukendt oprindelse, 4 staldkatte, 6 zebrafinker, 4 undulater, 2 kinesiske dværgvagtler, en lille hitte-kanariefugl med den smukkeste sangstemme og 2 søde shetlandshingsteplage samt en dejlig, men meget psykisk skadet fuldblodsaraberhoppeplag, som vi har opstaldet og i træning til at være i hænder, og så håber jeg på i løbet af meget kort tid at kunne introducere min absolutte drømmehest: En vidunderlig smuk og sød Frieserhoppe. smiley

Professionelt arbejder jeg som juridisk medarbejder hos teleselskabet Sonofon og sidder med ansvaret for deres Regningsklagenævn, hvilket betyder, at alle de kundesager, som ikke løses i Kundeservice, havner på mit bord. Det er et både spændende og udfordrende, men også meget krævende arbejde. c",)

Privat ligger jeg dog heller ikke på den lade side; jeg har bl.a. sammen med kæresten et lille opdræt af Hellig Birma katte og er aktiv konsulent samt chauffør, plejefamilie og lejlighedsvis skribent for foreningen Hittekilling, hvis formål er at redde nogle af de mange, mange små killinger, der hvert år kasseres af deres mennesker, og give disse en tryg og kærlig opvækst, hvorefter de formidles vaccinerede og neutraliserede ud til nye, gode hjem. Politisk aktiv er jeg også; jeg er aktivt medlem af Socialdemokraterne og laver af og til lidt grafik og layout for den lokale vælgerforening, foruden jeg ynder at skrive læserbreve og kronikker med politisk indhold. Min helt store mærkesag her er dyrevelfærd. Med så mange engagementer skulle man måske tro, at min kalender var fyldt, og det er den da også næsten... men alligevel rider jeg også 2 gange ugentligt på en nærliggende rideskole (samt forhåbentlig også snart massevis af skønne skovture), løber 1-2 gange om ugen og går ture i den pragtfulde natur i vores lokalområde sammen med kæresten og shetlandsuldtotterne Kajser og Kaspian... og sidst, men ikke mindst, bliver der da lejlighedsvist også tid til en lille tur udi det kulturelle landskab i form af en tur på kunstmuseum, til en af landets mange, spændende seværdigheder eller måske blot på café, i biografen eller i teatret samt spille lidt klaver og dyrke lidt kulinarisk. c",) Jeg er et menneske, som holder af at være aktiv og gerne vil gøre en forskel indenfor de ting, jeg brænder for; især dyrene, og jeg keder mig sjældent (hvis jeg gør, er det i hvert fald min egen skyld *gg*). c",)

Som menneske er jeg meget åben, udadvendt, følelsesbetonet, forholdsvis empatisk og snakkende, og kan sikkert godt virke en smule barnlig og til tider fjollet på nogen, men bag alt det sprudlende og udfarende, gemmer der sig også en vis portion generthed (som jeg ironisk nok oftest kompenserer for ved at snakke som et vandfald, så jeg til sidst selv kan høre, at jeg lyder tåbelig og bare tænker "stop nu, stop nu, hold nu din k***, Louise" *gg*) og en dybsindig, analyserende og reflekterende side. Selvindsigt samt selvudvikling er vigtigt for mig, og jeg gør meget ud af at reflektere over og lærer af mine fejl og fiaskoer såvel som successerne. Denne side kommer dog bedst til udtryk overfor mennesker, der står mig nært, og når jeg skriver.

Hm... og det var så lige, hvad jeg kunne komme i tanke om at fortælle om mig selv... og skulle der nu alligevel - trods min halve "roman" her - være spørgsmål, der trænger sig på, ja så skyder I bare løs, og jeg skal forsøge at besvare dem efter bedste evne. c",)

Og til de, der har orket at kæmpe sig vej igennem hele mig laaaaange indlæg og er nået herned, kan jeg fortælle, at jeg glæder mig rigtig meget til at være med i denne gruppe, og til at dele erfaringer, viden og masser af dejlig hestesnak med andre, som har samme forkærlighed for især Frieseren, som jeg selv. smiley




Mange hilsner fra Louise... ejer af et tastatur med ord-diarré. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt medlem siger hej
  • #1   18. mar 2008 Hej Louise!!

    Hjertelig velkomme -tillader jeg mig lige at sige på Gittes vejne -dejligt med et ordentligt indspark fra morgenstunden smiley (skønt det er skrevet i går aftes!)
    Jeg ved ikke om jeg bør springe ud af at skrive "lidt" om mig selv, da jeg også har en tendens til at sådanne "skrifter" kan tage overhånd!!

    Men jeg tillader mig nu at gøre det alligevel smiley

    Tjaa....jeg er en frisk tøs på 29 somre......går min 30. år i møde og indtræder det faktisk på lørdag.....suk, så bliver man for alvor GAMMEL!!!!

    Nå men jeg overlever......

    Jeg har igennem de 30 år levet livet fuldt ud, jeg er en pige der tager chancer og er mere bange for at gå glip af noget end at dumme mig.
    Jeg har nok også på grundlag af dette nu fået samlet 7 skønne heste i min stald, en SUPER dejlig mand og den skønneste lille dreng på 3 måneder -det lyder som lidt af en mundfuld, og trods det kan jeg alligevel fange mig selv i at kede mig lidt til tider.....utroligt....gg

    Som allerede nævnt så foretager jeg mig mange ting -man skulle jo nødigt gå glip af noget.
    Efter folkeskolen og gymnasiet pakkede jeg en rygsæk og tog til Thailand, derefter New Zealand og til sidst Australien.....turen skulle have været længere men pga. syg rejsekammerat måtte turen slutte inden tid.....jeg havde dog allerede allieret mig med andre men med mange sure opstød og formaninger hjemmefra valgte jeg -DESVÆRRE- at tage hjem sammen med den svækkede rejsekammerat. Dette har jeg lige siden fortrudt inderligt -men håber da på at kunne komme tilbage til Australien en dag og gøre turen færdig -man kan da altid håbe......
    Da jeg kom hjem besluttede jeg mig for at søge ind på arkitektskolen i Århus hvor jeg startede op 1/2 år efter.
    På førstedagen fik vi nærmest at vide at nu kunne vi godt sætte vores liv på hold, for de næste 5 år ville kun handle om arkitektskolen -stædig som jeg er, besluttede jeg mig for at holde fast i alle mine fritidsinteresser og venner udenfor skolen.
    Dette resulterede i arbejde om morgenen, skole, ride galopheste, spille klaver og hygge med vennerne.....dette var en typsisk dag i mit skoleforløb.......og ja det var MEGET hårdt -men når jeg bliver stædig og sætter mig noget for, giver jeg sjældent op.....gg
    Dette gik dog selvfølgelig også lidt ud over skolen -men jeg afsluttede da med bravour og kan i dag kalde mig arkitekt MAA smiley

    Efter jeg afsluttede skolen var der ikke lige drømmejobbet så jeg endte med at blive green keeper på Skanderborg golfbane, hvilket var et fantastisk job over sommeren.
    Da jeg, som sagt, har det med bare at springe ud i ting, jeg gerne vil, fik jeg senere tilbudt job i Holstebro, hvilket jeg tog gladeligt imod og kom derfor til at bo i Holstebro fra søndag aften til fredag eftermiddag -væk fra kæreste og heste.....det var hårdt og da jeg 3 mdr efter fik tilbudt drømmejobbet i Viborg tøvede jeg ikke længe, men sagde op og startede på mit nuværende job 4 dage efter smiley

    Hmm....får virkelig fortalt min livshistorie.....spændende om nogen er fulgt med SÅ langt smiley

    Nå men lidt om min heste historie.
    Jeg startede som 3 årig med at passe en lille sort shetter -Sorte Per- der boede i en baghave 2 veje fra mine forældre, som 8 årig begyndte jeg at ride galopløb på ham og det holdt til jeg var 12 år.
    Som 12årig begyndte jeg at passe en skøn ponyhoppe, krydset med hvad som helst, hende sprang jeg på og vandt mange 1. og 2. pladser. Som 14 årig fik jeg min første hest, en dejlig amerikans traver med kalde navn Maxie (han hed dog Pav af Egneborg) Han blev solgt igen da jeg havde gået på gym 1 år og fundet ud af at jeg simpelthen ikke havde tid til begge dele. Mens jeg gik på gym passede jeg forskellige heste bare for at holde mig igang.
    I de 2 år mellem gym og arkitektskolen red jeg desværre ikke meget. men startede dog op på galop banen i Århus og trænede heste der i godt 3 år. Det var virkelig en oplevelse og noget jeg til tider savner utrolig meget.
    Efter gym mødte jeg Mads, en flippet pædagog og musiker fra Århus. En dag sad jeg på nettet og kiggede heste på den blå avis og pludselig var den der, den smukkeste anglo araber hingsteplag, rød med lys man og hale og den smukkeste stjerne i panden. Jeg spurgte Mads om vi skulle have hest og han sagde for sjov køb.....3 dage efter var vi heste ejere.
    Efter 1/2 år flyttede vi ud på et ridecenter og da alle tøserne have en hest at ride på måtte jeg også have én......gg
    Jeg ledte længe og endte med at købe en lettere skadet (psykisk) galophest fra galopbanen i Århus. Hun blev min sjælekammerat.....har aldrig mødt en hest som hende. Senere voksede hesteholdet. Lego (anglo araberen) skulle jo have en lege kammerat, så miniaturehingsten Lukas kom til. Da Lego blev flyttet på sommergræs med jævnaldrende og af samme størrelse måtte Lukas have en kæreste og Bella kom til.....ja vi har været omkring mange racer. For snart 3 år siden fik jeg min drøm opfyldt og blev ejer af den smukkeste frieserhingst i verden, med ham og min fuldblod ventede jeg føl 2006 -min elskede hoppe måtte dog lade livet 3 uger før foling, hverken hoppe eller føl kunne redes.....en dag jeg ALDRIG glemmer.

    Ja og siden da er hesteholdet blevet skiftet godt ud, i dag står jeg med 4 frieserhopper, en frieserhingst, en barok pinto hoppe og en pintohoppe....og venter 3 føl til maj.....glæder mig som et lile barn smiley

    Hvis I har spørgsmål til min lille smørre så spørg endelig.....håber I har kæmpet jer vej helt herned.....gg

    Rigtig glædelig påske til jer alle sammen -glæder mig til at barok pintoen bliver en race og vi kan avle målrettet efter den bedste barok pinto i verden gg








  • #2   18. mar 2008 Stald Barok: Sikken et dejligt langt og spændende indlæg... jeg var skam fanget lige fra start til slut. smiley Det lyder, som om du har haft et rigtig spændende liv... Og så fik du også givet mig lidt dårlig samvittighed, for selv om dette her jo faktisk er en hestegruppe, fik jeg slet ikke fortalt min hestehistorie... smiley

    Og det endda til trods for, at mine absolut bedste oplevelser og erfaringer nok er dem, jeg har haft med heste... Kan slet ikke huske et tidspunkt, hvor jeg ikke har elsket heste og ikke på en eller anden måde har haft dem i mit liv. Som helt lille var det naboens heste, der naturligvis skulle fodres med græs hver gang, man gik forbi, og da jeg så fyldte 6 år, fik jeg lov til at starte til ridning, og da jeg var 8 år gammel, købte min mor familiens første pony; den sødeste og blideste New Forest vallak ved navn Bachus. Den ugentlige rideundervisning fortsatte så også - igennem flere forskellige rideskoler og undervisere - indtil mine teenageår, og da jeg var 14 år fik jeg min første "egen" hest i konfirmationsgave; en smuk New Forest hoppeplag, som jeg forelskede mig i ved første blik, men desværre aldrig rigtigt blev venner med, da hun ikke havde været ret meget i hænder og derfor var både nervøs og aggressiv... noget, hun aldrig helt er sluppet af med, så nu går hun bare og hygger hos min mor og søster sammen med deres 11 andre heste og ponyer. smiley Fra ca. 16-årsalderen og indtil sidste efterår veg en del af min hesteinteresse for uddannelse, kæreste osv. osv., men efter næsten 10 års pause kun med lidt hygge- og skovtursridning i ny og næ, er jeg nu igen i fuld sving på hesteryg og SÅÅÅÅÅÅ klar til at gøre min absolut største drøm om min egen Frieser til virkelighed. smiley

    Er faldet lidt for en smuk hoppeplag på 2 år, som er af en rigtig fin afstamning og ser ud til at have nogle rigtig fine bevægelser (har kun set hende på video endnu), og er hun lige så sød, som hun er smuk, ja så kunne hun meget vel ende i min stald sammen med vores 2 små shetlandsuldtotter, såfremt hun går igennem handelsundersøgelsen, naturligvis. smiley


  • #3   25. mar 2008 Hej Louise smiley
    bedre sent end Aldrig..... velkommen til ....gg
    håber at du snart bliver den lykkelige ejer af den prægtige smukke og dejlige hesterace FRIESEREN smiley

    Fine hypper du har, er især vild med Kaspian, han er rigtig fin, og speciel.
    Håber at vi (trods dit travle liv...puha) kan få dig overbevist om at du skal igang med at avle barokpintoer også smiley
    mvh Gitte

    stald Barok (Tine)
    hi hi...... bare tanken om at det var den korte version af dit liv, og at du med sikkerhed kunne have skrevet (stadigvæk) meget mere.....gg
    viste sku da ikke at du kunne spille klaver :0)
    det må jeg have bevis på næste gang vi ses.....gg
    knuz

    (ja, og min livs historie den slipper i for ..... for denne gang !!!).....gg
    ..................... selv tak !!


  • #4   25. mar 2008 Stald Damgaard: Hihi... eller også skal jeg bruge min lille, specielle Kaspian til at starte en helt ny race op: Miniatureshetlandsfrisere... *fnis*

    Nå, spøg til side... Indtil videre må jeg nok tilstå, at jeg ikke lige umiddelbart har planer om at avle barockpinto... Jeg synes så absolut, de er smukke heste, men min plan er jo sådan set "kun" et få et par enkelte Frieserføl (eller måske 3) på min Frieserhoppe og så ellers primært bruge hende som ridehest. smiley

    Men, men... man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig smiley Nu har jeg jo f.eks. aldrig oplevet en barockpinto i "levende live". smiley


Kommentér på:
Nyt medlem siger hej

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce