519 visninger
|
Oprettet:
distance {{forumTopicSubject}}
hey. er der nogen af jer der bruger jeres araber til distance?? og vil i dele erfaringer med mig?? evt. godt træningsprogram! wa er vigtigt af udstyr, værd at huske på osv.
okt 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 551
Hun havde en super grundform, så vi gjorde ikke så meget:) Men en masse intervaltræning, gerne på tur det er hyggeligere, gerne med pulsurd så man bedre kan følge "formen", huske hvile dage, men vi red egentlig bare en masse turer, og gerne distancer der var længere en det var startede til stævner (red gerne 40 km fri, det var sjovest - idealtider er svært på en hest der gerne vil fremad)... Brugte altid elektrolytter i forbindelse med træning og optil stævne. Rid i det udstyr du synes er mest behageligt, vi brugte som regel dressursadel, og alm trense, jeg i et par gode ridebukser, korte støvler og leggins - og selvfølgelig hjelm.... Min røv passede ikke så godt i distancesadel:) og har aldrig redet uden bid på hende, da hun så kørete lidt op, og ikke godt ved pulsmåling!
Men find dine egne metoder, er jo bare en lang ridetur på tid hvor man tænker på puls:)
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.774
Dyrlægen anbefalede os at begynde med distance med Wareno.
På grund af hans kondition og gode puls...
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 49
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 40
efter du har redet skal hestens puls være under 60.. jeg ved der er mange der rider hver anden dag, gå ind på distance.dk der kan du læse om træning og hvor der afholdes distancer,, jeg skal ride på lørdag i dronninglund.. hvis din hest er i rimlig form, kan du nemt starte 25km, for at prøve det af,, det er skide hygligt:)
mvh karina
sep 2007
Følger: 74 Følgere: 140 Heste: 4 Emner: 106 Svar: 1.309
jul 2007
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 49
hvor i dronninglund starter i fra?? kan jo køre op og suge lidt stemning til mig.
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 13 Emner: 39 Svar: 220
Vil helt sikkert anbefale jer at tage ud til et stæne der( er bla. stævne på lørdag i hedeland) Gerne som hjlælper, det giver et rigtig meget erfaring, og man lærer rigtig mange ting. Bla. hvordan man tager puls, hvordan man får den ned, hvad der skal ske i et dyrlægetjek osv. Pulsen må være maks. 60 og 64 i de lange klasser.
Vi har været med til at starte sporten op i DK, og min mor er int. a-dommer.
Vi er selv i Hedeland på lørdag, det er et super hyggeligt og godt stævne. Alle vil gerne hjælpe med at give gode råd....
Mvh Jane
jan 2008
Følger: 161 Følgere: 161 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 1.013
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 40
jeg syens da du skal komme op og se.. det er på droninglund rideskole. prøv at gå på distance.dk også under kalender så kan du komme vider der inde og finde adressen. vi skal til dyrlæge tjek ved halv 10 tiden og skal så ride klokken 11.. så det hele starter fra om mogen, hvis du skal have det hele med:)
mvh karina
jan 2008
Følger: 161 Følgere: 161 Heste: 3 Emner: 115 Svar: 1.013
distance
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside