{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
327 visninger | Oprettet:

Distance??? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg skal starte mit første stævne og skal starte distance.
jeg skal starte på min 4 års, vil høre om der er nogen specielle, trænings øvelser der er rigtig gode til at træne, hans kondi, udover de dejlige ride ture.

jeg har allerede mentor på, men vil os lige spørge her inde

MVH
Mia smiley

Kommentarer på:  Distance???
  • #1   7. okt Når det er en fireårs, du skal starte på, så gætter jeg på at det er en kort distance - og så skal du såmænd bare ride smiley en 15-25 km kan alle rideheste gå uden at skulle have specialtræning.

Når du har en mentor på, så går jeg ud fra, at det er én som har lidt forstand på distanceridning, og så er du godt hjulpet.

Du kan finde masser af tips og tricks på nettet, og der bliver ind imellem holdt møder/kurser med henblik på nye distanceryttere. Kig fx her: www.distanceridning.dk - kig især under "kom godt i gang".
    Flere distanceryttere har også hjemmesider, hvor de fortæller om, hvordan de selv træner, det kan sikkert også være dig til inspiration.

• #2   7. okt tak jeg vil prøve at kigge på den side.
    jeg har mentor på som rider ture med mig så tit det kan lade sig gøre og ellers træner jeg imellem 4-5 gange i ugen, om det er en gå tur, ride tur eller en tur i longen det er meget forskelligt, han er trafiksikker og kan rides i alle tre gang arter.

men min mentor siger vi sagtens kan starte LC på cirka 14-16 km, så det er jo indenfor de der 15-25km som du nævner

• #3   7. okt Hejsa smiley jeg er distance rytter pt på MA niveau.
    Jeg har rigtigt meget held med skridt træning både for hestens ben men også for kondi smiley
    Da jeg red lc skridtet jeg gerne 1-2 timer hvilket er meget kun til lc smiley men skridt træning er kun godt for hesten og gerne på forskelligt underlag smiley
    Du kan fx. Skridt en time 2 gange i ugen og 1-2 ture med tempo eller dressur eller spring smiley

• #4   7. okt Hej,
    Har redet distance på LA niveau.
    ER stor fan af skridttræning, det styrker hesten og opbygger udholdenhed med minimal risiko for skader.
    Du kan med fordel træne vet-tjek inden ridtet. Det er der, der er mest aktivitet til et distancestævne.

• #5   8. okt Skridt træning er godt som de andre også skriver, men det er også en fordel at have trænet intervaller således at din hest kan trave i længere tid og skifte gangarter uden at syre til smiley Hvornår og hvorhenne skal du starte? Er det clear round eller på tid? smiley start med at trave intervaller a to minutter og øg så til 5 minutter osv.
    Jeg er også ny i sporten og startede mit første stævne til Det Sydfynske Alperidt. En LC på 27km. (på min 4 års) De andre synes det var lidt modigt af mig da jeg startede selv (har aldrig haft en makker) også syntes mange at det var et meget fysisk krævende ridt. Også havde han så ligeså vidt lov til at starte (vidste jeg ikke) da det er til August måned det år de blev 4 år de først får lov. Så de var meget spændte kunne jeg fornemme, ift hvordan det gik os smiley
    Det gik næsten som det skulle (det manglet en markering så jeg tabte meget tid) vi kom i mål til tiden og bestod Vet tjek smiley
    Her er et billede af den røde Ferrari på vores store dag. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #6   8. okt Jeg kan kun tilslutte mig det de andre siger med at skridtmotion er virkelig godt og giver langt mere end hvad man måske skulle tro smiley Min dyrlæge sagde på et tidspunkt til mig da vi snakkede om muskelsætning at det allerbedste man kan gøre er at skridte op og ned af bakker smiley

• #7   9. okt tusind tak for jeres svar det var meget behjælpeligt smiley vi skridter rigtig tit og traver også når vi skridter smiley vi regner med at starte LC som vores første stævne, det siger vores mentor at vi sagtens kan og mener det er påskesøndag eller fredag (kan ikke lige huske det) i 2020 vi starter vores første stævne så jeg har vinteren sammen med ham og træne hans muskler op og kondi. smiley

Kommentér på:
Distance???

x