{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Distance {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har fået mulighed for at ride en skøn og meget udholdenhed hest, men hun kan ikke gå igennem en bøjeprøve, men viser ingen tegn på smerter, ubehag mv.. Det er "bare" at hun tager et skridt for meget, når hun har været bøjet på det ene ben.
Må hun så gerne stille op?

Jeg har ikke redet distance før, men hvilke klasser må jeg stille op i uden rytter licens?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Distance
  • #1   22. feb 2014 Nu er jeg ikke selv Distance rytter...
    (men kunne vildt godt tænke mig at prøve det <3)
    En hest/pony kan starte distance hvis den er i god foderstand, har en god kondition (og er sund og rask, hvilket er gældende for de fleste andre discipliner), Tror at det er noget med, at alle ryttere kan deltage i distance blot man er over 10 år og er medlem af en klub registreret hos DRF.
    Mener at det er noget med at din hest bliver chekket både inden og efter dit ridt, for at checke at den ikke har nogen 'fejl', og det kan måske blive et problem, hvis de foretager en bøjeprøve og den ikke går igennem smiley

    -Er som sagt ikke distance rytter, men mener at det er sådan det foregår, så håber ellers at der er nogle kloge folk der kan komme og give dig præcise regler smiley


  • #2   22. feb 2014 I de små klasser skal de ikke igennem bøjeprøve

  • #3   22. feb 2014 Jeg rider små distance på 18-25 og mine bliver bøje prøvet hver gang

  • #4   22. feb 2014 Hvad er de små klasser? Til og med LB?

  • #5   22. feb 2014 Hun viser ingen tegn på halthed og har aldrig haft en sygedag! Ifølge ejer selvfølgelig.. He he..


  • #6   22. feb 2014 Jeg tror, at i de fleste tilfælde skal der en dyrlæge til, også mht. at de skal have taget deres puls når de er kommet i mål osv. :),
    men igen, er ikke sikker smiley


  • #8   23. feb 2014 Hesten er ikke halt.. Hun er brugt til western.. Trail, cutting.. You name it.. Efter hun har været bøjet op tager hun tre korte skridt i stedet for to.. Det er ALT!

  • #9   24. feb 2014 Hvis du søger efter distance reglementet 2014 inde på DRF's hjemme side så er der en masse gode råd osv
    Men du må starte til og med 30 km uden rytterlicens. Har aldrig fået taget en bøjeprøve når jeg har startet de sidste 6 år( blandt andet startet i knuthenvorg til Hippoaden) man skal dog føre hesten frem i trav på lige spor.


Kommentér på:
Distance

Annonce