{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Distance??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg kunne rigtig godt tænke mig at starte distance. Bare de helt små klasser på de 15-20 km. Nu synes jeg har siddet på diverse sider og kigget og kigget og jeg kan bare IKKE finde noget om hvornår der er stævner (næste år) og hvor?? Jeg bor i Horsens og det kunne være rart at ikke skulle køre langt. Nogle der kan hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Distance???
  • #1   25. sep 2018 Tror ikke de er kommet ind og ligge. Men tjek eventuelt tilbage vendende stævner ved Skive og ROM (i mit område) laver noget hvert år. Så måske du har nogle ridt nær dig, der er tibage kommende og har været det flere år i træk?
    Kan varm anbefale at starte den der der hedder 22-25 hvis du har en alm ride hest der er i kondi.
    Vi tog vores første i sommers, mig og Obelix, vi red 22 km i vores eget tempo og det var så ved en tur. Ville ikke have redet kortere, men turde heller ikke ride længere med en dårlig ryg.


  • #2   25. sep 2018 Synes jeg har ledt og ledt. Men kan godt lige kigge en ekstra gang hihi. Var der forhindringer da du red? Min hyp er ikke den bedste springer hehe smiley

  • #3   25. sep 2018 Der er ikke spring/forhindringer i distance smiley

    Prøv evt at kig ind på denne hjemmeside :
    http://www.distanceridning.dk/

    Mvh Charlotte - som red distance da hun var yngre smiley


  • #4   25. sep 2018 Så vidt jeg kan forstå er der først lige blevet åbnet for ansøgninger til afholdelse af distance til næste år smiley

    Vi har i vores stævneudvalg i hvert fald lige modtaget en mail smiley


  • #5   25. sep 2018 Hvis du vil ride distance skal du forberede dig på at skulle køre Jylland rundt og stå meget tidligt op, men det er det værd smiley
    Da jeg havde min hest stående i Ørting ved Odder og aktivt red distance var det ikke unormalt at vi læssede hest kl. 5 om morgenen for at være fremme til infomøde og indledende dyrlægekontrol.

    Vil anbefale dig at melde dig ind i Distancerytterforeningen på facebook, der er rigtig mange kompetente mennesker der altid sidder klar med gode råd smiley


  • #6   25. sep 2018 - og du kan altid finde alle stævnerne på DRF Go, når de altså er blevet godkendt smiley

  • #7   26. sep 2018 Stævnerne for næste år er ikke kommet op i nu:) men hold øje med drf.go stævne kalender under distance smiley det kan jo være at du vil tage nogle af de sidste i år smiley

    Jeg ved Blaabjerg ridtet holder et i den kommende weekendt! Klart et jeg kan anbefale med lækker skov:) og jeg står som hjælper på stævne pladsen til nye rytter smiley

    Man kan efter tilmelde smiley


  • #8   26. sep 2018 Det er jeg villig til for at komme afsted. Jeg står i Søvind så det er tæt på odder hihi smiley Blaabjerg er bare liidt langt væk, når det er første stævne. Hvor bor du nu Frida?

  • #9   26. sep 2018 Er det tilfældigvis på mosegården? smiley
    Jeg bor i Gludsted nu, lige der hvor Isenbjergridtet bliver holdt. Faktisk så tæt på at vi kunne trække hestene derover - mega lækkert! smiley
    Jeg googlede lige - der er et, hvis ikke to ridt i Mols Bjerge Nationalpark, det ligger kun 75 km fra Søvind. Molsridtet syntes jeg var fænomenalt! Det kan jeg virkelig anbefale, man kommer godt ud på hederne og igennem en masse skov. Mols Bjerge Ridt (der ér forskel smiley ) kan jeg ikke huske så meget fra det ridt, men jeg kan huske at jeg syntes Molsridtet var bedre, det var dog også første år der var arrangeret Mols Bjerge Ridt. Men har siden hørt fra andre at Mols Bjerge Ridtet er blevet rigtig godt smiley


  • #10   26. sep 2018 Jeg vil anbefale at tage ud og kigge lidt på et stævne. Jeg har kun været med til ét stævne (som hjælper), jeg har desværre været forhindret de andre gange. På trods af at rytteren er meget erfaren og har fortalt om det før, så gav det meget mere mening at se det i praksis.
    Jeg skal med til Blaabjerg Ridtet i weekenden som hjælper/fotograf for "min" rytter og jeg glæder mig lidt. Men det er en dræber i de internationale klasser smiley Starten går kl 6.00 her, så jeg møder først halvvejs inde i første loop, fordi jeg ikke kan nå det før.
    Jeg kan virkelig anbefale at finde en erfaren rytter til at give tips om puls, dyrlægetjek og forløbet på dagen. Ellers klarer man sig nok og det er min oplevelse at distancefolkene hjælper hinanden og glæder sig over hinandens gennemførte ridt. Det er en helt anden verden.


Kommentér på:
Distance???

Annonce