{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

alt for madglad... {{forumTopicSubject}}

Ja.. idag da jeg var ude gå med min hoppe af en sti hun ikke plejer at bryde sig om, når hun bliver utryg, så stopper hun op og kigger, og jeg opmuntrer hende til at gå videre.. altså jeg roser hende ikke eller taler beroligende til hende, fordi det oftest opfattes som det samme, men i stedet holder jeg et let tryk i tovet og bruger stemmen til fremad (i ved klik og osv) og næste trin begynder jeg at daske hende taktfast på siden med enden af tovet altså ikke hårdt..
Men når hun som sagt stopper og er nervøs så tager hun hovedet ned på et tidspunkt og det lader jeg hende gøre, da det jo er beroligende, men få sekunder senere begynder hun at søge efter græs og det tager alt fokus fra det jeg beder hende om, så jeg giver hende nogen små ryk i tovet for ligesom at sige hallo, koncentrer dig lige lidt.. men altså det er hver gang jeg træner så er hun kun fokuseret på at finde mad, hun mister så hurtigt fokus, jeg har prøvet at lave øvelser der får hende til at fokusere på mig, og det gør hun også fint lige indtil hun får mad i hovedet igen..

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? =0S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alt for madglad...
  • #1   11. nov 2008 - altså det er heller ikke sådan jeg er sur og skælder hende ud.. men det er fordi hvis jeg taler beroligende til hende så opfatter hun det som at det er os okay bare at stå her.. altså jeg forholder mig til passivt, men altså jeg smiler fordi det gør mig mere positiv overfor hesten (hvis du forstår)
    - hvis jeg bruger godbidder bliver hun lommehest og så har hun kun fokus på at komme ned til godbidderne eller begynder at snappe for at få dem.. det var nemlig det der skete da jeg prøvede klikkertræning..


  • #2   11. nov 2008 altså hun får heller ikke lov at spise, så vil ikke sige hun slipper afsted med det da jeg jo giver der der ryk i tovet før hun når at sætte tænderne i det.. men synes bare at hvis hun er "pjatbange" så er hun ret god til det før hun kan virkelig bare stå fast, så ved ikke helt?

  • #3   11. nov 2008 Kender det godt.. Min er også helt vildt madglad og hvis hun så er nervøs(hvilket hun er ret tit da hun kun er 5 år) så taler jeg beroligende til hende og så tænker hun at det er okay at gøre det hun gør... Har også prøvet alt så kigger lige med her..

  • #4   11. nov 2008 jeg er også ret sikker på at grunden til at hun ikke bryder sig om at gå på den sti er fordi der ikke et hus med får og dem virker hun ikke vildt begejstret for..
    men det er lidt svært at tvinge 400 kg kød og muskler til at gå hvis den ikke har lyst =0) og hun kan være MEGET stædig..


  • #5   11. nov 2008 det er ret trælst.. men det er jo deres natur..
    men hvis bare der var en måde at gøre dem lidt mindre fokuseret på det i træningstiden.. =0S


  • #6   12. nov 2008 Lader hende heller ikke stoppe af sig selv eller noget:)

  • #7   13. nov 2008 nej undskyld havde ikke lige set den da jeg lige havde svaret samtidig med dig.. =0)
    ja hun stopper bare op, og vil ikke gå frem, og så hvis hun tager hovedet ned så koncentrere hun sig kun om græsset..
    altså hun trækker ikke rigtig nogen vej, hvis jeg trækker i hende.. hun står bare stille og prøver at få fat på græsset..


  • #8   13. nov 2008 altså hun giver i hvert fald ikke efter og begynder at gå..

  • #9   14. nov 2008 okay tak.. =0)
    det vil jeg prøve..


Kommentér på:
alt for madglad...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce