{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

alt for madglad... {{forumTopicSubject}}

Ja.. idag da jeg var ude gå med min hoppe af en sti hun ikke plejer at bryde sig om, når hun bliver utryg, så stopper hun op og kigger, og jeg opmuntrer hende til at gå videre.. altså jeg roser hende ikke eller taler beroligende til hende, fordi det oftest opfattes som det samme, men i stedet holder jeg et let tryk i tovet og bruger stemmen til fremad (i ved klik og osv) og næste trin begynder jeg at daske hende taktfast på siden med enden af tovet altså ikke hårdt..
Men når hun som sagt stopper og er nervøs så tager hun hovedet ned på et tidspunkt og det lader jeg hende gøre, da det jo er beroligende, men få sekunder senere begynder hun at søge efter græs og det tager alt fokus fra det jeg beder hende om, så jeg giver hende nogen små ryk i tovet for ligesom at sige hallo, koncentrer dig lige lidt.. men altså det er hver gang jeg træner så er hun kun fokuseret på at finde mad, hun mister så hurtigt fokus, jeg har prøvet at lave øvelser der får hende til at fokusere på mig, og det gør hun også fint lige indtil hun får mad i hovedet igen..

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre? =0S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alt for madglad...
  • #1   11. nov 2008 Det lyder meget som om du træner på samme måde som mig. Jeg gør det at jeg gør "presset" større, så hesten ikke fjerner koncentrationen fra mig..
    Min hest skal have det koldt og kontant, for ellers er det umuligt at have nået med hende at gøre ..

    Men jeg ved ikke om du dasker hende hurtigere og "hårdere" ..

    Hårdt er et meget hårdt ord .. x/


  • #2   11. nov 2008 altså jeg ved ikke om jeg dasker hende hårdt.. jeg synes ikke selv det er hårdt, og hun ser heller ikke ud til at hun synes det gør ondt.. =0S

  • #3   11. nov 2008 Nej, men man skal ligesom <i>forstærke</i> det hvis hun ikke reagere .. Kan ikke rigtig forklare det bedre .. :S

  • #4   11. nov 2008 ja ja det er jo klart, men vil jo heller ikke ende med direkte at slå hende så det tilføre hende smerte =0S

  • #5   11. nov 2008 Nej , det er heller ikke det jeg mener :S .. Altså det er godt nok svært at beskrive det jeg mener .. : /

    Ordet <i>hårdt</i> er <b>for</b> hårdt .. Men <i>blødt</i> er heller ikke godt til at beskrive det .. x)


  • #6   11. nov 2008 hmm nej altså jeg tror godt jeg ved hvor du vil henad.. altså forstærke presset..
    men på et tidspunkt hvis man skulle daske hårdere og hårdere (synes slå lyder så brutalt ;0o) så ville det jo på et tidspunkt blive meget hårdt hvis ikke hesten reagerede..
    men altså det ændrer jo ikke rigtig på at det lidt er det jeg gør i forvejen, men at hun stadig vil forsøge at spise når hun tager hovedet ned.. =0S


Kommentér på:
alt for madglad...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce