887 visninger
|
Oprettet:
At barbere hovskægget af ?? {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger .. var det noget I kunne finde på at gøre, i de her våde tider hvor det stort set er umuligt at undgå mudder ..
Har tænkt tanken for at undgå muk og udbrud af skab .. Han har i forevejen nogle små muksår som jeg er ved at behandle, og det hele ville egentlig være nemmere hvis jeg trimmede alt hovskægget af .. Det gror jo ud igen??
Og så den måde er det også nememre at komme til at vaks eog smøre sårene ordentligt
Hvad siger I??
aug 2008
Følger: 48 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 63 Svar: 374
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 423
jeg har gode erfaringer med at klippe det af og hun har ikke haft muk siden jeg er begyndt at klippe det ned engang om året..
og jo det vokser ud igen,,,
hilsen laila
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 81
aug 2008
Hesten er jo fuuuldstændig ligeglad - og man skal ikke sætte sit eget behov for at man synes den skal have hovskæg, fremfor hestens helbred!
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 108 Svar: 406
Hvis folden står under vand er det måske ikke så praktisk men det har hovene jo heller ikke godt af i det lange løb..
Jeg ville kun gøre det hvis der allerede var kommet mug tror jeg...
aug 2008
Og han er løsdriftshest, og komme rjo så ikke ind om aftnenen, og har ikke mulighed for at tørre. Det er jo derfor det er et problem
mar 2005
Men ja når der allerede er muk er det vel nemmere at behandle hvis man trimmer håret på de pågældende ben..
aug 2008
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 81
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 144 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Jeg har hørt, at heste med hvide ben er mere udsat for muk end heste med farvepigmenterede ben. På stutteriet ved siden af (rarbarberheste) er det helt 100, at dem med hvide ben får muk, dem med sorte/brune/røde har aldrig haft det...
Er der noget i det?
Og, muk... ja, jeg har kendt til det siden jeg var barn, og behandlet det... men det slår mig pludselig (nok fordi jeg aldrig har stået overfor problemet som ansvarshavende hesteejer før nu, hvor jeg er potentiel tinker ejer)... Hvad er muk egentlig... altså, ikke hvor sidder det og hvaordan føles det og det kommer af... men hvad er det?
mar 2005
Ej jeg har faktisk ingen anelse.. Jeg må hellere overlade det til en der har forstand på det..
jan 2009
Nå, men i linket står der jo også at foto... fotosen... fotosens... øhhh... er mere udsatte... det passer jo meget godt med det jeg har hørt, om at heste med hvide ben, har mere tendens til muk. Men hvad jeg så ikke helt forstår, er at jeg har læst, at hvis hesten er meget behåret, så er chancen for muk mindre, men det passer da bare overhovedet ikke med det jeg kan læse i trådene her?!?! Ja, så blev jeg skisme lige forvirret igen...
jan 2009
Anyways ... er heste uden pigment/mindre pigment fx hvide ben med tynd hud ikke fotosensible der??? Det er vel ligesom mennesker med pigmentfejl... de er også fotosensible ikke?
P.S. går til angreb på din mail nu HA HA... HG mangler altså en chatfunktion a la den der er på FB... På den anden side, så ville vi nok ikke få sovet
At barbere hovskægget af ??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside