{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  min hest bider
  • #1   30. dec 2008 klap ham over mulen, UDEN at gå hen og trøste den bagefter, fordi den er blevet forskrækket.

  • #2   30. dec 2008 Min shetter bider også af helvede til rent ud sagt, og det har han gjort lige siden jeg købte ham....... Jeg har fået afvide at man skal bide igen i øret, hurtigt, men så siver det også direkte ind, og dem jeg har fået det afvide af siger at deres hest aldrig har bidt siden... Så det prøvede jeg, men jeg fik ikke fat og fremover vidste/nåede han at tage hovedet væk så jeg ikke kunne bide ham... xD Så det lykkedes ikke.. Siden da han jeg fundet enkelte metoder, og jeg tror de begynder at vise resultater nu smiley
    1. Når man møder hesten tager man sin hånd frem, og sørger for at den er helt helt helt strukket ud, og så lader man hesten prøve at bide i den, men det kan den ikke xD Det er en metode der gør at man fåe et rigtig godt venskab til hesten, og jeg syns at det har fået ham til at bide lidt mindre smiley

    2. Så er jeg begyndt at lære ham tricks og sådn' og så gør jeg det jeg selv har fundet på, nemlig at række sin arm ud foran ham, og hvis han bider, eller prøver på det, så straffer man ham med stemmen, og måske en lille bevægelse med armene så den fiser lige ind at det var forkert at gøre det, men det er vigtigt at man ikke slår eller straffer fysisk for det. Når man så lige har skældt ham ud i 5 sek. så rækker man hånden frem og hvis han bider igen, så bare gør det samme igen, men hvis han tager hovedet væk eller i hvert fald lader hver med at bide, så ros ham, ikke for lang tid, men måske en lille godbid så han ved han var dygtig. smiley

    3. Ellers bare få et rigtig godt forhold til ham, så han i hvert fald ikke er bange for dig (hvilket som godt kan være lidt svært hvis man kommer til at forskrække ham for tit, ved at han bider en) men det gælder om at holde hovedet koldt, og så tro på at han nok skal og kan stoppe med det..! smiley


    Tro mig jeg føler med dig, hvis han nogle gange kan drive dig sådan til vanvid over det.. Hvis det altså er en han xD



    Pyha, det var meget at skrive! Håber du kan bruge det til noget smiley


  • #3   30. dec 2008 Og ja forresten, det samme som Julie. Elsker alle mulerne lige skrev, når han bider, så giv ham et lille smæk over mulen, og lade vær' med at få undt af ham hvis han ser ked ud af det begefter.. smiley

  • #4   31. dec 2008 Hm... Kajser er jo hingst og vil derfor også meget gerne bide/nappe, hvis han kan slippe afsted med det. Jeg har dog løst problemet ved at holde øje med ham, og lige i det, han napper, tager jeg ham så blidt, men bestemt om mulen, kigger ham i øjnene og siger højt og klart: "NEJ". I samme øjeblik, han trækker mulen til sig, roser jeg ham. smiley

    Nu bider han så godt som aldrig. En sjælden gang bliver han over-fræk, og så kommer det lige op i ham, men nu er NEJ tilstrækkeligt til at få ham til at stoppe med det samme. smiley


Kommentér på:
min hest bider

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce