{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

hvilken sadel... {{forumTopicSubject}}

Jg skal ud og købe ny sadel... bruger en gammel nu, som bare bruges her under tilridningen... Men hvilken... både dressur og spring/kombineret...

Har en ox'er som er 153 cm og rimelig bred over skulderne. Ved ikke om dette er til nogen hjælp...

Har fundet en dressursadel fra hooks som er billig, og jeg sidder perfekt. den er 16,1/2 "... jeg er en lille rytter, med en lille popo... kan godt li' en med dybt sæde...

Om springsadlen har jeg ingen anelse.... evt også en med lidt dybt sæde... prøvede min venindes 17" og dem var kæmpe...

Hvad har i af ideér
Hvad bruger i på jeres..
Kan jeg evt se nogle billeder...

På forhånd tak.....


Kommentarer på:  hvilken sadel...
  • #1   6. jan 2009 http://www.arabiansaddle.com/

  • #2   7. jan 2009 jeg har en hubertus til min araber, det er en dressur sadle der hedder comfort, den er også rimelig bred.

  • #3   8. jan 2009 Jeg har en Hintermayer til min araber dreng. Den er VIRKELIG god, dybt sæde, GOD støtte, og så ligger den perfekt. Den ligger rigtig godt på de fleste arabere. min er 17" 2,5 bredde. Det er bare en dyr saddel, koster 16000,- hos Tattersall.

    Jeg ville gerne have den i spring også når jeg skal begynde på det her til foråret.


  • #4   8. jan 2009 Hejsa...

    Jeg har ikke et specielt mærke som er godt til arabere, men jeg har brugt en sadelmager ved navn Kit Hansen.
    Hun hjalp mig med at finde en ny sadel, samt få den tilpasset.

    Jeg ved at hun samarbejder med www.lohmann-s.dk.
    Lohmann-s er en forretning der handler med nye og brugte sadler bla. Her han du købe sælge og bytte salder.

    Lohmann-s og Kit Hansen Sanarbejder på den måde, at man tager sin hest med hen til Lohmann-s forretning. Her vil kit i samarbejde med hest og rytter afprøve sadler.

    Kit hansen´s hjemmeside er: http://www.hestens-sadelmager.dk/

    Håber det kan hjælpe dig
    Hilsen
    Trine


  • #5   8. jan 2009 Rigtig mange tak for henvendelserne...

    Kan alle sadler omstoppes... også stofsadler...?

    Til Trine... Har kigget mange sadler på Lohmann's hjemmeside... og ender nok med at købe en dernede...Bor heller ikke mere end en halv timevæk derfra,,, Rigtig mage tak for infoen om sadelmageren... Nu skal hesten så bare lære at gå i trailer.... Tror aldrig han har set såen en... Købte ham i gå afstand fra hvor han står nu...


  • #6   11. jan 2009 Forslag til sadel:

    Bates Caprilla 17" med bred bred bom... Nye lange gjordstropper begge sider, og lige blevet tjekket igennem hos sadelmager, samt rep af en sygning.
    3500,- ved hurtig handel. ingen bytte...

    Er oprindelig tilpasset Ferrari i min profil, men sælges da han i mellemtiden har overtaget sin mors, da hun ikke er mere!


Kommentér på:
hvilken sadel...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce