{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Skal jeg tilsætte salt i foderet?? {{forumTopicSubject}}

Min hest sveder helt enormt meget og har gjort det i en uges tid nu her .. Det er ikke bar elidt klamt svedt .. Nej han er driv våd, især ned af siderne på og under maven, og imellem forbenene .. Han virker lidt sløvere end normalt .. Han har hele tiden adgang til vand, har slatsten i boksen og jeg mener der står der er tilsat salt i hans foder (Suregrow)

Mit spørgsmål er så om jeg evt skal tilsætte lidt alm bordsalt i hans foder?? Og hvor meget??

Har også tænkt på B Epress eller Elektrolytter??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg tilsætte salt i foderet??
  • #1   1. maj 2009 Nej du skal ikke tilsætte salt, men give ham en saltsten ( himalaya sten ) som han kan tage lidt af når han har behov for det. Men foderet - suregrow - er han da vokset fra nu, det er beregnet til føl - så jeg tror jeg villle bede Dodson & Horrell ( engelske side ) om at sende dig en ny foderplan til ham. Det er gratis - og her fortæller du bare at han sveder meget ( hvilket min også gør ) og at han mister energien. Så giver de dig et forslag. Hvis han har svært ved at få huld, kan jeg anbefale Build Up mix fra samme firma - og når han har den fylde han skal have, så kan du give ham leisure mix, hvis du altså vil holde fast i Dodson & Horrell..

Mvh Helle

• #2   1. maj 2009 Tak for jeres svar .. Jeg indkober elektrolytter senere smiley .. Men hvad med B ekpress, det skulle jo være godt når de sveder og fælder??

Helle - Nej foderplanen er nu lavet specielt til ham af Brogaarden .. Og de kan sagtens få Suregrow i mange år, da det rigtig nok er lavet til føl, plage og avlsdyr, men også til nøjsomme heste smiley .. Men han fortsætter nok kun på det et års tid endnu, da han bestemt får brug for mere energi når han skal i ridning smiley Han har også en saltsten, men jeg kan se at han overhovedet ikke bruger den ..

• #3   11. maj 2009 Shannie: det er meget godt at du tilsætter salt, problemet er bare at hvis du bruger alm. køkkensalt så for hesten ikke det optimale udnytte af det, da der er jod i alm. køkkensalt, så får din hest stoffer i sig som han ikke kan omsætte korrekt, du får mere ud af at bruge salt der ikke er tilsat jod... fx. opvaskemaskine salt...

• #4   11. maj 2009 Sabrina, jeg ville ikke tage det såå vigtigt lige pt. det er fældningaseson, og det er nok derfor de sveder ekstra meget. vores jyder kan selv stå drivvåde, og igen er det normalt at de i denne tid er lidt mere trætte, ofte sker der mere på folden, evt. er de mere ude, men vejret og sesonen giver dem flere sanseindtryk og evt. kommer i brunst som også er trættende for dem... flere af vores heste har det pt. som du beskriver det, og sådan er de hvert år på denne tid... så jeg ville ikke gøre noget videre ved det...

Kommentér på:
Skal jeg tilsætte salt i foderet??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce