{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Havens vs Dangro {{forumTopicSubject}}

...Min smukke prinsesse som blev 1 år her 3 maj spiser gladeligt sin mad. Hun får Havens føl pellets med lidt urter, lucerne, hyben-pulver og et par skud olie... Men, jeg overvejer at skifte til Dangro's 'Omega 3 Junior'. Jeg ved, at det rent 'mærke-mæssigt' er et skridt ned af rangstigen, men, er det kun mærket, der gør at jeg er lidt usikker på skiftet. Er jeg virkelig så påvirket af mærker, at det er nok til at jeg er usikker? Nææææ.. må nok hellere vende mig mod HG's alvidende panel for at få en mening fra jer...
Hun får Havens fordi det var det hun fik, da jeg købte hende. Jeg overvejer dangro af følgende grunde:
1.: Jeg har nu, flere steder fra ret pålidelige kilder hørt, at mad til nordisk gående heste, udviklet i Skandinavien er det bedste, fordi det tager udgangspunkt i den luft,- vejr,- undergrund,- mineraler,- planter/natur som vi nu engang har her i Danmark/Skandinavien. Jeg kan umiddelbart godt følge den tanke.
2.: Dangro er lidt billigere end Havens, men det er altså ikke det der afgør det!
3.: Jeg syns Havens føl-pellets er r.. kedelige og smager af ingen-ting (og jo, vi har smagt dem - faktisk har vi smagt næsten al heste-mad i stalden (link fjernet) )
4.: De andre heste får Dangro og stor-trives på det. De er virkelig i top-form, og da resten af stalden får det, ville vi, med Fionas mad komme op på at skulle have en palle af gangen - derved kan vi få bragt ud med en ret stor rabat - jeg tror vi kan spare godt 3000 kr., men igen, er det ikke det der afgør det, men det ville være ret let at få en palle ad gangen i stedet for alle de ture til foderlageret...

Men hvad mener I? Hvad er bedst?
Jeg snakkede selvfølgelig med begge producenter I herning... Ja, det er jo nok ikke liiiiige der man får en objektiv vurdering. Flot Pauline - du er naiiiiv!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Havens vs Dangro
  • #2   10. maj 2009 Jeg kan rigtig godt lide havens cool mix og det fungere rigtig godt til de fleste heste, dog sagde min dyrlæge at var de under 2, skulle jeg give den feed complex til ungheste ved siden af..
    Men ud fra de foudsætninger du stiller op ville jeg klart vælge dangro..


  • #3   10. maj 2009 De erfaringer jeg har haft med Havens har desværre heller ikek været gode. Jeg synes deres produkter lød rigtig gode da jeg læse om dem. Men jeg kunne simpelthen ikke tvinge det i min hest. (det lugtede nu heller ikke så godt) Så det var en dyr fornøjelse uden resultat for mig. Så kan ikke anbefale Havens.

    Jeg kender ikke Dangro...


  • #4   11. maj 2009 jeg har før brugt forskellige varianter af dangro og været godt tilfreds. eneste grund til at jeg ikke bruger dem pt er at det er svært at finde nogen af deres produkter uden havre som jeg synes om.


  • #5   11. maj 2009 Ville helt klart vælge Havens, da indholdet af melasseprodukter er alt for højt i Dangro´s foder, og det bevirker at du skal give alt for meget foder.
    Jeg har kun brugt Havens produkter til alle vore avlsdyr med super gode resultater. Har aldrig haft en hest der ikke ville spise det.


  • #7   11. maj 2009 Jeg her i en periode fodret vore heste med Hestekraft og horsespeed.
    Og ved flere af hestene måtte jeg sætte retionen op til næsten dobbelt, da de tabte sig.
    Da jeg skiftede til Havens gik de ned på normal ration alle sammen.
    Fra havens brugte jeg sportsmüsli, hoppepiller, følpiller og kräutermusli.


Kommentér på:
Havens vs Dangro

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce