{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Ny Svigermor?? {{forumTopicSubject}}

Forrige mandag gik min svigerfar fra sin kone(min kærestes stemor) Han ringte til meg og spurte om jeg kunne passe de to "små" på 8 og 11 hjemme hos mig. Han skulle nemlig hjem fra arbejde og hente campingvognen som skulle til reprasjon.

Senere på dagen sendte han en sms til sin kone og sa at kærligheden var slut og at han ikke kom hjem.

Det viste seg så at han har funnet kærligheden med en ung på på 28 som arbejder på hospitalets apotek hvor han arbejder.

Hun var vist også gift og havde forladt sin mand på samme måde. Nu bor de samen i campingvognen og har været ude og se på småbruk(en lille gård) sammen.

Men nu her på lørdag skal svigerfars ene hest starte travløp og mig og kæresten vil gerne ned og se på løpene den dag. Og self kommer svigerfars nye dame med. Så nu spør jeg..hvordan burde jeg opføre meg på lørdag mod hende? dette er jo ikke noget jeg støtter ham i men sådan er det nu bare...

Forresten så er han 56


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Svigermor??
  • #1   2. jul 2009 Marlene.. lyder virkelig som en klassiker... du skal bare være dig selv og undgå at bruge munden.. smiley da det jo egentlig ikke er noget du ville kunne tillade dig at blande dig i smiley

    men ak og ve det er en svær situration


  • #2   2. jul 2009 selvfølgelig skal jeg opføre meg pent, det er jo nesten en selvfølge, men er bare bange for at det kommer til at blive lidt trykket stemning..ikke mindst fra kærestens side..håper nesten at han små søsken på 8 og 11 vil være der for da blir det lidt lettere..de har nemlig mødt hende den nye allerede efter en uge

  • #3   2. jul 2009 den trykkede stemning vil jo nok være der... men altså i må bare holde hummøret oppe og tag en dag a gangen.. og hvis de små er det så bliver det jo nok en del lettere


  • #4   2. jul 2009 Ja det er en svær tid og svært at acc. men det er bedst man ikke blander sig og bare tar tingene som de kommer.

    Jeg har fx. en søster som lige er blevet gift for ca 5uger siden, hun er lige gået fra hendes mand. Det er synd for min søsters mand, men hvad kan man sige og gør. Det er deres liv og de er begge voksen og burde selv kunne finde ud af det. Vi kan kun støtte dem og snak med dem hvis de har behov for det.
    Men igen det er ikke noget man skal blande sig i.

    Så vil bare sige jeg synes du skal holde humøret oppe og lade dagen udvikle sig som den nu vil gøre den dag.. Ellers bare holde lav profil og vær dig selv.
    Tal med din svigerfar som du plejer...


  • #5   2. jul 2009 Det er en ret træls situation det du står i.
    nu har de andre sagt hvordan de synes du skal forholde dig, og det er jeg ret enig i.

    men jeg kan ikke lade være med at tænke på svigermor? (den "gamle") hun må da have det ret så skidt lige nu, så mon ikke det vil være en god ide at være lidt sammen med hende, både så hun har nogen at snakke/rase ud med, men også for at hun ved hun stadig har jeres støtte. Føj hvor må det være en skidt tid for hende smiley


  • #6   2. jul 2009 Du opfører dig da lige så naturligt og venligt over for hende, som mod andre.

    Dette er din svigerfars valg og han har ikke spurgt om din mening. Derfor holder man den for sig selv og byder hende velkommen i familien. Om hun er 28 eller på alder med ham er jo ligegyldigt - det er helt klart deres valg.


  • #7   2. jul 2009 Betina s: Vi har været meget sammen med hende og det setter hun pris på..hun har egentlig alle hans sønner, brødre og hans mor på hennes side og alle støtter og er sammen med hende..jeg spurte hende også i tirsdags om det var ok og det var det

  • #8   3. jul 2009 Wow hvor har alle da en kæmpe forståelse for sådan en grim opførsel...
    En voksen mand der afslutter sit forhold via en fej sms og allered har pakket tingene og er flygtet for konfrontationen...
    Jeg håber ikke, at jeg nogensinde bliver behandlet på sådan en led og respektløs måde...
    Og ikke at glemme aldersforskellen... hun er 28 og han er 56 år - det lyder som en mand der flygter fra sin egen alder og en pige, der søger efter en far-erstattning. Hallo...det er 28 års aldersforskel. Han kunne være hendes far.
    Nu er det jo "kun" din svigerfar, men var det MIN far, så ville jeg godt nok havde fået en MEGET alvorlig snak med ham...

    Undskyld, men jeg mangler ALT forståelse for en mand, der viser sådan en opførsle og overhastet hændelse.


  • #9   3. jul 2009 jeg har også mistet respekten for ham en god del..og han har ikke engang fortalt det personligt til min kæreste..vi fik det af vide af svigerfars bror og mor.

    hende som han er sammen med nu har vist haft en ond far når hun vokset op så jeg tror at hun ser på ham som en farsfigur eller kommer til at gøre det. ja det er hans valg men samtidig så finder han ikke nogen sødere og venligere og kærligere person end hende han nu er gift med. 12 år lige ud i luften og med "svigermor" var der 17 års forskeld.

    ja jeg ved det også er mange år, men det skal siges at min kærestes egentlige mor skilte seg fra svigerfar..eller det var svigerfar som skilte seg fra hende fordi hun begynte at drikke ellers havde de sikkert været gift endnu


  • #10   3. jul 2009 Jeg har ikke noget i mod en aldersforskel, men 28 år er dog "latterlig" i mine øjne, og det du fortæller om den nye, bekræfter jo bare min formodning om, at hun søger en kærlig farrolle i hendes liv.

    Som sagt, i sådan en ekstrem situation ville jeg ikke bare smile og "lege" med, da det er en uacceptabel opførsel og hændelse han har lagt til dags der.


  • #11   3. jul 2009 Tanja: Helt ærligt, skal den unge pige, som han har fundet, straffes for at han har været fej? Man skal da behandle hende ordentligt.

    Det er ikke op til andre at bestemme hvad folk gør. At han vil afslutte sit forhold og starte med en ung pige er hans valg - usmageligt ja, men stadig hans valg!
    At han afslutter på så fej en måde, viser jo kun noget om hans karakter. Synes dog generelt at mænd er feje, så metoden overrasker mig nu ikke, selvom jeg aldrig ville benytte den metode.

    Aldersforskellen må parret jo selv stå til ansvar for. Kender mange der er lykkelige trods stor aldersforskel.
    Min veninde og hende mand fandt hinanden da hun var 14 og han 23. Folk mente også at det var usmageligt og aldrig holde. Men de har trods alt været sammen i nu 11 år og har 2 børn sammen. De er gift og er lykkelige.
    Aldersforskellen er ikke så stor som her, men jeg mener stadig ikke at man skal dømme, bare fordi de kan lide hinanden.


  • #12   3. jul 2009 Tja, jeg har en anden mening.
    Selvfølgelig kan man lukke sine øjne, sige det vedr. ikke mig, od så forsætte som om intet er sket.
    Sådan fungerer vores samfund jo på mange områder, og det "gavner" jo rigtigt meget. Jubii.
    Den "unge dame" har heller ikke opført sig på en måde der fortjener respekt.
    1. Hun startede et forhold med en gift mand
    2. hun forlod sin mand på samme måde - med en respektløs sms

    Man kan undskylde alt, hvis man da heller vil det. Sådan er min verden bare ikke skruet sammen, for man skal stå inde for sinde fejl.
    Ja, JEG ville holde mig væk fra de 2... og var det min far, SÅ ville jeg afgjort få en snak med ham.
    Kan være i alle er "hellige", men jeg tror ikke på, i aldrig blander jer i andrers hændelser !!!


  • #13   3. jul 2009 Tanja: Jeg mener ikke jeg hverken er hellig eller ikke blander mig. Men jeg mener stadig ikke at man har nogen ret til at bestemme hvordan andre skal opføre sig.
    Så du mener rent faktisk at alle bør cutte dem af, fordi de er faldet for hinanden? Følelser styrer man jo ikke selv. De har i det mindste afsluttet deres igangværende forhold og ikke bare kører deres på sidelinien.

    Hvordan de har gjort det, må være en sag mellem parterne og ikke noget omgivelserne skal blande sig i.

    Jeg ville selv blive tosset, hvis mine omgivelser sku blande sig i mit liv, mere end hvad de bør gøre. Og det her mener jeg ikke at man skal blande sig i.

    Jeg er ikke typen, der cutter folk af, bare fordi de ikke gør lige som jeg selv ville gøre. At du så er sådan, kan man jo så kun sige til, at det er godt det ikke er din svigerfar...


  • #14   3. jul 2009 Maria, man tilgiver nok hurtiger, hvis man selv har lavet eller kunne finde på at lave noget i samme retning...

    Jeg forventer ikke at andre GØR som jeg seelv ville gøre, men andre skal heller ikke forvente, at jeg STØTTER dem i at være nogle grimme mennesker over for andre.

    Hvis nogle her inde vil se en anden der var grim over for sin hest, så ville de sikkert ikke have den samme "lallet" holdning, vende om og gå, og forsætte med at være sød, flink og forstående over for personen.
    Bare man har billeder her, hvor hesten går lidt under lod, så bliver man svinet til. Sikker da en doppelmoral.
    Tja, og åbner man munden mod grim opførsel - tør man at stå frem - så bliver man da også lige svinet til.
    Meget flot.


  • #15   3. jul 2009 altså nu vil jeg ikke cutte min svigerfar ud og jeg vil da vælge at være høflig mod hende den nye og om hun sendte sms til sin mand ved jeg ikke, man at hun forlod ham ja.

    hvem ved hun kan jo være riktig hyggelig, selv om det blir lidt merkeligt i starten. ang aldersforskjeld så er der 10 år mellem mig og kæresten..han fyldte 33 i april og jeg blir 23 i oktober. ang indblanding så skal man jo holde seg uden for andre sine private ting..men en mening hr man da lov og ha..er ingen herinde som har sagt man ikke må ha en maning altså:)


  • #16   3. jul 2009 Du kan da ikke forvente at bare fordi du åbner munden, så er alle enige? Kan ikke se hvor du bliver svinet til...

    Men jeg synes din kommentar med at mannok tilgiver hurtigere, hvis man selv har gjort sådan noget, er for langt ude.

    Jeg har aldrig været et svin over for nogen, men derfor mener jeg ikke at man bare skal hakke ned på andre.

    Der er forskel på at støtte og acceptere. I denne sitatuion ville jeg acceptere at folk ville være sammen, selvom tøsen er meget yngre. Det er ikke ensbetydende med at jeg ville klappe i hænderne over det. Men til at cutte forbindelse til vedkommende eller tage en samtale hvor man fortæller dem at de e nogle svin, synes jeg ikke der er nogen grund til. Det er stadig deres egen sag.

    Om folk er onde ved min hest, er ikke deres egen sag. Du kan da slet ikke sammenligne sådanne situationer.


  • #17   3. jul 2009 Ovenstående er selvfølgelig til Tanja ^

  • #18   3. jul 2009 tanja N, der er da ingen der sviner dig så vidt jeg kan se, andre deler bare ikke din holdning
    man kan da sagtens opføre sig ordentlig mod de folk og samtidig lade dem vide at man ikke bryder sig om hvad de har gjort.
    men man kan ikke bestemme over andre folk, men det handler også om at acceptere andres valg, for hvor meget omkring selve situationen ved vi egentlig? ja, han har droppet forholdet over en sms og er smuttet med sin nye yngre model, men hvad er der gået forud? har det gamle forhold skrantet i lang tid inden? har han været ulykkelig i forholdet og nu pludselig fundet den store kærlighed?
    vi kan godt blive enig om at han har opført sig grimt overfor sin tidligere kone og det kan ikke bare undskyldes. men der er også flere sider af en sag som pårørende ikke kender til, og derfor mener jeg at man bør acceptere at han har valgt at leve sit liv på en anden måde fremover uden at han skal svines eller frosses ude når han forsøger at holde kontakt til dem han elsker.


  • #19   3. jul 2009 Så er hans nye mor 5 år ynger end ham selv...
    Fik min far en kæreste, som var ynger end mig selv... ej jeg får det bar dårlig ved tanken...

    Kan mærke at man skal svømme med strømmen i dette indlæg, så jeg ønsker jer en hyggelig og lykkelig fremtid med familien.
    =)


  • #20   3. jul 2009 Tanja: Man skal ikke svømme med strømmen nogen steder her - man skal bare acceptere at andre kan have en holdning, uden at man taler ned til dem af den grund.

    Når du kan argumentere for din holdning og jeg for min, er den vel ikke længere?

    Betina S: PRÆCIS!


Kommentér på:
Ny Svigermor??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce