{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

er jeg den eneste der rider seriøst PT {{forumTopicSubject}}

er jeg den eneste der træner seriøs dressur til trods for varmen???

nu har jeg nogle dage i træk redet ved 17-18 tiden... og jo både mig og hesten er gennemblødt af sved bagefter, men jeg ser ikke noget galt i det, så længe man holder skridt pauser, og tilbyder hesten vand bagefter????

Hvad er jeres holdning til ridning i varmen???

og kunne i for eks. finde på at melde fra et stævne. pga varmen???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg den eneste der rider seriøst PT
  • #1   2. jul 2009 Du er ikke den eneste der rider i den hede varme, jeg gør også. synes det er okay, bare den får nogle gode skridtpauser smiley

  • #2   2. jul 2009 Min hest tager ingen skade smiley - bare den har vand så kan hun sagtens ride træning og stævner smiley - det er mere mig der er ved at dø xD

  • #4   2. jul 2009 altså nu har min hest lige stået halt i 3 måneder, så han er under genoptræning og vi træner støvsugerridning. + der er ridelejr på rideskolen i den her uge, så vi andre skal i skoven ;b
    så man kan vist ikke sige at jeg er seriøs? Ö

    synes man skal tage højde for hvor meget energi hesten har, jeg kan tydeligt mærke på SIlver når han er ved at være træt, og så er det godt for os.
    hvisj eg startede stævner - hvilket jeg ikke gør mere - skulle det være varmere end det er for tiden før jeg ville aflyse, ville bare ikke varme helt så meget op som ellers


  • #6   2. jul 2009 nej gør jeg også, rider bare om aftenen da der er skygge over ridebanen så smiley

  • #7   2. jul 2009 Jep, jeg træner helt seriøst pt. og jeg rider på alle tider da jeg mener man ikke skal indstille sin ridning i sommervarmen, for hvad nu hvis det var til et stævne?
    Jeg ville også ride stævnet selvom det var varmt - har jeg gjort mange gange, så længe hesten får vand, så overlever den nok.


  • #8   2. jul 2009 Dundee har en hovpyld :S så ingen træning smiley
    men skal prøve i morgenxD


  • #9   2. jul 2009 årh hvor er jeg glad for at jeg ikke er den eneste hi hi

    kunne lige forestille mig jeg kunne blive stemplet som dyremishandler ha ha smiley


  • #10   2. jul 2009 det gør jeg også, jeg prøver at ride enten om morgen eller om aften, skal til stævne både lørdag og søndag, og der skulle det da også blive varmt

  • #11   2. jul 2009 Jeg rider også helt serøst smiley Lige bortset fra igår, hvor jeg blev nødt til at lade min ridelærer ride min hest de sidste 5 min af undervisningen, fordi jeg var ved at besvime xD Ellers rider vi seriøst, selvom vi er fuldstendig svedige bagefter, men det gør jo ikke noget at komme til at svede engang imellem, bare vi drikker godt med vand smiley hihi...

  • #12   2. jul 2009 jeg rider stadigvæk seriøst, ligesom på alle de andre årstider.
    den eneste forskel nu, er at jeg har en del skridtpauser, hvor Bonnie lige kan få pusten tilbage.
    godt nok rider jeg ikke i forfærdelig lang tid, af hensyn til Bonnie, da hun tidligere har fået et hedeslag, hvor hun simpelthen faldt.
    nu får hun også lange bade, så hun bliver kølet af.

    men jeg vil godt nok aldrig melde fra til et stævne, pga. varme.
    så er man da for sart?


  • #15   2. jul 2009 nix :b

    gør det selv.. med skridt pauser.. men kun ½ time ... men så hårdt i denne tid... og så en ordentlig skyller bagefter smiley og ud på folden og få masser af vand :b


  • #16   2. jul 2009 kunne IKKE melde fra et stævne bare pga varmen

  • #17   2. jul 2009 jeg skal heller ikke til stævner før den sidste weekend i august.... men der trænes seriøst alligevel, så vi kan forbedre os smiley

  • #18   2. jul 2009 jeg er i gang med og give min hest noget kondig der er da slet ikke noget galt i at ride i den her varme

  • #20   2. jul 2009 Jeg bliver nød til at holde træningen igang pågrund af stævner (:. Men jeg prøver at ride så tidligt om morgenen eller om aftenen (:, men ser intet galt i det?, bare hesten kan få pusten en gang imellem og man evt. skyller den bagefter?, så er det da helt okay at træne selvom det er varmt

  • #21   2. jul 2009 jeg rider meget seriøst men mener at man skal gøre det på formiddagen eller sent på eftermiddagen bare helst ikke ved 11-14 tiden smiley

  • #23   2. jul 2009 Rider ikke lige hårdt vær dag og gerne på hestens primisser således at den ikke bliver over ophedet og forvoldsom stikket, og prøver altid på at ride tidlig eller sent på dagen, Efter endt ridning gives salt mm og afkøles:D

  • #24   2. jul 2009 jeg rider enten tidelig mogen eller sen aften... jeg kan altså bare ikke holde varmen ud... og kan slet ikke koncentere mig om noget som helst..

  • #25   2. jul 2009 ej nej nej smiley jeg rider seriøst hver dag, ellers skulle den da holde fri hele tden.. har lige redet her ved 21 tiden... men rider enten morgen eller sen aften smiley

  • #27   3. jul 2009 Jeg rider for det meste om aften og der træner vi seriøs dressur. jeg var til stævne i Lørdags så man kan vel ikke sige at jeg melder fra pga. varmen smiley

  • #28   3. jul 2009 jeg træner ikke seriøst, fordi min pony skal have lidt sommerferie (;

  • #29   3. jul 2009 jeg rider enten kl 5 om morgen eller kl 9 om aften.

    Der er der køligst, men træner seriøst på disse tidspunkter


  • #30   3. jul 2009 Charlotte: klokken 5!! så tidligt, hvordan for du dig op?

  • #31   3. jul 2009 tjah, jeg rider også seriøst (så godt som man nu kan når det er en 4års og to tilridningsheste man rider på).. Synes ikke varmen skal forhindre en i at ride seriøst (skal man så også ride useriøst om vinteren fordi der er tisse koldt), og kunne kun finde på at melde fra et stævne pga varmen hvis det var så varmt at både heste og mennesker ville risikere hedeslag så det batter. smiley

    God fornøjelse med den varme træningen ude i det danske land!


  • #32   3. jul 2009 tja jeg blev student for en to uger siden så der blev der slækket lidt på seriøsiteten af træningen´, men ud kom den da, og i den her uge er jeg på ferie i Jylland så min mor har redet hesten så igen har han haft en nem uge, men har da i tankerne at han skal ud og trænes igennem på trods af vejret.. plejer at gå efter de kølige tidspunkter for det meste så han ikke bliver presset fuldt ud hver dag, og så får han et godt bad lige efter og tilbudt en masse vand og salt..

    det er vigtigt at man træner i alt slags vejr, både hedebølge og drivende regn for at hesten prøver at gå i alt slags vejr så man på den måde ikke bliver påvirket af vejret når man er til stævner og sådan....



  • #33   3. jul 2009 Jeg rider også seriøst smiley det gør min søster også for hvis ikke snart vi gør noget ved Sunshine bliver hun forfangen smiley

  • #34   3. jul 2009 Hvis man skal starte stævner, kan man jo ikke være sikker på at skule starte tidlig morgen eller sen aften... Derfor synes jeg at det er GODT for hestene at de er vant til at arbejde trods det varme vejr. Men omvendt er det ikke ligeså fornøjeligt, når hest såvel som rytter er ved at omkomme af varme smiley

  • #35   3. jul 2009 Jeg rider i alt slags vejr, så varmen sætter ikke en stopper for min dressur-træning (:

    Jeg har den holdning, at så længe hesten har det godt og ikke er overbelastet, kan du stortset gøre med den hvad du vil (det skal selvfølgelig ikke misforståes)... Man kan sagtens ride i varmen, men vil aldrig selv gå ud og ride klokken 2-3 om eftermiddagen i øjeblikket. Lige pt. rider jeg om formiddagen, for at kunne få mest muligt energi ud af min hest. Venter jeg til at ride om aftenen, har han stået og stegt i solen en hel dag og bliver derfor mere dvask, så formiddags-ridning fungere super for mig. Efter endt træning skyller jeg ham (hvis han har svedt så meget at der er grund til det) og tilbyder ham noget vand og så lukker jeg ham ud på folden med mens han stadig er godt våd (:


  • #36   3. jul 2009 Jeg træner også seriøst. Rider bare somregel først efter kl. 19, sommetider først kl. 21-22 stykker smiley

    Har godt nok ikke nogle stævner i sigte, men det kommer da nok. Skal på ferie her i uge 29, så der skal han i træningslejr ved min træners datter. Så skal han jo helst være sød :b


  • #37   3. jul 2009 Jeg træner meget seriøst året rundt - også i denne forfærdelige varme.
    Rider om aftnen vedd otte til ni tiden.


  • #38   3. jul 2009 Jeg har lige fået ny, så vi skal lige vende os til hinanden, men varmen genre mig ikke udover jeg sveder lidt smiley men det er de sa**** klæger, årrh de driver både mig og hesten til vanvid ! smiley

  • #39   4. jul 2009 Jeg træner stadig seriøst, og det lige meget vejr.

    Men dog skal man tænke Utrolig meget på hestens kondision, den hest jeg har reddet de seneste 4 dage har en god kondision, den jeg skal ride fra Søndag til Onsdag har også en god kondision. Men den jeg skal ride på Torsdag til et ubestemt tidspunkt, står inde med en dårlig kondision og derfor må jeg ikke presse den for meget. Samt tænk også på hestens type, fx. en hest med en stor pels begynder hurtiger og bliver varm og udmattet. Mens en hest med tyndere pels ikke bliver lige så hurtig varm.

    Så bare lige kig på hesten og lige tænk hvor meget den kan holde til.

    Men jeg syndes det er fint så længe man tænker på hvad hesten kan holde til.


  • #40   4. jul 2009 rider altid helt tidligt om morgenen eller sent om aftenen. Vi træner virkelig hårdt lige pt. da vi skal starte vores første La2, 3 og 4 efter sommerferien, + at jeg har et håb om at prøve at starte military (:

Kommentér på:
er jeg den eneste der rider seriøst PT

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce