{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Hvilket foder :) {{forumTopicSubject}}

Jeg ved det er tidligt at spørge smiley

Min søster har en traver på 165 som har lidt svær ved at holde huld om vinteren. Han går i løsdrift hele året rundt, hun regner med at de får fri adgang til wrap, her når vi kommer lidt længere hen, men spørgsmålet er hvad foder vil være godt at give ham ved siden af?

Sidste år fik han Majs-havre & Crünch. Vi fik afvide at majsene sku være gode til at holde huld på heste.

Sig gerne hvor meget i regner med han skal have, han bliver kun brugt som hyggehest, så ik så tit han bliver redet & slet ikke hårdt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder :)
  • #1   25. jul 2009 får den nok hø/wrap?

  • #2   25. jul 2009 Altså de får jo fri adgang til Wrap så det skulle jeg mene at han gør :)Han kan j spise alt det han vil smiley

  • #3   25. jul 2009 okay smiley

  • #5   25. jul 2009 Havre er ikke det bedste til at få dem til at tage på. Tit går det mere i hovedet på dem.

    Evt. byg siger man skulle være god til at de tager lidt på. Majsflager, melasse, olie og hø/wrap ..


  • #7   26. jul 2009 Jeg har fået lavet en foderplan til min gamle hest, da hun ikke kan få nok FE af wrappen.

    Hun har tyggeproblemer, så hun skal have opblødt foder + at det skal være noget der holder maven i gang.

    Hun vejer ca.500kg. Hun skal bruge 5,3 FE dagligt, for vedligehold, uden dækken, alderdom og løsdrift.

    Hun får vitaminer/mineraler, roepiller, grønpiller,olie,linamix og wrap.

    Så man behøver ikke bruge en formue på forblandet hestefoder smiley


  • #8   26. jul 2009 Der mange forskellige muligheder, tjek tænder er meget vigtigt, hvis den ikke holder pænt huld. mulighed om vinteren er et dækken, så den ikke skal bruge for meget energi på at holde varmen.

    Majs er en god supplering, har min også fået at vide den skal have som tilskud, for at holde huld vinter.

    Du kan jo få lavet en foderplan over hvor mange kg FE foder, som den egentligt skal have, for at det hænger sammen.

    Man kan jo som mulighed, hvis den virkelig har svært ved at holde huld, fodre 3 gange dagligt. Men hvis den ikke blir brugt meget, burde det ikke være et problem. Medmindre der andre ting galt.

    Vi har en gammel hest, som pga. problemer med lænden har mistet kæmpe meget muskelmasse kiropraktor på nu, men lyder ikke til i har det problem.


Kommentér på:
Hvilket foder :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce