{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Horsemanship - brug for hjælp ;) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har jo fået ny hest, og den er sådan meget ung og "ustyrlig" hvis man kan sige det sådan smiley Den kender mig ikke særlig godt, og den var blevet mishandlet der hvor den stod før. Og så var den bare blevet smidt ud på en mark i et helt år.
Så jeg vil meget gerne begynde med at bygge et godt bånd op mellem den og mig smiley
- Så... Hvordan gør man? Eller hvordan kan man starte? (:
Ved nemlig ikke en DYT om dette HSM smiley
Men på forhånd TUSIND tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Horsemanship - brug for hjælp ;)
  • #1   5. okt 2009 Hejsa smiley
    Jeg vil med glæde komme og undervise dig? :b

Hvor bor du henne? smiley

• #2   5. okt 2009 Du tager det bare stille og roligt og lader tingene tage den tid det tager smiley
    Som du beskriver det, kunne det godt lyde som om du skulle starte helt fra bunden med bare at trække rundt med den, så den lærer at det er dig som den skal følge og dig der bestemmer, så den bliver tryg ved dig :o)

• #3   5. okt 2009 Storkøbenhavn smiley

• #4   5. okt 2009 • Christina • :
    Det gør jeg også (; Men alligevel kunne jeg godt tænke mig at lære det smiley

• #5   5. okt 2009 Der er nogle forskellige øvelser du kan bruge til at skabe respekt fra din heste side og hvor du også kommer til at lærer din hest at kende;)
    Jeg kan muligvis komme ud og undervise dig du kan kigge på min hjemmeside fte.navn.nu under undervisning;) ellers så skriv privat så skriver jeg gerne en længere beskrivelse at de forskellige øvelser;)

Kh. Fie

• #6   5. okt 2009 Camilla K

Jeg ser lige på det smiley

• #7   5. okt 2009 er gratis bruger smiley kan ikke skrive pb smiley men kunne godt tænke mig en længere beskrivelse smiley hvis du gider og har tid (; så kunne du måske fortælle mig hvad jeg kan gøre osv smiley altså har læst lidt i wendy blade osv, men det er LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG tid siden smiley så kan ikke huske særlig meget, der var hvertfald noget med niveaer eller sådan noget? smiley
    Men håber du vil hjælpe mig "over nettet" (;

• #8   5. okt 2009 Camilla K

Det var mig du så i wendy-bladet for flere år siden smiley Stod model med en fjordhest i HMS smiley

• #9   5. okt 2009 Mange tak (; - det vil jeg evt. prøve smiley

• #10   5. okt 2009 » Team Bitless Freestyle - Caza « :
    Det kan faktisk godt passe smiley

• #11   5. okt 2009 Camilla K

Jeps smiley

• #13   5. okt 2009 ¤Bayer! 8D¤ . :
    Vil jeg også prøve så smiley Og tak smiley

• #16   5. okt 2009 Først og fremmest skal du have bygget tilliden op mellem din hest og dig... og det gør du bedst ved kort og godt bare at være sammen med den, så I kan lære hinanden at kende. Hyg med den i stalden og på folden, berør den i lange, blide, men faste strøg henover kroppen... iagttag din hest, lær dens sprog. Sørg for at rose din hest meget, når den gør noget godt, og ignorer så vidt muligt her i begyndelsen uønsket adfærd (medmindre den er direkte farlig - så er du naturligvis nødt til at reagere) - gør alt samvær til en positiv oplevelse for hesten, der viser den, at du vil den det godt, og at den kan stole på dig. smiley

Derefter kan du stille og roligt begynde på basisøvelser i at følge dig, i at gå fremad og stoppe osv. Og så langsomt udvikle jer sammen.

Jeg vil anbefale dig at læse Ute Lehmanns bog, "I Harmoni Med Hesten". Den er super god og indeholder rigtig mange gode øvelser. smiley

• #18   6. okt 2009 Hej Camilla K.
    Jeg har selv haft sådan hest, og har lige købt en 2 års pony der var helt rå. Start med at være ude ved den rigtig meget! strigl den, nus den, giv den noget massage. jeg ved ikke hvor den er slået men der det er sket prøv og komme til at røre den der, stop lige så snart den finder det ubehageligt og ros den. gå ture med den, også så meget som muligt, hvis den går et skridt foran dig tryk ind på bringen indtil den bakker til sidst vil den kunne gøre det når du bare sætter hånden der, dette gælder også i boksen hvis den går et skridt frem du ikke har bedt om så få den bakket med det samme så den ved den ikke er føre hesten. sørg for det er dig der er lederen, det er sådan den får en god resepekt for dig og danner tillid, du skal tænke på det er altid føre hesten den søger hen til. ellers longere den. håber det kan bruges.
    M.v.h Sarah

• #19   6. okt 2009 jeg vil skrive en længere beskrivelse senere idag;)

• #20   6. okt 2009 tak til alle sammen smiley vil bruge jeres råd smiley

Kommentér på:
Horsemanship - brug for hjælp ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce