{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Det bli'r ikke bedre! Lærerig weekend! {{forumTopicSubject}}

...Så blev det weekenden, hvor vores 'lange liner-kursus' og 'klikker trænings-kursus' løb af stablen. Og sikke en dejlig weekend.

DEJLIGE TØSER!
Som sædvanligt var det jo en stak fantastiske tøser der var samlet om hypperne, det siger jo sig selv, men det var nu alligevel en kombination af det hele der gjorde, at weekenden var helt og aldeles vellykket.
Kurserne blev afholdt hos Louise/GreyStone med Frilenis Lai i Brørup. Kurset i lange liner blev instrueret af Tabita Cramers og klikkertræningen blev instrueret af 'en anden'.
Louise skylder for øvrigt flødeboller, men det kommer vi til...

EN LILLE HYLDEST TIL LOUISE OG MARMERONNI
Nå, men, den længe ventede weekend var endelig kommet. Fredag læssede jeg Napoleon, Pjuske og Basse (min mand) og så kørte vi mod Brørup med et lille pit-stop i Revsø, hvor vi skulle til hestevognskørsel.
Nede hos Louise var der strøet 2 dejlige bokse til Pjuske og Napoleon, og meldingen lød, at nu skulle de bare lade som om de var hjemme, og det skulle vi for øvrigt også smiley
Til de der ikke ved det, så er Louise og MarmeRonni altså nogen af de mest hjertevarme mennesker der findes på denne jord, og det er en fornøjelse at 'hænge ud' med dem og deres tis-hund som ikke tisser mere.
Åhhh.. offpist... Sorry...

OPSTART OG PLANLÆGNINGS-KIKS
Det blev lørdag, og Kamille skulle være ved mig kl. 8.00 så vi kunne komme i god tid - kurset startede kl. 9.00. Kamille, som ellers er planlægningens autistiske mester, havde glemt at planlægge, at hun skulle huske sit hovedtøj, så vi kom for sent af sted. Men nå, det gik jo nok.'

ØØØJ, DET ER LEeeeEee ÅHH PIS!
Nå, men Tabita ankom 8.45 og kl. 09.00 var kurset i gang. 'ØØØj tænkte jeg, det her kan jeg sagtens finde ud af!' Så mig og Napoleon kom på som de første. Over i ridehallen med os. Napoleon fik lov at tåge rundt for fuld skrald, mens vi lavede øvelser med mennesker som heste. OOOOK... 'frk. ikke-rytter' her, kunne nok mærke, at hun ikke var van til at have tøjler eller styring i hænderne! Slet ikke. Det fungerede ikke i mine hænder... Jeg blev lidt bleg om næbbet!

HVAD FANDEN ER SKRÅT IGENNEM VED F?
Nå, så var det tid til min 40 minutters lektion. Ned med hænderne. Forstærk indvendige! Skråt igennem ved F (hva' faen betyder det? tænkte jeg mens jeg langsom gik i panik over betegnelser jeg ikke lige var fortrolig med). Og Napoleon, som ellers har for vane at få mig til at se ud som om jeg har grov-meget styr på heste, var da også lige kommet i tanke om, at han da slet slet ikke var tilredet og faktisk kun havde prøvet at blive styret ganske ganske få gange... Det galdt egentlig bare om at holde 'lille-manden' ude på hovslaget. FUCK DET VAR HÅRDT! Jeg var FÆRDIG og SVEDIG efter 40 min. Men Napoleon begyndte endelig at forstå, hvad det gik ud på, og han reagerede faktisk på den ind-direkte tøjle flere gange.

ÅNDSVAGE TEENAGER!
Nå, næste mand på banen. Kamille og Pjuske... He he he tænkte jeg, nu kan de se hvor mega svært det er... tsk tsk tsk...
Min DUMME IRRITERENDE 13 ÅRIGE PASSER klarede det bare som en mis. Ingen problemer der. PIS. Jeg var på dybt vand nu! Hvorfor helvede kunne jeg ikke? Kamille og Pjuske gjorde det bare, som om det var det eneste de nogen sinde havde lavet! Holdets yngste, som for øvrigt træner med voksne næsten altid. Hvor sejt er det lige!

SUCCES EFTER SUCCES
Nå, næste mand var Louise og Lai... Endnu en blændende succes. PIS PIS... Sidste mand (med hest) var Inge - Louises nabo som vi lånte ridehuset af. Igen var der succes. Den eneste, der, da vi gik til frokost, endnu ikke havde magtet at holde hesten på sporet var MIG?!?!?!? Jeg var slået ud! Personligt, er jeg van til, at det meste fungerer for mig, når jeg arbejder med heste. Jeg mener selv, at jeg kan løse de fleste problemer og har basis-værktøjerne godt på plads. Og for at være ærlig, havde jeg regnet med, at det ville være en smal sag, at klare Lange Liner til UG. Så jeg var mildest talt på meget meget usikker grund.

GRÆDE-OG GRYDEKLAR!!
Efter pausen, var det Napoleon og mig igen. Tja, vi endte da med, at styre ind og ud mellem nogle bil-dæk, men først efter at jeg grædefærdigt havde sagt til Tabita, at nu måtte hun simpelthen vise mig, at det kunne lade sig gøre! Det kunne det! Men hun havde jo også en del års erfaring og ikke mindst, fandt hun 'nøglen', nemlig at holde Napoleon i gang. Så gik det! Men de andre var så i gang med trave-øvelser, traversader og verdsader, side-skift... tjaa... PIS. Jeg måtte erkende, at min stolthed havde fået et sundt knæk!

ZZZZzzZZ
Hold nu OP, vi var trætte kl. 17.00... Men Inge havde inviteret på aftensmad, og vi skulle lige hjem til mig og fodre resten af banden inden vi skulle være ved Inge kl. 19. Aftnen stod på heste-snak og heste-snak. Marmeronni og Basse, som havde muret stald hele dagen fik også løsnet for deres indre heste-pige, og snakken gik lystigt om alle mulige grene af hestning og selvfølgelig, kørte vi også lidt på Kamille. Det har været en dårlig dag, hvis lidt kærligt mobberi ikke har været over bordet. Kl. 22 var Kamille ved at hamre hovedet ned i isen, og vi måtte kapitulere og gå hjem. Kamille sov omgående, og vi 'voksne' fik lige en sjus inden vi hoppede i seng.

FLØDEBOLLER
Tidligt søndag morgen, blev Kamille vækket af Louise. De havde aftalt en morgen-ride tur på Fjolle-bollerne inden vi gik i gang med klikker træningen. Kl. 10.30 kom de hjem. Begge havde været, - det er ikke en overdrivelse - 'til lands, til vands og i luften'... Pjuske havde nemlig givet dem begge sådan en flyvetur i regnvejret. Stakkels Louise havde faktisk slået sig sså slemt, at hun kun klarede etape 1 af klikkertræningen!

KLIKKERTRÆNING
Kamilla P ankom med hendes skønne skønne lillefix. Sikke en lang køre-tur! Vi gik i gang med Teori og trampede så over i hallen. Til forskel fra lørdag, havde vi alle hestene i gang på samme tid. Først træning i at blive klikket, og ret hurtigt, fordi vi var et meget dygtigt hold, startede vi op på deciderede øvelser. Kl. 15.00 havde Marmeronni og Basse frokost klar, men der kunne
Lai: Gå baglæns, begynde at neje og var blevet klikkertrænet til ikke at tigge. mere???
Pjuske: Kom næsten helt ned og neje!, gå baglæns, 'ikke tigge' (det er en vigtig øvelse!)
Lillefix: Gå baglæns, target, i gang med neje... åhhh.. vi kunne så meget!!!
Så, alt i alt, en helt helt fantastisk weekend!

NÆSTE GANG MED LANGE LINER
Vi holder Lange Liner igen d. 13. februar med fortsætter-lektioner, men jeg laver lige et opslag om det i en anden tråd smiley

Tak fordi I læste med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bli'r ikke bedre! Lærerig weekend!
  • #1   22. nov 2009 Fantastisk Pauline, er drøn misundelig, ville gerne have være med o)
    Men lyder som endnu en skøn weekend fyldt med dejjlige heste og mennesker :o)


  • #2   23. nov 2009 Tak for en HERLIG beretning, Pauline! Det lyder som et par super vellykkede og lærerige kurser... og ih, hvor jeg ærgrer mig over, at jeg ikke kunne være med!!!

    Jeg er ved at DØ for at være med til sådan en rigtig hesteweekend med hestehygge undervisning i nogle af de mange, mange ting, jeg SÅ gerne vil lære... men når man ikke kan køre rundt med sine heste pga. manglende transportmiddel til formålet, ja så er'et sgutte nemt! smiley



  • #3   23. nov 2009 Det VAR en god weekend. En af den slags, som man bare gerne vil holde hver eneste weekend. Det bedste var dog næsten, at Claus (Basse=min mand) sagde på vej hjem, at han havde haft en SUPER hyggelig weekend og at det ville han gerne være med til igen. Ham og Ronni havde hygget sig som hus-fædre!

  • #4   23. nov 2009 Det var den fedeste weekend!!! Det har bare været SÅ sjovt og hyggeligt! Og mega lærerigt!
    Pauline: Det sagde Marmeronni også! Ha ha! De har bare hygget max!! Totalt iorden!
    Kijo: Ih altså! Du bliver sku nødt til at flytte tættere på! (og ta Molly med!)


  • #5   23. nov 2009 Er syd Spanien tættere på? For det har vi ofte snakket om (;

  • #6   24. nov 2009 jaaa... altså, begge dele er jo syd på for jer...?

  • #7   28. nov 2009 AS: du har absolut ingen undskyldning for ikke at deltage, det er bare at pakke bil og trailer og så komme afsted, så stor er lille Danmark heller ikke, og det var simpelthen en kanon weekend du gik glip af. Mig og Lillefix nød ihvertfald søndagen som desværre var den eneste dag vi kunne deltage.

  • #8   28. nov 2009 Lige som ord taget ud af min mund Kijoreg :o)

  • #9   1. dec 2009 hmmm nu har jeg også selv andre heste, en hel del faktisk, men tror nu ikke de lider nogen overlast ved at lillefix får lov at komme med en dag uden dem. Jeg har heller ingen mand der kan ordne det for mig, for det interessere ham over hovedet ikke. Så jeg passer selv mine heste alle årets dage.
    Og weekend arbejde og utrolig mange arbejdstimer i det hele taget, ja den kan jeg også tage på min kappe.

    Nu fik du det jo til at lyde som om det var langt væk, det var det jeg hentydede til.

    Så jeg undskylder sanlig mange gange.


  • #10   1. dec 2009 Jeg glæder mig i hvert fald til næste gang vi holder weekend hos Louise og MarmeRonni. Claus har allerede afsat weekenden. Ehhh.. Camilla - får du mon tid næste gang??? D. 13. feb?

Kommentér på:
Det bli'r ikke bedre! Lærerig weekend!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce