{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Hvorfor er folk så useriøse? {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg er partsøgende for tiden, og havde derfor en annonce på nettet samt satte en i den lokale ugeavis for at finde en hest at ride på.

På nettet har jeg fået ganske få henvendelser. Men det, der undrer mig, er at rigtig mange skriver til en, hvorefter man svarer tilbage, og så hører man bare aldrig fra dem igen. Der er tit en funktion man kan slå til så man kan se om de læser ens besked, og selvom man henvender sig flere gange kan man se at de læser den uden at svare.
Dette gælder ikke kun part. Nogle gange søger folk rideudstyr, hvor man har noget, de kan bruge, og derfor skriver til dem. Så er der rigtig mange, der trækker i land, lader være med at svare, "tænker lige over det", vender tilbage i morgen... og det bliver aldrig til noget. Om jeg fatter at folk søger rideudstyr hvis de ikke engang gider svare på folks henvendelser???

Mht det med parterne, så fik jeg rigtig mange henvendelser efter min annonce i ugeavisen. Den ene ringede og sagde at hun fik en hest hjem om et par dage, som jeg kunne komme og se. Da hun havde fået den hjem spurgte jeg, om jeg måtte komme og se den, hvorefter hun svarede at hun ville vende tilbage "i næste uge". Da det så var blevet søndag i den næste uge havde jeg stadig intet hørt, så valgte at skrive en besked hvor jeg foreslog en dag. Her svarede hun så tilbage om hun måtte have lov til at vende tilbage i morgen, som så var mandag. Om mandagen hørte jeg heller intet fra hende, og nu er det fredag og har stadig ikke hørt en lyd. Hvorfor er det folk spilder ens tid på den måde? Det er da også en flad fornemmelse at høre om en god part som så aldrig bliver til noget fordi ejeren er så åndssvag.

Jeg henvendte mig også til en anden med en pony, der søgte part. Der spurgte jeg også om jeg kunne komme derud om søndagen og prøve den. Hun skrev også, at hun lige ville finde ud af det og vende tilbage, men har stadig intet hørt selvom det er rigtig lang tid siden nu.

Fatter simpelthen ikke hvorfor folk tillader sig at spilde ens tid på den måde. Det er virkelig de allerfleste, der behandler en på den måde, og jeg er så træt af det - hvor er ansvarsfølesen og manerene blevet af?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er folk så useriøse?
  • #2   15. jan 2010 Berit: Det kommer ikke bag på mig - det er jo ikke kun folk, der søger part til deres hest, der opfører sig sådan, men derimod tilsyneladende alle? Selvom man ikke forstår at man gider oprette en annonce med at man søger noget, hvis man ikke gider tage imod nogle af de tilbud man får på forhånd...

  • #4   15. jan 2010 Jeg søger part i Nordsjælland - virkelig ærgeligt, når man lige kommer til at klikke ind på din profil og finde en super part ellers smiley Held og lykke med at finde en sød rytter til ham, han ser virkelig skøn ud.

  • #6   15. jan 2010 Tak skal du have, ja det er jeg ikke i tvivl o smiley Men som altid i den anden ende af landet, hehe.

  • #7   16. jan 2010 Trinse: Det er jeg helt enig med dig i. Der er selvfølgelig nogle ind imellem, der har deres grunde. Men det er godt nok ikke ligefrem størstedelen tror jeg smiley Synes altid bare man får stukket grunden "jeg har travlt lige for tiden" i hovedet, hvis man da overhovedet får en. Og det synes jeg altså ikke er en gyldig årsag til ikke at svare folk.

    Forresten kan det også lige nævnes, at jeg var ude at prøve en part, hvor jeg syntes det virkede som den helt rigtige. Jeg tænker lidt over det, skriver så til ejeren samme dag som jeg har prøvet den at jeg gerne vil takke ja til parten. Først der vælger hun at skrive at hun har ombestemt sig og hellere vil sælge den, da hun ikke har råd til at have den. Der var ikke noget med "undskyld" eller at hun var ked af at jeg havde brugt al den tid på noget, der alligevel ikke blev til noget. Det gad jeg godt nok slet ikke engang svare på, magen til opførsel!! Det er selvfølgelig en fair sag at man bliver nødt til at sælge sin hest, men det finder man altså ikke ud af på een dag - det er noget hun har tænkt på længe før jeg prøvede den, og det kunne hun så have valgt at være ærlig om over for mig. I stedet syntes hun åbenbart det var ok at spilde min tid. For hun gav overhovedet ikke udtryk for at hun havde tænkt på at sælge den, da jeg var derude.

    Den næste part jeg prøvede efter denne, virkede også super da jeg var derude. Igen skrev jeg til ejeren af hesten, at jeg var interesseret i at tage parten. Her hørte jeg så intet fra hende i flere dage. Først da jeg skrev til hende endnu en gang, meldte hun tilbage, at hun havde haft travlt og derfor ikke havde fået svaret mig, og at hun ikke søgte part alligevel. Igen havde jeg spildt tid på at tage ud at prøve en hest, og glad troet at min søgning efter part var forbi, for at det hele bare falder til jorden. Var godt nok tæt på at opgive hele partideen efter dette!


Kommentér på:
Hvorfor er folk så useriøse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce