{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Opstart helt fra bunden + spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Først har jeg lige et spørgsmål. Denne gruppe handler jo om groundwork (godt observeret...).
Men så er det jo at jeg til forår/sommer skal have mig en lille stud på ½-1 år. En stud er en kastereret tyr. Ham skal jeg så træne og gøre tam, lidt ligesom en hest. Så jeg tænkte om emner om jordtræning med en ko er tilladte i denne gruppe? Det er jo lidt det samme som heste - flokdyr, flugtdyr og faktisk mere nysgerrige. Hvad siger i? smiley

Har i nogle idéer til at træne føl på ½-1 år, som aldrig har været rigtigt i hænder men er meget nysgerrige? Der er selvfølgelig sådan noget med at vænne den til at være i hænder og at blive trukket og alt det der. Men har i nogle forslag til træningen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opmåling og bestilling af vindue 500 kr.
  • Kablet til min robotplæneklipper er revet over og jeg kan ikke fine hvor 1.500 kr.
  • Miele Washing machine repair 900 kr.
  • Opsætning af badeværelsesmøbel inkl. vask og spejl 1.800 kr.
  • Udskiftning af opvaskemaskine, demontering af gammel samt montering af ny 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstart helt fra bunden + spørgsmål
  • #1   1. feb 2010 Tror slet ikke køer bruger det samme kropssprog som heste og derfor vil alm groundwork ikke virke. Men tillidslege osv kan man jo lave med alle.

med hensyn til føllet ville jeg starte med at gå ture, strigle og nusse for at vinde tillid. Derefter ville jeg gå videre til fx de 7/9 lege. du kan se nogen på min hjemmeside www.cordeo.dk

• #2   1. feb 2010 Har faktisk set en pige i fjernsynet træne en kalv, hun gik faktisk rigtig meget op i det smiley såå det kan da sagtens lade sig gøre

• #3   1. feb 2010 skal den kun trænes som "hygge" ko, eller skal den være rytter vant? smiley

• #4   1. feb 2010 Tak for svar

Ved ikke hvad den skal bruges til, vil ikke sætte mig nogle seriøse mål. Tager det som det kommer smiley
    Tror heller ikke de bruger helt det samme kropssprog, men man kan godt, min onkel kendte engang en der havde en ko han red på, det er ret sejt xD

• #5   2. feb 2010 Til studen ville jeg umiddelbart anvende klikkertræning - eller med andre ord; positiv forstærkning. smiley

Angående føllet vil jeg sige tålmodighed, tålmodighed og tålmodighed. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor lidt føllet har været i hænder, for det er lidt svært at fornemme, idet du skriver så kort. Men hvis jeg skal skyde fra hoften ud fra egen erfaring, så skal du starte med bare at være sammen med føllet. Gerne i en boks, hvor det kan komme på afstand, men ikke helt væk fra dig. Sæt dig i et hjørne, evt. med en bog, og ignorer føllet. Lad det vænne sig til din tilstedeværelse og lad det komme til dig. Det vil det, alt andet lige, gøre før eller siden. Føl er nysgerrige. smiley

Når føllet så selv udviser interesse for dig, kan du begynde at give det lidt hø eller andet godt... stille og roligt, gå ikke for hurtigt frem. Det skal være trygt for føllet. Og når så føllet kan stå og spise af din hånd, kan du gå videre til at forsøge på at røre ved det. Forvent ikke, det lykkes lige med det samme... men med forsigtighed og tålmodighed er den der lige pludselig.

Når føllet så accepterer, at du rører det (f.eks. på halsen) kan du stille og gradivst øge, indtil du kan berøre det over hele kroppen. Når du kan det., og du kan mærke, føllet har tillid til dig, kan I begynde at træne med at blive trukket osv. smiley

Held og lykke med projektet.

Kommentér på:
Opstart helt fra bunden + spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce