3.518 visninger
|
Oprettet:
Ride med håndhest {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen er jer der har erfaring i at ride med håndhest? Jeg har selv gjort det, men kun hvor jeg har haft håndhesten i hånden og altså ikke spændt fast til ridehesten.
Jeg skal til at træne den unge i at gå som håndhest, og der skal hun være spændt fast til Áma, men jeg er lidt i tvivl om hvor langt torvet skal være, og hvor man sætter håndhesten fast?
Jeg har tænkt på at købe en håndhestegjord, men hvor skal den være, hvis man ride med sadel?
Jeg håber I har nogle kloge ord
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 58 Svar: 581
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 106 Svar: 693
jun 2007
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Svar: 3
Jeg rider tit med håndhest, og som regl har jeg bare fat i tømmen på den hest der nu går håndhest. Man lærer at venne sig til at have en ekstra tøjle med tiden, og når man rigtigt kommer igang, bliver det jo super sjovt! pludselig er der dobbelt kraft på hestene og nogle gange vil de løbe lidt kapløb
Jeg har aldrig selv redet med to eller flere håndheste, men jeg har boet på island, så jeg har nogle superdygtige heste venner der gør det. Oftets bruger de at have tøjlen på den nærmeste håndheste i hånden, og derefter spænder de flere heste på siderne af den hest, med håndhestegjorde.
Så jeg vil mene, at du ikke skal bruge en håndhestegjord med mindre du rider med to eller flere heste på siderne.
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 4 Svar: 3
jun 2007
Det lyder rigtig godt
Ja det er Brussa. Jeg startede ud med i dag at sætte hende fast på Áma og så bare trække Áma rundt oppe på banen. Det gik rigtig fint. Men der kommer nok til at gå nogle gange før jeg selv skal ride ud med dem begge
Ride med håndhest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside