{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Ride med håndhest {{forumTopicSubject}}

Nogen, der har gode fifs til hvordan man rider med håndhest?
Var idag afsted med ham den lille tykke i snor ved siden af Unique.
Han synes det var super hyggeligt og det gik sådan set også godt nok, men det er svært at stoppe/bremse ham uden at trække ham ind foran Unique, der bestemt ikke synes det var sjovt at have "lillebror" med på tur. Hun gider ham generelt ikke og var ret sur når han gik ind foran/for tæt på hende (men respekterede en mundtlig irettesættelse fra mig, så ingen farlige situationer)
Håndhesten er en stor miniature og ridehesten er en kat. 1 pony..
Jeg gjorde det at jeg havde begge tøjler i højre hånd og så Fidusens tov i venstre hånd, så han gik på venstre side af Unique (føler jeg har bedst kontrol over ridehesten med højre hånd)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride med håndhest
  • #1   23. okt 2013
    Lad være med og have to heste med på tur sammen, der ikke kan sammen ;o).

Udover det, så er det praktisk at hesten stopper når den man rider på stopper. Eller bare for et " prrr ".

• #2   23. okt 2013 Hmm evt skulle du have en hjælper med de første gange som kan hjælpe med lillefisen..

Og ellers skal du måske træne ham selv i at stoppe for et signal, som ikke trækker ham ind foran?

• #4   23. okt 2013 Der er kun de 2 heste "at gøre godt med"... Han er selskab til hende og de går alene hjemme hos os.
    At ride med håndhest er noget jeg godt kunne tænke mig at forsøge for at give ham lidt motion! Han kan sagtens efterlades alene hjemme når jeg er på tur med Unique, men var en god mulighed for at motionere begge samtidig.
    Turen idag foregik kun i skridt på ridehesten (og det er ikke meningen at tempoet skal op på noget tidspunkt). Håndhesten er mindre og var derfor nødt til at trave noget af tiden for at følge trop!
    Han er generelt godt opdraget og lystrer fint signaler i grimen samt stemmekommandoer fra jorden, men trækket i grimen er anderledes når jeg er "til hest". Ridehesten gider ikke skubbes af håndhesten, det er ridehesten der er chefen i foretagenet...

• #5   23. okt 2013 Jeg har også håndhesten i højrehånd, da jeg mener jeg bedst kan styrer håndhesten med den hånd. Jeg bruger en Monty Roberts grime til min, men jeg skal ikke kunne sige om den findes i så lille en størrelse smiley Ellers skal du måske prøve at have bid på den lille og se om det hjælper lidt, så han ikke løber ind foran smiley

• #6   23. okt 2013 Jeg har både håndhesten i venstre og højre hånd.

Jeg bruger enten rebgrime eller kapsun til håndhesten. Heldigvis så efteraber min håndhest fuldstædig min ridehest. Så vi kan ride på tur i alle gangarter.

Men vær virkelig obs på hvor håndhesten er, så der ikke sker noget ups

Kommentér på:
Ride med håndhest

Annonce