{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Græsset er mere spændende end mig {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Sidste efterår flyttede vi vores heste til en dejlig mark med masser af plads og godt græs. Der hvor de havde stået før havde de stået på jordfold det meste af dagen og et par timer på noget meget sukkerholdigt græs med masser af kløver. Derfor var de selvfølgelig vilde med deres nye fold og de spiste græs hele tiden. Men efter noget tid vænnede de sig til det og man kunne igen hygge sig med dem på folden og tage dem med ud og strigle, træne eller gå tur uden problemer.
Mine super dejlige heste, Trausti og Katie, blev meget gladere efter flytningen. Og mine venskaber med dem voksede som aldrig før. Efteråret 2009 har været fuld af fantastiske oplevelser med de to. Også vinteren var fantastisk og både vores venskaber og træning gik den rigtige vej.
Men så smeltede sneen og forårsgræsset pibler frem. Begge heste har mulen dybt begravet i græsset og kigger sjældent op.
Især Trausti. Han kommer hen og græsser ved siden af mig når jeg kommer, men går så længere og længere væk. Jeg har ventet i timer på folden, men han kommer ikke. Jeg har prøvet at tage en cordeo på ham og prøvet at tage ham med ned i stalden, men han græsser stadig videre.
Jeg har hoppet og danset omkring ham, men der er ingen komunikation.
Jeg forstår det ikke, for vi havde en fantastisk kemi i efteråret og vinteren.
Det er ikke så slemt med Katie, hun kommer en gang imellem og bliver kløet, men går igen efter noget tid.
På den her måde kommer vi ingen vegne og jeg savner dem virkelig... smiley
Jeg synes jeg har prøvet alt og håber bare det er en periode hvor de begge ikke har lyst til andet end græs, men jeg frygter virkelig at det vil vare ved hele sommeren.
Hvordan kan jeg gøre mig mere spændende og hvordan kan jeg få de venskaber tilbage som vi var ved at opbygge?

Hilsen Aino.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsset er mere spændende end mig
  • #1   8. apr 2010 for det første er at "følge efter " en ting som mange heste først skal indlære. For det andet er græsning et stooooort instinkt hos heste, og er ret tydeligt her i foråret, når interessen for nyt frisk græs virkeligt rammer dem. Du bør nok træne med ekstra lækre godbider, og samtidigt trække ham væk fra det sted han ved han aldrig har behøvet at arbejde før smiley

  • #2   8. apr 2010 altså nu står min ikke på græsfold endnu, men jeg kan da huske fra sidst år at der gik en uges tid før hun kom af sig selv, når de lige var kommet på græs

    tror bare du skal vente til de fokusere igen

    men vil dog sige i har et problem hvis du slet ikke kan komme i kontakt med dem?
    Du skal ikke gøre dig mere spændende for dine heste SKAL høre efter også selvom der er græs.
    En ting er at de ikke kommer, det er noget helt andet at du ikke kan få deres fokus når du står lige foran dem - hvilket jeg synes virker meget mærkeligt?

    Men hvis det er tilfældet så lav en masse jordtræning og få dig selv tilbage som ledertypen dine heste skal følge.


  • #3   8. apr 2010 Kender problemet, ville lige høre hvad resten siger..

    Fleur og Suz:
    Når jeg trækker en tur med Donni ville han tage græs. ( der er ikke græs på hans fold, men græsser 20 min. med ham hver dag), og det bliver til en dårlig tur hver gang (næsten) pga. vi trækker i hinaden pga. han ville have græs. Hvad ville i gøre?


  • #4   8. apr 2010 har lige været på lignende tur - første gang ude på græs

    og selvfølgelig prøvede Chiara at græsse
    men efter ca. 5 min prøvede hun ikke en eneste gang mere

    Hver gang hun prøvede at tage hovede ned eller bare tænkte på det (det kan jeg se på hende), så gav jeg et lille ryk i tovet (som forblev løst under hele turen) og så forstod hun at hun ikke måtte - ikke at det forhindrede hende i at prøve nogle gange xp

    men hvis det er et problem: så giv et større ryk, så det ikke er rart for ham - du skal selvfølgelig være MEGET konsekvens så han forstår hva du vil eller hjælper det jo nul

    Vigtigt at du ellers går turen for løs tøjle, da der så også er stor forskel på når han gør noget han ikke må


  • #5   8. apr 2010 Det er præcis det jeg havde i tankerne, dejligt at få et råd. Tak smiley
    Det gør simpelthen turen så uharmonisk og træls..!


Kommentér på:
Græsset er mere spændende end mig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce