{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Min lille søsters Søde stil om heste! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil fortælle om heste

Udsende!
Heste kan have mange farver (grå rød brun) de kan også være skimmel brogede de kan også være tynde eller tykke (men de skal helst være normale) der er også mange forskellige racer fx sportspony fettabella. Der er også forskel om det er en hingst hoppe plag eller føl. Der er også høje og lave.

Føde!
De spiser jo forskellige mængder mad. De spiser jo meget græs når de er på fold. De spiser også æbler og hø halm byg haver og vand men de for jo også lidt godbider. de spiser mange forskellige ting på marken som man ikke kan styrer men hesten ved godt når noget er giftig det er jo det smarte

Adfærd
Der er jo mange heste og ligesom mennesker er alle forskellige. Nogen heste er frække søde rolige eller vilde. Men hvis en hest er vild kan det skylles tre ting 1 at det er føste gang den ser et menneske så det er noget nyt 2 at man ikke har været god ved hesten fx at man pisker eller slår hesten der er nogen der gør det heldivis er det ikke mange der gør det. 3 at den har været med i fx trafik uheld så bliver den jo vild men bliver ofte altid god igen hvis man behandler dem ordenligt.

Ride
Der er mange forskellige racer og mange forskellige gangarter fx trav galop skridt er det mest normale så er der tylt urgang der er lidt mere sjældne man rider dem også på forskellige måder
Man rider fx spring dressur western så man kan ride meget forskelligt efter hvad man har lyst til men der er ikke særlig mange der rider werstern nogle mener det er mishandling men jeg selv synes det er en smukt men der er jo også nogle der bruger det til rodeoen og det er mishandling for de for jo stød men heldivis bruger man okser nu ikke at det er bedrer men okser er mere robuste og kan holde til mere.

Flokken
Heste er jo flokdyr så de går hele tiden sammen og hvis en bliver urolig gør de andre også de flygter sammen hvis en ikke kan følge med sænker de andre farten så den kan følge med.
Der er også en føre og hvis de var vilde så er der en førehesten så hvis der kommer en anden der vil være førehest bliver de jaget væk så må den finde en ny flok hvor den sloges med den floks førehesten den der vinder kampen bliver så førehesten.
Lov
Heste skal kunne søge ly hvis det begynder at regne og lyne.
Folden skal have et bestemt mål.
Der må ikke være bestemte planter.
Der skal være græs.
Der må ikke være sten.
Der skal mindst gå to heste sammen.
Der skal være adgang til drikkevand.

Udstyr
Der er jo mange forskellige strigler fx hovrenser knubser. Så er der jo sadlen og på sadlen er der fx stigebøjler gjord. Hovedtøjet der er jo mange forskellige dele fx pandebånd kæberem bid.
Tøjet der er ridebukser ridehandsker ridehjelm ridestrømper ridestøvler. Ekstra. der er fx en pisk og Et dækken der er jo mejet forskelligt.

Steder
Heste kan stå på stald eller fold. mine står på fold året rundt men der er jo så de kan søge ly.
der er nogle der har dem hjemme. men også nogle der har dem til at stå på rideskole. så er der dem der tager på rideleger. men de fleste har dem hjemme.

Jeg syndes bare det er mmmega nuttet! :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min lille søsters Søde stil om heste!
Kommentér på:
Min lille søsters Søde stil om heste!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce