{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bagparten :D
  • #1   8. jun 2010 galloper op og ned af bakker det gir muskler

• #2   8. jun 2010 Bakker ( i alle gangarter) bomtærning, frem og ned (IKKE LDR, remonte!), overgange, temposkift smiley

• #3   8. jun 2010 op og ned af bakker, få den til og søge frem og ned, det får min til og bruge sine bagben rigtig meget, os når jeg øger..
    og til undervisning når vi samler ham, og næsten galopere på stedet, kommer han os til og bruge sine bagben rigtig meget smiley
    prøv det:b

• #4   8. jun 2010 undskyld, hvad er LDR? smiley

• #5   8. jun 2010 Enig med ditte hva er LDR?

• #6   8. jun 2010 LDR, low deep and round, er en slags metode som der er mange, MANGE forskellige meninger om. Nogle mener at det blot er et andet ord for rollkur i en lidt ''blødere'' version, da hestens mule ikke kommer helt ind og rører bringen. Andre siger at det er en super god metode til at strække hesten ud. Der er også forskellige holdninger i LDR:

1.: Som rollkur, dog ikke ligeså tæt på bringen. (dette er den misforståede version)
    2.: ligesom remonte, du ved, frem og ned, men alligevel er hesten ''trukket ind'' så den går bag lod. Nogle påstår at hesten selv søger ind i denne stilling, dette tror jeg ikke på, da det er dybt unaturligt for en hest at gå sådan.

• #7   8. jun 2010 okay tak!
    vil prøve lid af det hele smiley
    og ja hvad er LDR?

• #8   8. jun 2010 nåår det er det det er (;

-ja vi bruger også den der først fremdrift (hen over jorden) også samling (lad den søgened) Syge på bidet. her går de fleste også lige lod(vis de altså går til bidet) det er shællend folk kan få den til at søge ned. (;

-Men håber du får nogle gode muskler det hjælper også vis hesten stod på bakke fold. men det er jo svært vis man ikke lige har sådan en smiley

• #9   8. jun 2010 Du kan ikke få en hest til at søge ned, hvis ikke den er afslappet nok - hvilket de færreste er, med den måde som folket rider på idag smiley
    Nu ved jeg jo ikke hvordan det er at ride en hest der går LDR, jeg har aldrig prøvet og vil heller ikke, men for mig ligner det at hesten hænger sig på biddet - og da jeg ved hvilke bivirkninger denne metode har, anbefaler jeg den bestemt ikke. En hest skal aldrig nogen sinde gå bag lod, ikke engang en lille bitte smule. MEGET hellere en lille bitte smule foran lod. Det tager MAAANGE år og ''kedelig'' træning, vil nogen sige, hvis man skal have en hest til at gå til biddet smiley De fleste heste du ser idag knækker i nakken, de går ikke til biddet smiley

• #10   8. jun 2010 hvad er remonte så? xD

• #11   8. jun 2010 okay smiley
    - min hest står engang imellem på en bakke-fold smiley

• #12   8. jun 2010 hehe Ditte smiley

• #13   8. jun 2010 FREM OG NED smiley
    I remonte giver du i princippet hesten lange tøjler, og lader den søge ligeså langt ned som den vil. UDEN AT GØRE NOGET. Det eneste du bruger tøjlen til i remonte, er at dreje, hvis du altså ikke kan for dine ben. Så lader du hesten tulle rundt der, helst i et lettere langsomt tempo. Du rider selv letridning/ remontesæde(let sæde, i dette tilfælde kaldet remontesæde)
    Pointen med denne ridning (+ styrkende øvelser som overn over nævnt) er at din hest til sidst bliver stærk nok til at samle sig korrekt, bagfra. Dette er dog meget svært og tager laaaang tid at lave. Se her: kapriole.dk for mere infomation smiley

• #14   8. jun 2010 E.B.
    Vil den metode også kunne virke på Ungheste??

• #15   8. jun 2010 okay :Dq

• #16   8. jun 2010 Det er meningen at man skal starte med at træne sin hest op med dette smiley det er den anatomiske korrekte ridemetode, det er slet ikke meningen at man skal alt det der med alt det der andet pis :b hvis man vil ride rigitg og ha' en hest der holder længere uden skader, så er det der den bedste metode. Jeg kan ikke lige huske linket, men der er en hjemmeside hvor man kan få undervisning i faget smiley

Jeg er selv ved at tilride en unghest, og ind til videre er vi godt nok ikke begyndt med noget lignende det der, men når jeg ikke får undervisning (min lærer er mere bevidst efter den anden ''metode'') rider jeg selv frem og ned ridning, så vidt som muligt smiley Det er dog klogt at starte med at lære hesten det fra jorden, dvs. i en longe, da hesten ellers kan være svær at få til at slappe af - jo navnligt unge heste smiley Min er en tinker, så det gør hun i forvejen xD men altså.

Hvis du har lyst til at ofre 60 ,- på vidunderlig og nyttig hesteviden, findes siden epona.tv, hvor meget af det mest grundlæggende er beskrevet i videoklip - samt dokumenterer om rollkur, hvad det gør, bivirkninger etc.

• #17   8. jun 2010 arg gider ikke se det der rollkur video'er. min skal godt nok først blive rytter vant her til vinter hvor han fylder 3 (;

• #18   8. jun 2010 mange tak! smiley
    men jeg bruger fatisk det metode altså lade hesten søge, brugte det idag (;

• #19   8. jun 2010 oka (;

• #20   9. jun 2010 Fedt ^^

Kittie: Det gad jeg sq' heller ikke, men er du gal hvor fik jeg lært meget nogle virkelig basale ting alle der har med heste at gøre burde vide - men som de færreste ved smiley

• #21   9. jun 2010 hehe okay.
    men lige nu er jeg igang med et enu større og vigter Protjeckt med min hest desvære

• #22   9. jun 2010 Jaja smiley Det er jo heller ikke mit valg smiley Det er bare en god video så du ved at du ikke gør noget der skader din hest smiley

Kommentér på:
bagparten :D

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce