{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygøvelser..
  • #1   18. sep 2010 Kigger med ;D

• #2   18. sep 2010 Hmm, jeg kender nogen, men laver dem ikke selv, så jeg tør ikke forklare dem til dig (;
    Man løfter hestens ryg ved pres under maven, man holder i halen og presser på siden, så man "vrikker" hesten og en sidste hvor man trykker på hestensbagpart på hver side af halen, så den også løfter ryggen.. Men jeg er ikk sikker på, at det er helt sådan de udføres, da jeg bare har set det blive gjort ;b

• #3   18. sep 2010 Søg evt. på det på google? (;

• #4   18. sep 2010 okay(;

• #5   18. sep 2010 Min Låne pony eller hvad man skal kalde det har vist også lidt ondt i ryggen. Så kigger lige med:D

• #8   18. sep 2010 Tryk under maven som får hesten til at skyde ryg. Stille og roligt.

Stræk af hoved ned mellem forbenene. Men den må ikke knække i forbenene. De skal være strakte. (Massørudtalelse)

Træk i halen, men det skal vises af en massør hvad man gør og hvor stort trækket skal være, da man som andre også skriver, ellers kan trække halen af led.

Så det bedste er egentligt at få en god massør ud til hesten, som kan vise gode strækøvelser til ryggen og evt. andre steder på kroppen. Det er pengene værd at blive undervist i hvad man kan/skal gøre.

Styrkelse af ryg som Camilla skriver, via jord og longearbejde. Træne hesten i at strække sig frem og ned, hvorved den løfter ryggen, men uden sjove indspændingsmidler. Det tager tid, da hesten skal finde sin egene balance OG have trænet sine muskler op. Så ros den selv ved bittesmå fremskridt. smiley Min Hawa kan skridte nu næsten hele tiden frem og ned i balance efter 1 måneds træning, men trav og galop. Nope! Så det er næste step for os. Lige nu er jeg glad for bare 10 sek. ad gangen. Hæ hæ. (Hun er meget stiv og i genoptræning. Yngre ell mere smidige heste er nok hurtigere om at komme dertil)

God bedring med Horsi.

• #9   19. sep 2010 Vil anbefale at få hesten tjekket af kiropraktor, sadelmager og/eller massør. Ondt i ryggen kan skyldes mange ting, og i stedet for at lave lidt lappe arbejde, så få hellere fjernet årsagen til ømheden smiley

Derefter, remonte (frem og ned), svømning, gang i vand (aldrig over knæhøjde dog), gang i ujævnt terræn eller bomtræning - det skulle være gode øvelser til ryggen

• #10   19. sep 2010 Lige et meget hurtig spørgsmål, SilverFlake, hvorfor må man ikke lade hesten gå i vand over knæhøjde? smiley

• #11   19. sep 2010 hesten må gerne gå i vand over knæhøjde - det skal den jo f.eks. hvis den skal svømme.
    Tror bare at hun mener når man trækker den i vand så løfter den benene (ligesom når man laver bomøvelser. Det er jo godt at hesten løfter benene osv... men man skal bare ikke overdrive, for så er det ikke sundt længere - ligesom hvis du laver bomøvelser med alt for høje bomme.

øh ja håber jeg fik den. ellers må nogle lige rette mig smiley

• #12   19. sep 2010 right, i get it smiley tak.

• #13   19. sep 2010 Altså, jeg fik det afvide af min kiropraktor, at det ikke havde den gavnende effekt, hvis de gik i vandet mellem knæhøjde og at svømme. Op til knæhøjde vil de løfte benene (gætter på de måske prøve at komme "over vandet" (min fortolkning af hvad jeg ser)), mens over knæhøjde så vil de trække sig gennem vandet. Bare tænk på når du selv går i vandet smiley
    - og hvis de trækker sig gennem vandet, så er det i værste tilfælde forbenene der trænes til at trække kroppen og i bedste tilfælde afskubsmuskler bagtil. Men eftersom heste (ligesom os), helst tager hvor gærdet er lavest, vil de nok for det meste bruge forbenenes "trækmuskler".

..... men når vi egentlig søger bærende og i mindre grad afskub (og da SLET ikke "træk"), jamen så er der intet gavnligt i det.

Sorry, kan godt se det ligner at det skulle være "livsfarligt" for hesten at gå over knæhøjde, men det er slet ikk det, sorry smiley

Men håber I forstår, ellers spørg gerne videre !

• #14   19. sep 2010 *** TIL ALLE***
    Miranda har allerede fået det bedre, idag havde hun slet ikke ondt i ryggen jeg prøvede at kører hånden lidt over ryggen som jeg gjorde igår men hun regaede slet ikke. Jeg vil self. holde øje med det, så hvis jeg kan se må jeg ringe efter dyrlægen eller en kiropakter smiley tak for hjælpen.

Kommentér på:
Rygøvelser..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce