{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Træning af nervøs 4års. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en welsh cob, 4års. Han er meget kontakt søgende, men alligevel meget nervøs og opmærksom. Han er redet til dog med problemer, man har svært ved og ligge sadel på ham fordi han spænder helt op, jeg har også problemer med ham når jeg skal stige op, han spænder fuldstændig op, er meget følsom overfor bevægelser, jeg kan sætte foden i bøglen og stige op lige når jeg har sat mig, og ikke har fået den anden bøjle på stejler han og begynder og bukke, han bukker vidre når jeg er røget af, jeg har været meget bange for ham efter det. Han kan også finde på og stejle og bukke sådan inde på stald gangen, når jeg har lagt sadlen på. Han får baldrian dråber og nogle andre dråber, og går med skyklapper, det hjælper. Jeg har også haft keoprakteter til ham, det hjlp heller ikke, og han har stået hos beridder i 2 en halv måned. Men jeg vil høre om der er nogle af jer der har et forslag til hvordan jeg kan træne ham til det bliver bedre?:)

Mvh.Kirstine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af nervøs 4års.
  • #1   19. sep 2010 Det lyder som om at du har nogle problemer, eller rettere din hest har, som du måske har brug for hjælp til ude fra?
    Det lyder nemlig lidt ekstremt. Hvis du kan udelukke smerter ()du siger du har haft kiropraktor ude, osv) så ville jeg helt klart satse på gentræning, og der er det altid rart med professionel hjælp. Held og lykke frem over! smiley Håber din hest en gang kommer til at nyde det, de er jo fedest for begge ;b


  • #2   19. sep 2010 Tak:D vi har haft professionel hjælp da vi red ham til.

  • #3   19. sep 2010 Hvis du har fået tjekket ham helt for smerter - hvad med sådan noget som Bachs blomstermedicin til ham? Har hørt nogle ret fantastiske historier med det.

  • #4   19. sep 2010 Hvis han er gennemtjekket og fundet fri for smerter og ubehag af nogen art, ville jeg simpelthen vælge at gå helt tilbage og begynde forfra med ham. Start op med lette og helt grundlæggende øvelser fra jorden i at blive trukket, stoppe, bakke, flytte forpart og bagpart osv. Gå ture med ham, præsenter ham for farlige ting... Giv ham masser af ros, når han slapper af; det vil være med til at styrke hans selvtillid og lære ham, at det er rart, når han tager den mere med ro. smiley

    Når du så har HELT ro på ham i alle situationer fra jorden, og I har fået opbygget en større, indbyrdes tillid, kan du lige så stille begynde med tilvænning til sadel, hovedtøj og rytter igen. Men hele tiden er det vigtigt, at du lytter til hesten, giver ham tid til at forstå, at der ikke sker noget og roser ham MEGET; når han slapper af og gør det rigtige. smiley

    En anden ting, jeg ville kigge på, er hans foder... måske får han simpelthen for meget energi??
    Hvordan fodrer du ham nu?


  • #5   19. sep 2010 2)Det lyder som gjordkrampe. Hvis det er gjordkrampe er det en god ide at gå 5-10 min med han og gradvis spænde gjorden og få en til at hjælpe dig når du skal op som evt. kan hjælpe din pony med at blive tryk ved at få rytter på igen.

    1) få tjekket din sadel af en dyrlæge/sadelmager for at være sikker på at det ikke er sadlen som trykker ham i ryggen.

    Altid give dig rigtig god tid til at ligge saddel på så han vender sig til at det ikke er farligt og få ham til at slappe af inden du spænder gjorden.


  • #6   20. sep 2010 din hest har gjordkramper tror jeg, vær varsom med når du spænder gjorden evt. longere ham inden du stiger op så han er varm i bugmusklerne og rygmusklerne, grunden til gjordkramper er at hesten for krampe i sine muskler og det gør afsindig ondt indtil krampen er ovre, det er ikke noget der ikke kan afhjælpes med elestikgjord og longering

  • #7   20. sep 2010 Hej alle:D tak for de gode bud:D Han får en håndfuld forder, simpelthen pga. af det. Han får baldrian og Bach dråber. Han bliver longeret en halv time inden:D men nu starter vi med ham igen og ser hvad der sker:D

  • #8   20. sep 2010 Håber det lykkes smiley Skriv endelig herinde når I går i gang igen.

  • #9   21. sep 2010 skal jeg nok:D

Kommentér på:
Træning af nervøs 4års.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce