{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Hesten er hidsig- Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

ved ikke helt om emnet har noget med gruppen at gøre, nu prøver jeg, og sletter gerne hvis det ikke må være her


hej Hg.

nu når alle folk har deres ideer til hvorfor heste opføre sig som de gør.

så nu prøver jeg at forklare noget, for så at i skal komme med ideer til hvorfor han ter sig sådan.

Phoenex er 5år og en blanding af Amrikansk Paint og Amrikansk Appalossa.
han er i stalden Rigtig rolig, og megegt forsigtig, han tænker altid oer hvordan han placere sig i forhold til mig, og rygger sig adrig fra det sted jeg har stillet ham på staldgangen.

når man går med ham osv, er han stille og rolig, men en gang imellem,, hisdser han sig vildt op, små traver og hopper rundt, men han holder sig bagved min skulder, og når jeg stopper op stopper han ogs op og står helt roligt, og når jeg så går frem kan han blive ved Men hvis jeg først tager fat i ham, og siger stop, kan han finde på at blive hel panisk og stejle.

Fr ryggen, er han for det meste ogs helt rolig,og en hest man kan skridte for med lange tøjler, men nogle gange får han bare de der flip, hvor han bare køre på højtryk, han småtraver, eller galopere super langsomt, men det ikke sådan en alm gang, et er sådan noget hidsigprop halløj, så helt nem er han ikke til at side på. Mange siger bare, jeg skal stoppe ham hvergang han sætter farten op ((og ja mit stopsignal virker)) men hvis jeg bliver ed med at stoppe ham, hidser han sig mere op og begynder at stejle og danse rundt.

han har aldrig ørene tilbage, de er altid fremad, og hoved er ikke højt lyftet men sådan midt i mellem, og hvis der er noget han er bange for stopper han op, og når han øler sig tryk ved det vader han lige over til det, og når han har fundet d af det ikke er farligt fortsætter ham

det er lige meget om jeg er alene eller samemnmed en anden, dog er det værst hvis der er en rolig og kold het med.

Og det har ikke noget med fodder at gøre, nu har vi prøvet så meget forskelligt, og der her ikke været nogen ændring.

Så er der nogle der har en god grund til hvorfor han er sådan?

Mich


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten er hidsig- Hvorfor?
  • #1   26. sep 2010 hejsa, jeg ved ik så meget om sådan noget, men jeg ved nogle heste "ser spøgelser", jeg ved ik helt hvad det går ud på, men det er noget med at de pludselig bliver ophidsede eller bange, men du kan prøve at læse lidt om det hvis det er, som sagt ved jeg ik særlig meget om det, jeg tror ik umiddelbart det er det, men kan ik komme i tanke om andre grunde... mvh. Ingrid (:

  • #2   27. sep 2010 Uden at være ekspert, langt fra, så tror jeg ikke har er hidsig. Hestene ser og hører mange ting vi aldrig opdager.

    Jeg tror måske han bliver lidt urolig for et eller andet, men har er åbenbart sød nok til at stole nok på dig til at blive. Når du så tager fat i ham bliver han bange for at blive fanget og miste flugtmuligheden.

    Ved nogle heste kan det hjælpe at snakke med dem og lade dem se det de er bange for, og vise dem at man selv er rolig (det gør du også, så vidt jeg læser), men for nogle heste bliver det nok aldrig nok. Lige som mennesker er de også vidt forskellige af sind.

    Min datter har en pony hoppe som er meget opmærksom. Hun vil altid blive ved med at være nervøs for fremmede ting. Hun er rolig i stald og trailer og vi kan sagtens arbejde med hende, men der skal bare ikke så meget til før hun stresser og bliver urolig, heller ikke selv om det er ting som hun tit har set før. Hun er 15 år så det ændrer sig nok ikke.

    Din hest er ikke så gammel endnu, og med lidt held bliver det bedre med alderen. Jeg ved nogle mennesker gør mange forskellige ting ved deres heste for at vænne dem til fremmede ting og lyde, og det tror jeg såmænd er en meget god idé.

    Jeg tror faktisk du har en god hest, som selv om den bliver bange, ikke bare stikker af med dig. Det er en god egenskab smiley

    Jeg håber det kan bruges.



Kommentér på:
Hesten er hidsig- Hvorfor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce