{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Hesten er hidsig- Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

hej Hg.

nu når alle folk har deres ideer til hvorfor heste opføre sig som de gør.

så nu prøver jeg at forklare noget, for så at i skal komme med ideer til hvorfor han ter sig sådan.

Phoenex er 5år og en blanding af Amrikansk Paint og Amrikansk Appalossa.
han er i stalden Rigtig rolig, og megegt forsigtig, han tænker altid oer hvordan han placere sig i forhold til mig, og rygger sig adrig fra det sted jeg har stillet ham på staldgangen.

når man går med ham osv, er han stille og rolig, men en gang imellem,, hisdser han sig vildt op, små traver og hopper rundt, men han holder sig bagved min skulder, og når jeg stopper op stopper han ogs op og står helt roligt, og når jeg så går frem kan han blive ved Men hvis jeg først tager fat i ham, og siger stop, kan han finde på at blive hel panisk og stejle.

Fr ryggen, er han for det meste ogs helt rolig,og en hest man kan skridte for med lange tøjler, men nogle gange får han bare de der flip, hvor han bare køre på højtryk, han småtraver, eller galopere super langsomt, men det ikke sådan en alm gang, et er sådan noget hidsigprop halløj, så helt nem er han ikke til at side på. Mange siger bare, jeg skal stoppe ham hvergang han sætter farten op ((og ja mit stopsignal virker)) men hvis jeg bliver ed med at stoppe ham, hidser han sig mere op og begynder at stejle og danse rundt.

han har aldrig ørene tilbage, de er altid fremad, og hoved er ikke højt lyftet men sådan midt i mellem, og hvis der er noget han er bange for stopper han op, og når han øler sig tryk ved det vader han lige over til det, og når han har fundet d af det ikke er farligt fortsætter ham

det er lige meget om jeg er alene eller samemnmed en anden, dog er det værst hvis der er en rolig og kold het med.

Og det har ikke noget med fodder at gøre, nu har vi prøvet så meget forskelligt, og der her ikke været nogen ændring.

Så er der nogle der har en god grund til hvorfor han er sådan?

Mich


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten er hidsig- Hvorfor?
  • #1   25. sep 2010 Umiddelbart er min første tanke at der er noget indavl i ham. Indavlede heste har det med at "slå klik".

    Ellers er mit gæt også at det kan være dig der gør ham usikker. Er det på nogle bestemte tidspunkter han plejer at gøre det?

    Tilgengæld lyder det som om du er et enormt roligt heste-omgangs-menneske, hvilket gøre situationen, at finde et svar på hans handling, endnu mere besværlig - men ros til dig (-;



  • #2   25. sep 2010 indavl, han skulle gerne være en balaning af to racer , men folk der kender ham vil ikke nævne hvem der er hans forældre.

    nej ikke rigtig, nogle gang er han helt rolig, og så et par dage efter hvor i tager den samme tur, køre han bare på højtryk, jeg sider vil jeg selv sige hel oligt, med løse tøjler og lader han tosse rundt, dog kan jeg godt, hvis det køre lidt for høj for ham, lige stoppe og lave en eller anden øvese, som en cirkel eller et 8tal, for lige at aflede han opmærksomhed.

    hehe mange tak, føler mig rolig, for er ikke bange for ham eller sådan noget


  • #3   25. sep 2010 Så er indavl jo alligevel en mulighed. Det ville jeg da få undersøgt, hvis jeg var dig.

    Okay, så er jeg nok tilbage til, at indavl er mit eneste bud smiley
    - FEDT at du ikke er bange for din hest! Det er noget af det mest forfærdelige at være bange for det dyr man træner med o:


  • #4   25. sep 2010 vi akn ikek rigtig finde ud af noget, vi har ringet og skrevet til dem der skulle have avlet ham men vi har aldrig fået svar.

    har ovver 2 omgange været bange for ham, men stoler 100% på ham nu, og kan ikke lade være, for han kommer altid til mig på folden, og stikker altd hovedet ud over boksen når jeg er i stalden og følger mig med øjne, og han vrinsker altid når han ser mig gå i gården eller på vejen ved folden


  • #5   25. sep 2010 kan desværre ikke komme med et forslag til hvorfor den gør det. Men sidder og tænker, at min hest gjorde helt det samme for bare et år siden, ret interessant. For hun er nemlig stoppet smiley

  • #6   25. sep 2010 det kommer lidt i perioder, nogle gnge værre end andre.



  • #7   25. sep 2010 ja, der var bare ikke så langt mellem perioderne hos min, men det er nøjagtigt de samme ting som du nævner smiley

  • #8   25. sep 2010 ja, og dt der med at stoppe op, og skridte stoppe og frem det går helt galt, så det måske der han bliver for voldsom, da han ikke bryder sig om at blive krammet eller stoppet hele tiden,.

    og hvis jeg er på bane og har hans opmærksomhed er der intet, men hvis jeg taber dne i mere end 2 voldter skal jeglige finde ham igen


  • #9   25. sep 2010 isa&tulle

    Hendes hest på have en indavls koefficient på 0 %
    Når det er to forskellige racer der er blandet..


  • #10   25. sep 2010 indavl - nej ik hvis det er søn - mor eller bror til mor - det er jo sket før - og når tidl. ejer ik vil oplyse det er det jo mistænksomt -
    Man må jo også tage hans alder i betragtning - han er jo ik forfærdelig gammel -
    Mit forslag er ganske enkelt stop ham når han gør det, som nu, også så det ik bliver en dårlig vane for ham - ros ham når han stopper -
    som du faktisk gør nu -
    pøj pøj


  • #11   25. sep 2010 Vestergaard: Der kan sagtens ligge lidt indavl et eller andet sted i hans familie alligevel (-;

  • #12   25. sep 2010 Han har vel bare krudt i røven smiley

Kommentér på:
Hesten er hidsig- Hvorfor?

Annonce