hun er agressiv!? hjælp!? D; {{forumTopicSubject}}
Jeg har leget og trænet hms med Ófeig siden sommeren 2009 og vi har fået et fantastisk stærkt bånd, men for noget tid siden begyndte hun på at lægge øre af mig og vifte agressivt og irriteret med halen, når jeg løb med hende og når jeg bare skønnede lidt på hende eller på anden måde ville have hende til at løbe.
Jeg har så opdaget på det sidste at hvis jeg løber tæt op af siden på hende så læggerhun ikke øre af mig.
nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre ved det og hvad det mon kan skyldes da jeg altså ikke mener at hun har gjort det før i tiden, altså i starten. ???
Jeg håber i kan hjælpe!!
Mvh Anna Sofie
apr 2008
Følger: 93 Følgere: 88 Heste: 1 Emner: 164 Svar: 1.564
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 247
aug 2009
Følger: 96 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 49 Svar: 259
maj 2008
Tillidsøvelser? kan du henvende til nogle bestemte øvelser (; Det lyder nemlig som en god ide, men jeg har også tænkt på at hun måske bare er "hoppet" altså sådan: mobset som vi piger jo er lidt kendt for hurtigt at kunne blive. Hun skal nemlig også altid brokke sig lidt med nogle bestemte hvine-lyde når der er noget hun syntes lige var strengt nok ;b hvis du kan forstå hvad jeg mener
aug 2009
hvis hun ikke kommer med det samme så skal du bare blive ved med at komme men hvis du har prøvet 10000000 gange og hun bare ikke kommer så skal du bare prøve at tage et laaaaangt torv i hende og bare tage lidt i det og så som hun bliver bedre til øvelsen så tag mindre i torvet og tilsidat helt væk med torvet.
OBS: når i har fuldført øvelsen så må du kun rose så må du ikke tale til hende men give hende en godbid (hun må ikke blive tiltrukket af godbidderne for hun skal jo ikke kun komme pga. godbidderne) og så skal du nusse hende stille på halsen eller under hoved .
maj 2008
aug 2009
maj 2008
Det her er et meget godt billede af hvordan jeg oftes løber med hende: (link fjernet)
Jeg er bevidst om at jeg ikke skal kigge på hende da det kan virke meget overvågende og irreterende for hende, men det tror jeg mange ville komme til når man jo "bare lige" skal se hvor hendes øre er (;
I dag forsøgte jeg mig frem og det er bare noget med at jeg skal være mere diskret med min måde at skynde på hende på (;
Tak for hjælpen alle sammen
maj 2008
maj 2008
Men problemet er løst ellers tak for rådet
mvh AS
hun er agressiv!? hjælp!? D;
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside