{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Jeres 1½ år? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg kunne godt tænke mig at se hvad jeres små basser kan, for at have noget at samligne med og så kunne det bare være rigtig hyggeligt at hører smiley

Dixie http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=120887
Kan:
Løfte alle 4 hove
gå tur i trafikken (er vi lige begyndt på alene, og det klarer hun bare super!!)
Man kan strigle hende
Gå tur med en paraply - tillidsøvelser
skridt på komando
Trav på komando
Bakke næsten uden berøring
forpartsvigninger
Bagpartvigniner (vi er ikke helt gode til de to ting, for endten går vi frem eller tilbage eller også laver vi øvelsen rigtigt ;D
Trailer, helt uden problemer

Det skal hun kunne
En hel masse tricks
Hun skal tilkøres
Lærer at stå stille når vi strigler

Og ja så ville jeg hører hvad jeres kun, for evt at have noget mere at stræbe efter!

Læg gerne en besked hos Dixie, så ligger jeg også gerne en hos jeres smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres 1½ år?
  • #1   22. nov 2010 calista kan



    ryste på hoved hvis man knipser ved hoved

    bakke ved at knipse ved brystet

    spanske skridt

    kysse uden godbider i munden

    strigles

    alle 4 hove løftes

    tilledsprøver (halm på ryggen)

    leger fange med hende

    går tur

    og på marker

    uden andre heste

    longeres uden longe ( men det er kun nogen hun vil)

    vrinsker after mig

    kommer løbende

    røres over alt

    læne sig op af hende

    er ikke bange for andre dyr

    man kan tage grime af og på

    kommer når man kalder.

    vaskes over alt.

    slipes hove.

    det var det jeg mest gør med hende. men det er kun mig der kan gøre disse ing hun sparker ud efter andre hvir de rør hende ved ryggen så.



  • #2   22. nov 2010 p.s vende på stedet

  • #5   22. nov 2010 Galina kan:
    Blive trukket.
    Stoppe for et let signal.
    Bakke når man ryster tovet.
    Øge og sænke farten ved mit signal.
    Blive striglet og berørt overalt.
    Få løftet alle 4 ben.
    Bliver skyllet over det hele med vandslangen.
    Flytte bagpart.
    Flytte forpart.
    Gå i trailer.
    Have dækken og underlag med elastikgjord på.
    Stå stille imens jeg hopper rundt om hende og ved siden af hende.
    Elevatorøvelsen.
    Kysse.
    Smile.
    Og så er hun vænnet til en masse ting som paraplyer, presseninger, biler, hunde, traktorer osv smiley

    Pt. træner vi at hun skal lære at være afslappet og få finpudset signalerne, imens vi har en babysitter på, og senere så småt begynde at vænne hende til at være alene i stalden, det er hun ikke så glad for smiley


  • #6   23. nov 2010 det samme - med et strejf (kraftigt) af hingst

  • #7   23. nov 2010 Min Camilla kan røres overalt. striles, bakke, gå for vogn, sød at have med i byen. hovedtøj med bid hvor hun er rigtig god til at lystre.
    kan gå ture i grime men igen det er en jyde på godt 500 kg så står hun stille så står hun stille. hehe.
    kan være alene på stald eller fold. går lige op i lastbilen uden pjat.
    Bruger str x-full i grime vildt....... hehe
    billeder kan ses i hendes profil.

    så kan hun sikkert lidt mere.


  • #8   23. nov 2010 Adeilo kan det samme som Lizzi P's Papaya + gå i trailer + gå over pressening..
    Jeg er også af den mening at de skal have lov at nyde livet lidt mens de er unge, dog er der nogle basis ting, som de skal kunne og vi er godt på vej i et roligt tempo, der er jo 1½ år til tilridning endnu og vi har hele livet foran os smiley


  • #9   24. nov 2010 Haha... lige nu kan Falle ingenting... hvis du spørger ham selv. *GGG*

    Men det, vi har trænet, og som han PLEJER at kunne, er:

    - at blive berørt over hele kroppen
    - at blive striglet og få løftet alle 4 ben samt renset hove
    - at stå bundet
    - at blive trukket og gå pænt for løst tov
    - at bakke for let signal
    - at flytte for- og bagpart for lette signaler
    - at blive berørt med plastik over hele kroppen
    - elevatorøvelsen
    - at stjæle min hat
    - at smile
    - at neje
    - at gå ture i trakfik og terræn


  • #10   26. nov 2010 min kan slet ikke så meget. smiley
    Hun har fået lov til at være føl smiley
    Dog begynder vi at træne lige så snart vejret er til til.
    Men hun kan da:
    >løfte alle 4 hove
    >strigles over det hele
    >have bid i munden
    >har haft sadle på dog uden gjord
    >kan trækkes med, man skal dog have kæde på hende, hvis man skal på længer tur, da hun lige pludselig kan finde på at stejle.
    > hun kan vige for tryg.


  • #11   26. nov 2010 Tine, nu bliver jeg altså nødt til at spørge: Hvordan kan det være, at du sidestiller det at have lært sin plag mange ting med, at den ikke har fået lov til at være føl??? smiley

    Jeg spørger ikke for at være et surt opstød, men jeg er oprigtigt nysgerrig, da jeg ofte hører netop dette udsagn... at "føllet skal have lov til at være føl", og at man derfor ikke skal træne med det. Og jeg forstår ikke sammenhængen. smiley


  • #12   26. nov 2010 jeg har bare ikke fået taget mig sammen til at lave så meget med hende, og hun har derfor mest gået på marken og hygget sig. Så hun har bare fået lov til at være føl..
    Ikke at jeres self ikke har det, for det er de jo når de er på marken.
    men jeg synes også, at man hurtigt kan lære dem for meget og de alt for hurtigt kan blive "voksene" hvis man kan sige det sådan.. Men det er jo som man ser på det..


  • #13   26. nov 2010 og så synes jeg ikke det er så vigtigt at, min hest kan neje og kysse og sådan.. Det har ikke noget formål med sener ridning i mine øjene smiley Men vi er alle forskellige og det er jo kun godt smiley

  • #14   26. nov 2010 Ja, det er jo en smagssag... smiley

    Personligt tror jeg nu ikke, man fremskynder modningsprocessen hos føllet ved at træne med de 10-15 minutter 2-3 gange om ugen. smiley

    Derimod er det min oplevelse, at man opbygger en større tillid og dermed får en plag/unghest, der alt andet lige er lettere at håndtere med blot denne lille indsats.

    Jeg synes stadig - selv om jeg har arbejdet med ham fra han var 3 måneder gammel - at min drengs psyke er aldeles alderssvarende. Han er teenager med stort T lige i øjeblikket. *GG*


  • #15   26. nov 2010 tror også det er meget forskelligt fra hest til hest måske,..
    Synes det er flot at i kan få dem til det, men jeg har simpelthen ikke tolmodigheden til det, og så går det til sidst bare ud over heste, og det er bestemt ikke meningen med det jo.. Derfor laver jeg ikke alle de ting, og holder mig til de "basis" ting der nu engang er..
    Min er også en dame med stort D og det har hun alle dage været. Derfor synes jeg også det er bedst at hun bare kan basis tinge fuld ud og ikke bruge ting på altmuligt andet lige nu,.


  • #16   26. nov 2010 da jeg købte min 4 års da han var 3 ½ kunne han ingen ting, men har da fået en super hest ud af ham. Så de behøver jo slet ikke at kunne alt muligt fint for at blive godt rideheste smiley

  • #17   26. nov 2010 og smile smiley

  • #18   26. nov 2010 Min kan slet ikke lige så meget som din så er glad for jeg lige kan kigge lidt på dit og lærer min men vi begyndte også for 2 måneder siden med ALT sådan set! smiley

  • #19   26. nov 2010 Jeg tillader mig nu stadig at mene, at så længe man ikke presser føllet/plagen, og man sørger for at tilrettelægge træningen, således hesten synes, det er sjovt og selv "byder ind", så skader det ingenting at arbejde med dem... også lidt ud over den helt almindelige håndtering.Og det har intet med "at være moderne" at gøre - det har noget med at gøre, at jeg er af den overbevisning, at jo mere man er sammen med sin hest, og jo flere positive oplevelser, man kan give den, jo tættere bliver båndet mellem hest og menneske.

    Men meget kommer selvfølgelig også an på, hvad man forventer af sin hest... hvad man gerne vil bruge den til. smiley


  • #20   27. nov 2010 det er rigtigt, tror bestemt heller ikke i ødelægger dem på nogen måde. Men i leger jo med dem, og der har jeg så ladet min lege på marken med de andre smiley

Kommentér på:
Jeres 1½ år?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce