{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Underlig opførsel under ridning. {{forumTopicSubject}}

heej Mennesker..

Jeg må endnu en gang spørge jer lidt tilråds. og jeg vil sige dyrlægen er inde over det.

Jeg har den her djelige hest. der vrinsker hver gang han ser mig kommer travende til mig på folden, dre ka stå i 100år og nusse min skulder. han løfter hoven så snart jeg står med hovrensern. kigger altid på mig når jeg er i stalden, og hvis jeg så lige går ind i laden for t hente halm kan han finde på at vrinske efter mig.. han vrinsker/pruser gald når jeg kommer med sadlen, stikker selv hovedet helt ned til hovedetøjet. Venter på mig når jeg skal op osv..

Men nu til dte underlige:
fx:
Jeg kommer skridtede stille og roligt med helt løse tøjler, han stopper op og glor på et eller andet, og jeg lader ham stå kigge, og da han så i stedet begynder at stikke hovedet ned og grave i sneen køre jeg lige hånden hen over halsen på ham og siger "kom dreng" og klemmer let med bene, og ja hesten går bokstavligtalt helt amok at stejler 3 gange buukker en del gange ogs vender rundt... Da jeg så får ham stoppet og vendt den rigtige retning lader jeg ham lige stå. tager fat i sadlen, kørehånden over halsen og siger "kom dreng" og klemmer med bene og hesten skridter frem som intete var sket.
- Hvad skete der lige for ham der?

En anden tur:

jeg er igen på tur, men har samlet tøjlernelig op, ingen hård kontakt, men jeg har lige fat for vi skulle uden om en hel masse is, da vi har paseret det ridre jeg igen ud i marken og har helt løse tøjler igen og efter 10-15meter, stoppe ham op, men denne gang går han helt af mok med sit hovede dte bliver smidt til atte sider, pluds han stejler lavt. han stopper op, oge bedre ham stille og roligt om at gå frem siger "kom Dreng" og klemmer med bene, og han skridter roligt frem som intet var hent.
- Hvorfor gjorde ham det?

i ridehus:

mor rider ham og skal til at galopere hvilket altid hidser ham vildt op for nu skal der løbesstærkt (vi arbejder på det) han er dog overfrik og bliver ved at chancere, når men min mor præsser lidt med bene og hesten går totalt amok bukker stejler og drejer rundt, og mor er ved at blive kylet af. hun får han stoppet, lader ham lige stå, sætter ham så i galop igen, og han sætter i den langsomste lope, han tager hovedet ned bære sig selv og mor sidder med løse tøjler..
- Hvorfor slapper han af efter sådan en exslpotion?

Ja vi er helt blanke for hvad dte kan være, og nu har vi kontaktet dyrlæge og samtalet med hende.. selv min uunderviser har aldrighørt/set en hest med reaktioner som ham..

Jeg rider i bomløs sadel. og sidepull
Mor ridre med westernsadel og tredelt bid uden næsebånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig opførsel under ridning.
Kommentér på:
Underlig opførsel under ridning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce