{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Urolig pony under klipning {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen. smiley
Jeg har ham her min dejligste pony på 7 år.
Der er nogle ting jeg undre mig over. Når han bliver klippet og sadlet op, så er han til tider begyndt at være MEGET urolig. Altså man kan fx. ikke klippe ham færdig, når han bliver sårn der. Det er alt for farligt. Og det kommer bare sårn ud af den blå luft. Også når man sadler ham op.
Han har ALDRIG opført sig sårn der før. Også selvom, han har stået meget større steder end han gør nu.
Jeg forstår simpelthen ikke hvor det kommer fra. Han har næsten lige haft dyrlæge, og der sagde han, at han er sund og rask. Jeg har en pige til, at ride ham. Da jeg ikke selv har tiden, som tingene ser ud lige nu. Hun har efterhånden redet ham i 6 måneders tid.
Har har hængt sig i kæderne en gang ved hende, hvor de er sprunget og han er løbet ud på vejen. :s
Han har gjort det en gang ved mig for et par år siden, men der kunne jeg tale ham til ro, inden der skete nogle skader.
Syntes bare hans opførsel er en smule underlig. smiley

Nogen der måske kan kloge sig lidt på, hvorfor min kære dreng er begyndt at opføre sig sårn? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urolig pony under klipning
  • #1   1. dec 2014 Enten må den have haft en dårlig oplevelse i stalden, eller også har den måske ondt? Ved godt du lige har haft dyrlæge, men det lyder da mærkeligt at den bare ud af det blå sprænger kæder osv.

    Har du spurgt staldpersonale om hvordan den opfører sig når du ikke er der?
    Hvor meget kommer den på fold?


  • #2   1. dec 2014 Altså han er en meget speciel pony i forvejen. Det er bestemt ikke alle, som er i stand til at håndtere ham..
    Men ja, syntes bare ikke det ligner ham. Da jeg selv red ham osv før hen, der stod han altid musse stille, under klipningen, når man skulle sadle op osv. Så det undre mig rigtig meget. Og dengang der var han ikke på fold mere end en time ad gangen. Nu der går han udenfor alle de lyse timer.
    Jeg har snakket med ham, og der er ingen der har noget negativt at sige om ham..


  • #3   1. dec 2014 kemi har utrolig meget at sige. min veninde har i foråret købt en ung pony til sin datter, jeg har noget mere erfaring med unge heste og tilbød min hjælp. de to første gange jeg skulle sadle ponyen sprang den grimen fordi jeg skældte den ud for voldsomt...

    så måske din part har lidt for store armbevægelser i forhold til hvad din pony bryder sig om


  • #4   1. dec 2014 Det kan sagtens være, at du har ret. Men syntes bare kemien er der. Jeg har ledt og ledt efter en fornuftig part til ham, og det er først efter 3 års tid, at jeg finder hende her. Og hun har bare virkelig forstand på ham. Altså ridemæssigt og med hensyn til håndteringen.. Så kan ikke helt få brikkerne til at passe sammen? smiley

  • #5   1. dec 2014 Er det når sadlen ska på at den bliver urolig, og hvor klipper i på hesten, når den bliver urolig?

  • #6   1. dec 2014 Det er både under klipningen og når man sadler ham op. Det er ikke så meget sadlen. Det er sårn lidt det hele. Det kan lige så godt være, når han får gamacher eller andet på.
    Men som nævnt tidligere, er han også en meget speciel pony. Man kan ikke bare sidde sig op og ride ham. Man skal have nogle ambitioner med sin ridning. Engang imellem, så har han en dårlig dag. Og har han det, så skal man fx. Ikke ride ham. For det ødelægger ham fuldstændig. Heldigvis er det meget nemt, at mærke på ham, når han trækkes ind fra fold. smiley
    Så måske det bare er "ham".. Bare underligt det først er kommet her på det sidste. smiley nok siden i sommers.


Kommentér på:
Urolig pony under klipning

Annonce