{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Frustreret, vred og ked {{forumTopicSubject}}


Hej i dejlige Hg'er

jeg bliver simpelthen nødt til at dele en rigtig dårlig oplevelse med jer. jeg er dybt rystet og frustreret og må bare ud med det, så hold på hat og briller, for det blver langt.

Jeg føler mig som den værste heste mor ! smiley min dejlige pige bliver lånt nogle dage i elevskolen der hvor hun står opstaldet. det gør hun at den ene grund at jejg blev fyret og manglede penge for at kunne beholde min pige. optaldningsstedet tilbød at de kunne låne hende i deres elevskole, mod at de slog en del af opstaldings prisen. dette har så gjort at jeg kan beholde min pige. Beauty trives fint i elevskolen og hygger med at tulle rundt med de små piger... jeg har selvfølgelig stadig bestemmelsesret over hende og jeg bliver spurgt inder bliver lavet nye tiltag/aftaler. det kører super fint, Beauty trives så godt med det, og jeg har hende stadig som min egen, de dage hvor hun ikke bruges i elevskolen.

nå men nu til det ikke så gode...
der startede en ny pige på et af de øvede hold, og hun skulle ride Beauty, så langt så godt. tænkte ikke over det da hun virkede flink da hun sadlede op.

Jeg var tilfældigvis på rideskolen da jeg havde hjulpet smeden med at ordne alle elevhestene og Beauty, og tænkte at jeg da lige kunne sætte mg og se hvordan ridetimen gik. Og hvor er jeg glad for jeg gjorde det!

Tøsen kom op, og Beauty blev en smule utolmodig fordi hun var så lang tid om at ordne hendes stigbøjler, og Beauty ved jo godt at nu skal der arbejdes smiley (hun er arbejdsvillig - grænsende til det arbejdliderlige ;P)

Da hun endelig har fået ordnet bøjlerne, strammer hun tøjlerne, meget hårdt og forlanger samling med det samme! her er de endnu ikke nået ud på hovslaget, og har end ikke skridtet en halv runde i hallen. Beauty sætter sig i mod, og jeg beder hende slippe tøjlen, så hun kan strække halsen, og blive varmet op før hun forlanger samling. Det gør hun heldigvis, og de skridter varm, uden nogen andre problemer.

Da de så skal til at trave, samler hun tøjlerne så meget at man kan se Beautys mundvige bliver trukket helt tilbage og hun saver Beauty voldsomt i munden, Beauty værgrer sig mod den hårde hånd og tager hovedet op. Tøsen sparker hende alt hvad hun kan, og Beauty bliver vildt forskrækket, og svinger numsen inden for hovslaget. Igen reagere tøsen med et hårdt hug... Ridelæreren irette sætter hende på det kraftigste at den måde at ride på vil hun IKKE se. og det går fin 5 min. Ind til de skal øve slange gange...

Ridelæreren dirigere den en efter en igennem slange gangen, og det bliver til sidst Beautys tur. Her strammer hun tøjlerne yderligere, og i stedet for at bruge sæde og schenkler og halve parader til at guide Beauty rundt i vendingerne, HIVER hun hende rundt i hovedet. hun slipper simpelthen udvendige tøjle(den bliver helt slap) og hænger i den indvedige så Beauty helt kigger ud på hendes schenkel og er ved at miste balancen. Igen irettesætter ridelæreren på det kraftigste, og beder hende ride ordentligt.

Endelig kom de til galoppen. De andre heste sætter fint i et anspring og galopere der ud af. Tøsen sparker bare vildt til Beauty så hun løber hurtigere og hurtigere uden at slå over i galop. ridelæreren forsøger forgæves at guide hende igennem et galop anspring, men det lykkedes ikke.

Her går det helt galt. hun stopper Beauty i en noget brat parade - i Western havde det tangeret sliding stop! og så HIVER og Rykker hun i tøjlerne. 5-6 gange,hårde, bratte ryk, Beauty tager hovedet op, åbner munden og viser tydeligt smerte, og vender det hvide ud af øjnene. Her sad jeg med tårer i øjnene og var nærmest lammet!!!

Men heldigvis var ridelæreren der med det samme. Hun nærmest flåede tøsen ned af Beauty, og bad den pige der tilfældigvis var i hallen som hjælp om at trække hende ud i stalden og berolige hende og få hende sadlet af, hvor efter jeg styrter bag efter Beauty ud i stalden.

Da jeg kommer der ud, kan jeg se det skummer en smule rødt, og flår nærmest hovedtøjet af Beauty, og får hendes mund undersøgt.
Hun har i bare panik bidt sig i underlæben lige ved fortænderne, og det bløder heldigvis minimalt. der er heldigvis ikke andet at se af skader.

Inde i ridehallen kan jeg høre hvodan ridelæreren skælder ud, hun kommer stormende ud i stalde men tøsen i den ene harm og en meget stille far (til tøsen) listende bagefter. Ridelæreren siger noget med at sådan behandler man ikke nogen heste, hverken elev/privat heste. Og at hun aldrig får lov at sætte sig op på Beauty igen, og at hun på det kraftigste råder tøsen til at finde et andet sted at ride, eller begynde at behandle hestene med respekt for sådan gør man ikke "her"! Hun siger at vi vil få Beauty undesøgt af en dyrlæge, og at de vil modtage regningen, da Tøsen jo tydeligvis har fået beauty til at bløde, og hvem kunne sige om der var sket noget med hendes tænder. Faderen bliver lig bleg, men får fremstammet, at de må de jo acceptere det, når det er hvad ridelæreren forlanger, og at han godt vidste at hans datter er "hård" og "Konsekvent"...
Her hopper min kæde fuldtændig af. Hvis man ved ens datter er på den måde omkring heste, hvorfor prøver man så ikke at præge hende i den rigtige retning, i stedet for at straffe hesten for sin egen frustration...

min ridelærer tjekker også Beauty igennem for skader og kigger hende igennem i munden, blodet er holdt op, men man kan se den lille ridse. Hun undskylder gentagende gange over at det gik som det gik, og hun var meget frustreret. Men hun kunne lige så lidt som jeg have vidst at tøsen ville være sådan, så det er jo ikke nogens skyld. Ud over tøsens som jo valgte at ride sådan. Er bare ked af at det skulle gå ud over Beauty, som jo er godhenden selv, og altid forsøger at behage sin rytter. Jeg håber bare ikke at hun har lidt overlast.

Beauty var tydeligvis chokeret og stod og puttede hovede ind til mig... stakkels lille prinsesse

Jeg aftalte at nu får hun fri i elevskolen i nogle dage så jeg kan arbejde med hende i fred og se om hun er blevet påvirket i en negativ retning..

Så ja, desværre verdens værste ridetime. Er bare glad for at min ridelærer var sa handle kraftig, for jeg sad bare og var helt lammet, og målløs over den måde at ride på, at man overhovedet kan finde på at lade sin frustration i den grad gå ud over hesten, som jo ikke aner hvorfor den skal have tæsk lærer jeg aldrig at forstå.

Jeg er så frygtelig ked af at det skulle gå ud over min pige, ja bliver i det hele taget sur, ked af det og frustreret af at vide at hun før har behandlet heste på den måde....

håber i bærer over med at det blev så langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret, vred og ked
  • #1   17. jan 2011 <b>sorry mit sprog her igennem! </b>
    omg!
    Det lyder fandme ikke godt!
    Fuck en lille møgunge (igen undskyld sprog)!
    og så at faren ikke sagde noget til hende! Min far ville have taget mig under armen og skældt mig så meget ud at jeg aldrig vil glemme det!;(

    Når først og fremmest:
    Jeg er virkelig ked af at du har mistet dit job og ikke har råb til at have hende opstaldet på andre måder!

    Jeg vil også bare sige! Den tøs skal aldrig røre min hest!

    Fuld forståelse for din ridelære! Det ville min også have gjort!
    Hesten er et dyr og skal behandles med respekt!

    man må sige din hest vil finde sig i meget, min ville være flippet totalt ud!
    Og Må også sige jeg ville have gjordt det samme som din ridelære hvis der var nogle der gjorde det ved min hest!

    Folk tænker sig bare ikke om! De fleste tøser vil bare gå til ridning, for sjovt og for at være pisse ligeglade med hestene og kun tænker på bare at have det sjovt og alt muligt andet pis!

    Har være t på ridelejre med en, hun lod også bare hesten stå med hovedtøj og sadle, mens hesten havde et føl ved siden af, så lod hun hende bare stå på staldgangen!!
    Sådan noget syntes jeg bare ikk folk kan være det bekendt!
    Så så sur som jeg var gik jeg hen og sagde til hende at hun skulle fandme ikke gå nogle steder før hun havde sadlet hesten af, eller lige hurtigt have fået nogle til at hjælpe sig!
    (min ene veninde kom og sagde det til mig mens jeg stod ude ved min hest, og sadlet ham af, så ham fik jeg gjort færdig og så gik jeg ind og fortalte hende nogle ting!)

    Er virkelig ked af denne episioede du og din hest har været igennem;(
    <b>igen undskyld sprog men det pisser mig af sådan noget! </b>


  • #2   17. jan 2011 forstår bestemt godt dit sprog brug! og ja min Beauty finder sig - desværre i sådan en situation - i mere end de fleste... Hun har aldrig før haft grund til at tvivle på at mennesker vil hende det bedste... håber ikke det er bleve ødelagt nu...

  • #3   17. jan 2011 Det er jo også dejligt at hun kender mennesker som noget godt!
    Og håber virkelig ikke det bliver brugt, men hvis det gør, så sørg for du vil have dit forhold til hende som altid!
    Så skal det nok gå mellem jer.


  • #4   18. jan 2011 det er lige derfor at jeg altid er der når min hest bliver brugt til vores skole ridning.. (vi underviser svagt psykisk syge mennesker) og derfor traver de ikke på min dreng, og rider kun i den bidløse trense.. JEG går med dem hvis de ikke er sikre og jeg underviser den person der nu end rider min hest.. min ridelære ved hvordan jeg rider, og underviser andre i det samme hvis jeg ikke har mulighed for at være der (har selv et fysisk handicap, hvilket gør at jeg ikke altid kan være der hele tiden) og han ved hvad de må og ordner det hvis de gør noget forkert.. men vores ryttere er generalt gode, de retter på sig hvis man siger det til dem...

  • #5   18. jan 2011 Stine: kan godt forstå at du er der hver gang, med de ryttere der låner din hest. men de kan jo heller ikke sammen lignes med "normale" børn - er slev uddannet pædagog, så jeg kender til emnet, du referere til smiley

    jeg har fuld tillid til ridelæreren, da hun kommer og fortæller mig det mindste, hvis der har været noget en dag til undervisningen, hvor jeg ikke har været der. Har hun været samarbejdsvillig, doven, har hun været utolmodig når rytteren skulle op/ af. bare sådanne små ting bliver rapporteret videre. så jeg er sikker på at det er eneste gang hvor der har været sket noget, som ingen af os kunne stå inde for.

    at ejg så var der var jo egentlig bare et tilfælde, men er glad for ejg oplevede det, på den måde at jeg ikke er sikker på at jeg ville have troet min ridelærer hvis hun kom og fortalte om episoden og jeg ikke selv havde været der. i mit hoved er tøsens opførel bare så langt ude, at ejjg ikke i min vildeste fantasi kunne forstille mig at det ville ske...


  • #6   18. jan 2011 jeg er desvære perfektionist når det gælder min hest.. jeg bryder mig ikke om at man går med stramt trætov eller hæver stemmen over for min hest, han er meget følsom, og derfor er jeg med hver gang, da jeg så kan rette dem, på en rolig og stille måde uden at de føler jeg fuldstendig "tøjlet", men ved fx drej og de ikke har redet ham særligt meget, SKAL armen føres ud til siden så han ved hvad han skal.. mange synes at det er mærkeligt, men han reagere promte på signalet.. jeg vil fx hel og ikke have at gjorden bliver strammet, den må kun lige sidde til, så har de ikke nok balance, og de hænger i sadlen er de ikke klar til at ride ham..

  • #7   18. jan 2011 Ej hvor lyder det dog frygteligt! Jeg kan slet ikke forestille mig at det skete for Martell! Heldigvis ville han bare være flippet ud og smidt den lille lede møgbitch (undskyld mit sprogbrug) af!! Jeg mangler simpelthen ord for det! Og jeg får kvalme bare ved tanken! Jeg passede engang en rideskolehest, og jeg kan godt huske at det noglegange blev for meget at se hvordan de red, så det grænsede til rollkür. Hvor jeg dog hadede det!
    Jeg forstår godt du selv var lammet, og at ridelæreren reagerede som hun gjorde. Begge dele ville nok være det samme med mig, hvis jeg sad i pågældende situation... *brækfornemmelser!*


Kommentér på:
Frustreret, vred og ked

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce