{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Smed - Jeg er SÅ vred! {{forumTopicSubject}}

Håber ikke emnet er off-topic, hvis det endelig er så skriv.

Ja sagen er den at min hest Hjalmer normalt går med forsko. Men han tabte en sko lige omkring jul, lige efter at han var blevet rengående efter en kodeledsforvridning, derfor valgte vi bare at tage den anden forsko af, så han ikke belastede det svage ben. Nu er der så knækket en del af hans hove og vi måtte ringe efter smed og få dem lagt på igen. Smeden kommer og skærer hans hove til så han står pænt ens på begge forben, de er selvfølgelig korte, men han står pænere på dem end før. Så skulle han lægge sko på og Hjalmer er en meget følsom hest, så han bliver rigtig gal når smeden banker søm i hovene. I dag kørte det så helt op i en spids. Hjalmer sprang vildt rundt på gangen og smeden sparkede ham utallige gange i maven og chattede til ham med hammeren. Da han nåede til ben nummer to blev det først endnu værre. Så det endte med at han tog den ene sko, han havde fået bikset på, af igen og sagde, at jeg måtte finde en anden smed til at ordne det møgkræ, ja faktisk ville han gøre det bedre i en fryser med det temperament. Jeg var så vred og frustreret! Et er at han vurderer at det er for farligt for ham, og skælder hesten ud éen gang, det havde på sin vis været i orden. Men det er fandeme da ikke okay at han bare sparker løs på det stakkels forvirrede kræ! :'/

Nu står jeg så tilbage med en hest med korte hove, uden sko som er mere eller mindre bange for smeden.

Da smeden var kørt tog jeg ham selvfølgelig straks ud på gangen igen og løftede ben på ham. Tog en tang og bankede lidt på hovene, de første par gange reagerede han ved at springe rundt, men jeg valgte bare at ignorere det og i samme øjeblik han stod stille og fandt sig i det, slap jeg hoven og roste ham. Gentog det nogle gange og efter cirka 10 minutter stod han helt stille og fandt sig i at jeg hamrede løs på hovene. Lidt ros og tålmodighed var alt hvad der skulle til! Jeg havde ham ikke en gang bundet da jeg tog ham ud!

Beklager længden, men er virkelig vred og frustreret lige nu!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed - Jeg er SÅ vred!
  • #2   29. jan 2010 Fuck da en smed at have !
    Hvis min smed bare sparkede til min hest, så skulle han omgående forlade stedet, da en smed bør kunne læse en hest, hvornår den er bange, og hvornår den teer sig !


  • #3   29. jan 2010 giv en klage over hans opførsel til smedeforeningen. det der skal han ikke slippe godt fra. Købt evt boots til ham.

  • #4   29. jan 2010 Til en start, ja så hører dette emne ikke under dette forum.

    Dernæst vil jeg mene at smeden vidst ikke er sine kompetancer kendte.
    Hvis hesten står uroligt vil jeg da trække mig inden der bliver for meget bøvl og så aftale en ny tid hvor en dyrlæge måske har været forbi og givet lidt beroligende.

    Syntes jeg oplever flere der fortæller at smeden klapper hypperne nogle gange.
    Men hvis det ikke hjælper efter 1 eller 2 gang så er det ikke vejen frem.

    Hvis du skifter smed vil jeg forslå dig at fortælle den nye smed om din hests oplevelser så der gives tid til hypperen og en rolig fremgang.

    Held og lykke


  • #5   29. jan 2010 Jeg kan godt forstå du er vred! Idiot smed, det har han bare ingen ret til!!
    Hvis det var mig havde jeg gået helt fuldstændig amok på ham!
    Er der ikke sådan et sted man kan klage over ham?


  • #6   29. jan 2010 Fuck en lorte smed! Hvis han kræver betaling for dét der, så nægt at betale. Det ville jeg fandeme gøre. Og samtidlig bede ham om at holde sig langt væk fra min hest.

    Jeg havde engang en smed ude ved min, og hvis ikke man holder hendes ene bagben på en bestemt måde så kan hun godt finde på at bevæge det lidt, indtil man holder det rigtigt. Dette havde jeg dog glemt at fortælle smeden, hvilket resultere i at han hamre sin hammer lige ind i hendes balle!
    Jeg bad ham om at smutte, for han havde overhovedet INGEN grund til at slå hende!
    Jeg har ikke haft ham siden, og nægtede at betale ham.

    Hvilken smed var det du havde ude?


  • #7   29. jan 2010 Hm... nej, indlægget hører nok ikke HELT ind under denne gruppe... smiley

    Men med det sagt; sikken en klaphat af en smed! Kort og godt!!! Jeg må beundre din tålmodighed med smeden... han var røget ud med sådan et klem, han ikke anede, hvad der var op og ned, hvis han havde vovet at slå en af mine heste!!! En hver "idiot" med bare en lille bitte smule forstand på heste VED da, at det IKKE nytter at blive gal og slå hesten, hvis den står uroligt - der skal tålmodighed og ro til! Ellers måtte smede beklage og undlade at beskære hesten. Det er hans ret, som han efter min mening burde have gjort brug af frem for at give hesten en dårlig oplevelse. smiley


  • #8   29. jan 2010 Har haft en smed der bare slog mine heste når de gjorde det mindste, han sagde noget lign. din smed?

    Skiftede også smed med det samme!

    Forfærdeligt det du siger. Kan du evt. skrive PB hvem smeden var?


  • #9   29. jan 2010 Rigtig god ide at finde en anden smed. Jeg prøvede engang samme opførsel med en 2 års hoppe. Det tog tæt på 5 år før hesten lærte at slappe af ved smeden igen. Så find endelig en anden smed.

  • #10   29. jan 2010 Det, jeg ikke forstår, er at smede overhovedet begynder at stå og slå løs på hesten... :-S

    For en måneds tid siden havde vi smed til vores heste, og stik mod forventning (da han tidligere havde haft smed uden problemer) var Falle faktisk en smule vild; stejlede, småsparkede og ville bestemt IKKE have, at smeden stod der og bankede på HANS hov.

    Men min smeds løsning var at snakke beroligende til ham, klø ham lidt på halsen og så forsøge igen. Da dette var prøvet et par gange uden det store held, bad smeden min kæreste om at finde noget foder... og det hjalp; så stod Falle lige så pænt.

    Tit er det jo bare lidt tålmodighed, der skal til....


  • #11   29. jan 2010 Min nye smed er også guld værd. smiley

    Ponyen, som ellers altid er rolig og stille, stejlede flere gange da smeden var der, han tog det stille og roligt og den eneste kommentar var: "Hold da op en cirkuspony du har dig her smiley

    Fedt!


  • #12   29. jan 2010 ævsen en dum smed! Jeg ville da også¨bare bede ham skrubbe af lige med det vuns hvis han stod og smadrede min pony! smiley
    Hvad er hans navn? smiley bare så man er advaret! ´:o)
    Karoline G:
    uuh, det lyder som en søød smed! hvad hedder han, og hvilken del af landet køre han i? (:


  • #13   29. jan 2010 A-beslag smiley

    Jeg bruger Robin, men Asbjørn skulle også være super god - hende bruger min veninde.


  • #14   29. jan 2010 Jeg synes bestemt ikke man skal finde sig i ens hest bliver slået.

    Jeg har haft en smed en gang som slog min hest med sin hammer rigtig hårdt langs ribbenen i højre side af kroppen. Hesten var lidt urolig fordi der blev lukket heste ud fra stalden. Står ellers pænt.

    Men det korte af det lange er, at hesten fik en blødning ved ribben og det kostede mig dyrlæge besøg og 3 x kirorpraktor. Prøv selv at tænke på hvor ondt det gør at få en smede hammer klasket med stor kraft på sine ribben.

    Jeg fik aldrig gjort noget ved det, men når jeg ser smedens bil et sted, er jeg lige ved at gå amok af raseri selv her flere år efter. Dumme skid.


  • #15   29. jan 2010 hvilken smed havde du?

  • #16   29. jan 2010 tina S:

    Det er udhængning at skrive det offentligt smiley


  • #17   29. jan 2010 så vil jeg gerne have en pb;)

  • #18   29. jan 2010 altså, sikke en narrøv......
    jeg er rigtig glad for min smed.. det er jimmy fra Bergers... han gir sig altid god tid og snakker stille og roligt til min plag i mens han beskærer....


  • #19   29. jan 2010 Må sige til smedens forsvar at han ellers er virkelig dygtig og er enormt god til at lægge sko på. Det sjove er at mit hoppeføl på 9 mdr. tackler han helt anderledes og jeg har aldrig oplevet smeden sådan før, men har dog godt bemærket at Hjalmer har irriteret ham de sidste mange gange. Har vedtaget at han aldrig kommer til at sko Hjalmer igen da de slet ikke fungerer sammen, men vil ikke afvise at han fortsat får lov til at ordne de tre andre, da jeg jo har været enormt glad for den smed. Han er klar over at han gik over stregen i dag, og tror virkelig ikke at han får sig selv til at gøre det igen.

    Anyways så var min far et smut forbi ved smeden og hente skoene, da de begge to var passet til. Har her til aften været forbi hos nogle gode venner med hest + sko. Morten er ikke faglært, men en mand med en engels tålmodighed og han har ofte skoet sine egne heste. Det tog kun et kvarter at lægge de to sko på, Hjalmer stod ganske roligt for en løs snor i en fremmed stald og lod Morten arbejde, han trak benet til sig en enkelt gang men det var alt. Det viser blot hvor meget et menneskes måde at tænke og reagere på kan påvirke hestens adfærd og reaktioner (det er her jeg mener at det bliver relevant for gruppen). I hvert fald havde hesten en rigtig god oplevelse til aften, og det var enormt rart!


  • #21   1. feb 2010 Jeg nægter at lade ham lægge sko på Hjalmer en gang til. Hvis de gamle ikke vil gå med til at skifte må smeden beskære og passe sko til og så må jeg håbe at jeg kan lokke morten til at skko ham igen smiley

Kommentér på:
Smed - Jeg er SÅ vred!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce