{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

hva kan jeg lave? {{forumTopicSubject}}

hejsa folkens min tinker keder sig når jeg trænder hende fra jorden og hun har alle de der gå/løbe stop bakke øvelser og dreje forpart og bagpart jeg kan svinge sticken/pisken uden hun siger noget jeg kan ryste med pose uden hun siger noget hun kan berøres med alt hun kan en masse mere...

men jeg tror bare hun keder sig smiley

så har jeg et andet problem det er a hun går når jeg skal op på hende. (det skal lige siges at jeg ikke stiger op i stigebøjlerne, men på en skammel)
problemet er ikke så stort mere som det har været, men det er bare bisse irriterende hun gør det men man må vil bare have tålmodigheden med sig :-s

men det jeg mest vil have svar på er hva jeg ellers kan lave af tilids øvelser som hun ikke kan, bare skriv hva i har af forslag så skriver jeg om hun kan det eller ikke kan det.¨
og hvis det er tricks så kun nogle små nogle, for jeg gider ikke de store før jeg har alt det grunlæggende på plads altså i horsemanship..

håber i kan forstå det xD

på forhåns 10000000000000 tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva kan jeg lave?
  • #1   20. jan 2011 Jeg ved ikke om du har en trailer til rådighed, for så kunne du jo lege lidt trailer læsning med din hest. Hvor du bare skal pege på traileren og den går op, i sidste ende.

    Sende den i traileren fra lang afstand, med et laangt tov.

    Lave de samme øvelser som i kan. Men imens du står på en skammel eller sidder på den.

    Lave alle øvelserne i langt tov.

    Lav en forhindrings bane, hvor du skal bruge alt hvad i kan.

    Kan i lave sidebevægelser fra jorden ?


  • #2   20. jan 2011 Tænker træning med presenninger, bomme både over og imellem. Evt. Sætte to spring op som en smal passage, hvor du kan gå med igennem og sende hesten igennem. Går det sjove af kan du lægge presenningen i som bund. Træne slalom. Lære at nikke, vinke og ryste på hovedet er relativt simple tricks. Og at berøre target. Evt. Træne noget cirkelleg og resten af de ni lege.
    Mht at sidde op. Så gør jeg det at jeg forlanger at hesten står stille. Hvis den går imens jeg stiger op. Bremser jeg. Hopper af igen og starter forfra lige indtil man har gennemført det imens hesten står. Derefter får den en masse ros. Så den er sikker på din hensigt.
    Håber det kunne bruges


  • #3   20. jan 2011 (link fjernet)

    under lege


  • #4   21. jan 2011 Ved det første du spørger om, kig nogle videoer på youtube, der kan man få mange gode ideer, det har jeg i hvert fald fået, jeg har ideer fra bøger og videoer og film fra nettet til de næste mange måneder smiley
    http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=207949

    Det med når du skal stige op, lær din hest at parkere, det er simpelthen så nyttigt, og hvis hun flytter sig så er det bare at få hende ind igen, jeg er glad for at jeg lærte Cody det smiley



  • #5   21. jan 2011 Mal C - TeamWarHorse © det har hun faktisk en gang kunne men det er 1-2 år siden, det kunne være jeg skulle prøve at "genoptræne" det smiley

    Sanne Ø hun kan godt det der med traileren smiley jeg tror ikke jeg kan lave alle de øvelser hun kan når jeg står/sider på en skammel smiley kan prøve på langt tov smiley hun står opstaldet og alle de ting der er der skal ham manden bruge smiley hva men du med sidebevægelser? altså hvor hun går sidelens?

    Line & de røde tosser smiley ! hun kan alle de der ting undagen tricksende
    men har ikke øvet tingende så meget så det kunne være jeg skulle gøre det

    Mich & Fønne ;}<3 tak

    • Fænrik & Nadja • vi kæmper for det vi vil ! . mange tak


  • #6   21. jan 2011
    Fimse+Prut xD . mange tak smiley


  • #7   21. jan 2011 Du kunne prøve at lave en indparking, alstår hvor du først tager hende hen til skamlen & så siger du op på den, hvis hun flytter sig kan du prøve at få hende ind på plads igen evt. ved hjælp af stick (:

    & så kunne det være en god idé at du nogle gange bare lægge dig på maven ved indparking så det ikke altid er ridning når du indparkere (:

    & så er der lidt lege herinde:
    www.cordeo.dk

    smiley


  • #8   21. jan 2011 Fimse har en rigtig fin video af sideways game, hvor hesten krydser skiftevis indover med forben og bagben.

    http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=169992



  • #9   21. jan 2011 | Horses in harmony. | » REDBULL LOVER:
    altsåmener du hvor hun tager forbenene op på en skammel?


  • #10   22. jan 2011 Skriver lige det der står om indparkering i bogen 'I harmoni med hesten'

    Indparkering:
    Vi vil gerne installere følgende respons:
    Hesten bevæger sig sidelæns hen til os, når vi står på en stol ller skammel, og >>parkerer<< med siden til os. I dette eksempel beskrives indparkeringen med hstens venstre side mod dig - men øvelsen kan selvfølgelig også udføres fra den anden side. Under indlæring vil jeg dog træne udelukkende med én bestemt side, indtil hesten tilbyder at indparkere uden tøven ( det kan tage et par dage ). Først derefter vil jeg begynde at træne indparkering til den anden side.
    Du stiller dig op på skamlen og starter med at rette hestens næse mod din navle. Løft sticken og husk at løfte din albue, så hesten har plads til at komme ind under din arm. Flyt først hestens skulder et skridt eller to hen imod dig, hold tøjlen kort for at føre hestens næse i den modsatte retning ( her tæder forbenet til venstre, set fra hestens øjne, og jeg skubber næsen blidt til højre ). Når du så trækker sticken lidt længere bagud og skubber til bagparten til enstre.

    Hvis hesten bliver forvirret over dette, går vi ned fra skamlen og gentager øvelsen med at flytte bagparten et par gange.
    Husk at holde tøjlen kort og hjælpe hesten med at finde den rigtige position ved at rette dens næse lidt til højre.
    Når hesten har stillet sig parallelt med siden til mig, kan jeg hjælpe den et skridt frem eller tilbage , sådan at vi ender med, at jeg står ved siden af hestens ribben.
    Det mest optimale resultat opnås ved at gentage denne øvelse et par gange, inden du sætter dig op, da du ellers vil lægge mere pres på hesten, selvom den nu gjorde det du ønskede.
    Når hesten er indparkeret, har vi mulighe for at sætte os op på hesten ( med eller uden sadel ) på en skånsom måde uden at belaste hestens rygmuskle unøvendigt.

    POSITIVE BIVIRKNINGER:
    ' Undersøgelser viser, hvor uhyggeligt meget pres der bliver lagt på den ene side af hestens rygmuskel under opsidning fra jorden. Dette kan du undgå ved at stige op fra en skammel og skifte side hver anden gang.



  • #11   23. jan 2011 kigge med

Kommentér på:
hva kan jeg lave?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce