{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordele og ulemper?
  • #1   19. feb 2011 nu er min så en vallak på 10, men jeg slipper ham løs først for ellers er han ALT for vild til at blive longeret (-: men det er nok forskelligt fra hest til hest hvad der fungerer bedst.

  • #2   19. feb 2011 En plag vil jeg lade løbe løs så den kan få opbygget noget balance osv smiley
    Den kan selvfølgelig godt lære at gå ud på en stor volte i longen, men jeg vil personligt ikke mene, at man skal gøre det særlig ofte eller særligt længe - jeg tror det det er alt, alt for hårdt for hestens ben.
    Selv ældre heste har jo ikke godt af at blive longeret særlig meget smiley


  • #4   19. feb 2011 Vil man stadig kunne styre dem i longen, når de først har prøvet at være "fri" ? smiley

  • #5   19. feb 2011 Okay smiley det er bare rart lige at høre lidt om hvad andre gør smiley
    Mange tak for svarene smiley


  • #6   19. feb 2011 jeg longerer ikke min plag, overhovedet! men han er løs i ridehuset et par gange om ugen, hvor vi leger og sådan noget. men han varmer først op i skridt og trav (nogen gange galop), og der løber han selv rundt om mig, ligesom i en longe..
    er det så også hårdt for benene?
    var lige nysgerrig, håber det er okay.. smiley


  • #7   20. feb 2011 ~ Chicago & Mai ~: Går ud fra at det sidste spørgsmål var til mig? smiley
    Men umiddelbart kommer det jo an på utroligt mange ting - hvor langt hesten er i sin udvikling, hvor stor volten er og hvor længe hesten går på volten. Hvis hesten af sig selv går ind på denne "volte" ville jeg gå ud fra, at det ikke er for hårdt for hesten lige som den udfører øvelsen - men man skal jo bare have i tankerne, at ingen heste (store som små, føl som fuldvoksen) kan holde til at gå meget på volte - det er ikke specialt naturligt for hesten og det belaster benene meget anderledes end deb gør når den bare løber "normalt" smiley

    Men jeg tror da også det er meget sundt for hesten lige at komme ind og blive longeret indimellem - ligemeget om det er med eller uden tov. Når man skal begynde på tilridning vil de aller fleste jo da longere hesten, så det er da fint hvis hesten kan finde ud af det og man ikke først skal til at lære hesten det smiley ... Jeg regner selv med at jeg vil begynde at longere i skridt når hesten er omkring et år og så kun et par omgange af gangen - bare for at få øvelsen indlært tidligt smiley


  • #8   20. feb 2011 F&F: Min plag er 1½ år, når han er løs i ridehuset så stiller jeg mig engang imellem ind på midten, og så løber han selv i en cirkel rundt om mig, men det er ikke hele tiden.. det er ca 10-20 sekunder, og så holder han 'pause' og så tager han den anden vej rundt smiley han er aldrig blevet longeret før.
    Men som du siger er det jo dejligt at hesten kan longeres når man skal til at tilride den.
    tak for svaret.. smiley


  • #10   20. feb 2011 Jeg longerer kun min plag på 2, - Hun bliver 3 til maj, så det er for at få lidt gang i træningen inden hun skal påbegyndes med tilridning smiley
    Jeg har hende aldrig løs på banen inden longering.. Og longere hende heller ikke særlig længe og ikke særlig mange dage om ugen..
    Har hende løs ind imellem, for at lege med hende og løbe lidt rundt med hende, pga. adspredelse i vores "træning"..

    Min plag på 1½, bliver 2 næste mdr. Longerer jeg overhovedet ikke endnu.. Er heller ikke sikkert jeg gør i starten når hun bliver 2, for hun er meget skæv at se på og vokser løs...
    Hende har jeg haft løs på banen få gange, for at lege med og så hun kan komme ud og løbe lidt.. - Ellers går jeg bare lidt ture med hende og selvfølgelig strigler mv.


Kommentér på:
Fordele og ulemper?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce