{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

foder til ungheste {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille pige, som bliver 3 her til maj og er allerede i gang med at tænke på hvad hun skal have her til vinter af foder, hun er rigtig nem at foder på og af den grund har hun ikke fået müsli foder, hendes foder plan ser pr. sådan ud :
900 g havre
175 g salvimin grøn
600 g lucerner
8 kg hø
1 -1½ kg gulerødder
hun er rigtig pæn, flot pels m.m. måske lidt for tyk synes nogen :o)
men hun skal jo snart tilrides og så tænker jeg at hun måske skulle hen på noget andet foder, nu hvor hun skal til rides og til at arbejde og jeg har gået og tænkt på pavo allsports eller pavo sportsfit.

Men så tænkte jeg på, hvad giver i jeres ungheste der laver noget, hvordan ser jeres foderplan ud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til ungheste
  • #1   17. mar 2011 Min får Sure Grow.

  • #2   17. mar 2011 team blak & white, sure grow er det ikke kun vitaminer og minraler ?, får de ikke andet, jeg tænker bare at unghest i arbejde, som skal lave muskler og have energi, måske skal have noget eks ud over harve, lucerner, vitaminer og miniraler og hø, eller havde er det bare et billigt salgs trik det de skriver ??

    stald yukon hvilke foder bruger du fra pavo og hvor længe har du brugt deres foder ?


  • #3   17. mar 2011 line p det foder kender jeg ikke, har brugt deres foder længe ? og hvor meget giver i af det ? og hvad er prisen for deres foder ?

  • #4   17. mar 2011 Ja, nu er det så også til en shetlænder hingst som også er i arbejde. Han får ikke meget af det og så lidt lucerne ved siden. Shetlænder skal ikke have så meget.

    Jeg brugte Cool mix til min frieser hoppe dengang hun blev redet til og var i gang. Det kan jeg varmt anbefale.

    Jeg troede bare du mente hvad de fik nu her.


  • #5   17. mar 2011 ja jeg har været inde og læse om alle deres foder og virker til at være virkelig lækkert og til en fornuftig pris :o)
    vil du mene at pavo basic er nok til en unghest i arbejde, er bange for nature´s bedst ikke er nok, da hun er en hest der har brug for energi i sit foder og hun er eller ikke særlig varm, hun er KOLD KOLD, så hun skal være lidt krudt i foderet men også noget der kan vare :o)
    hov fik lige set at du gav grov indtil de er 4 år, troede man stoppe med at give det omkring 3års alderen og efter sommeren gik over på noget andet ?


  • #6   17. mar 2011 mine har altid fået det du giver til dine nu,,,, er super tilfreds med det.. har dig skiftet salvimin grøn ud med rød salvana ok mineral da det er billigere

  • #7   17. mar 2011 cool mix fra spillers ?

    det gør jeg sådan set også, det jeg er interesseret i, er at vide hvad I giver jeres unge heste eller har givet , da de lige var tilredet og skulle væk fra divs. følfoder, og jeg synes måske min foderplan ser lidt kedlig ud, det hun får nu, i forhold til alle de müslifoder man ser andre bruger og så tænkte jeg at det kunne jo også være at min havde brug for noget andet foder end det der er i hendes foderplan nu, for hun skal jo til at bygge muskler op og have noget mere energi, hun er lidt dovn :o), og noget foder skriver de at det hjælper på muskler, og bedre kondi, led, noget til heste som skal have langsom energi og noget til dem skal have hurtig energi osv. og så står man og tænker hvad skal man vælge, jeg har mange år brugt tjørnhøjs foder og har været meget tilfreds med deres foder, ved mange ikke er, men jeg har stort set kun godt at sige om det, men bruger det pt ikke mere fordi min dreng ikke spiste det op, det kraften han fik og lucerne er han el´heller ikke så glad for ( han får cool mix fra spillers nu han stor trives vist for meget på det) og min lille følpige blev for tyk af breeder, derfor kom hun hen på havre, lucerner og salvimin grøn, men det jeg ville frem til var, at jeg ville se hvad i gav jeres, som I synes var supert godt, for at give mig et størrer indblik på hvad jeg skal give hende her til vinter :o)

    line det må jeg lige gå ind og læse om , vil du mene at det er et godt foder til en heste der meget nemt ved at tager på, tænker du, bruger det jo til mange forskellige heste, så vil sikkert have en fornemmelse om de nemt tog på at det ?


  • #8   17. mar 2011 det lyder som et supert dejligt foder :o), jeg bruger lucerner da min, ikke får ret meget mad, hun får kun 300 g havre 3 x dagligt er jo ikke ret meget for den stor varmblod på 166 i stg. derfor for hun lige ledes 2 store håndfuld luerner i hver gang ( det er ca 200 g x 3 dagligt ), så hun kommer op på ca 1½ kg foder dagligt i alt plud vitaminer og minraler fra salvimin grøn og 8 kg hø, synes næsten ikke at jeg give hende mindre og aligevel ligger hun meget til den tykke side :o(, men det kan jo være hun taber sig lidt her når vi går i gang :o)

  • #9   17. mar 2011 Hov glemte der var andre. Cool Mix fra Havens

  • #10   17. mar 2011 mine ponyer: den ene er 4 den anden er 5, De får vitaminer fra pavo, lucerne fra brogården, og en håndfuld Müesli Light fra tjørnehøj mølle, og de bliver redet næsten hver dag !!! også får de ca 3-4 kg wrap 2x daglig + wrap på fold og lidt ekstra nogen gange smiley

  • #11   20. mar 2011 jeg vil helt sikkert anbefale pavo
    hjemmeside. (link fjernet)
    jeg køber Pavo Nature's Best men ville anbefale
    pavo podo lac og Pavo SportsFit


  • #12   20. mar 2011 tror også at mit valg bliver pavo, tror kun at podo lac var til drægtige hopper.

    surt at man bor så langt væk fra dem du linket til, de sælger det jo supert billigt :o(


  • #13   8. jun 2011 Randi S.
    Kan oplyse dig at de levere på sjælland 2 gange om måneden. Fragt koster ca 150kr. Så køber man en stor potion kan det sagtens betale sig.


Kommentér på:
foder til ungheste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce